Dagens Blocket! (mc-relaterat)

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Min gamla Suzuki det där. :hihi
Misstänker nog att kuts/sadel inte sitter på riktigt för så jävla snett kan jag inte minnas att jag gjorde den för nåt år sedan och på bilderna jag har kvar tycker jag det ser bättre ut. Hursom så funkade hela hojen och är orginalbestyckad med orginal luftburk. Besiktning var inget problem då iaf.:tummenupp Men 18 900:- var ett ruggigt överpris..:arsele Eltejpen på lyktan är jag oskyldig till.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vad är Motocicleta för en firma egentligen?

Hittar inget bolag med det namnet, det står inget organisationsnr på hemsidan, inte ens efternamn på ägarna och telefonnumret verkar också ganska hemlig.
Inga fordon på hemsidan utan bara ett formulär där man ska säga vad man söker?

På facebook några inlägg med nöjda kunder som precis köpt en hoj av Motocicleta.

Är det husslare, svartnasare? Eller är dom bara exceptionellt dåliga affärsmän?
Adressen går till ett bolag som bildades 8/12 -20

Men organisationsnumret som anges på hemsidan går till detta bolag

Samma vd i båda bolag, och den aktuella motorcykeln är registrerad på honom.

Tycker det minsta man kan göra som företag för att ge ett bra intryck är att ha rätt adress, organisationsnummer och ett registrerat telefonnummer. Tror helt enkelt att dom bara är nybörjare inom handel.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Adressen går till ett bolag som bildades 8/12 -20

Men organisationsnumret som anges på hemsidan går till detta bolag

Samma vd i båda bolag, och den aktuella motorcykeln är registrerad på honom.

Tycker det minsta man kan göra som företag för att ge ett bra intryck är att ha rätt adress, organisationsnummer och ett registrerat telefonnummer. Tror helt enkelt att dom bara är nybörjare inom handel.

Nybörjare är väl tveksamt, RC Digital registrerades 2009, och de som sitter i styrelsen är verksamma i åtminstone 4 olika bolag, varav två har PR och marknadsföring som specialitet. :näsblod
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Min gamla Suzuki det där. :hihi
Misstänker nog att kuts/sadel inte sitter på riktigt för så jävla snett kan jag inte minnas att jag gjorde den för nåt år sedan och på bilderna jag har kvar tycker jag det ser bättre ut. Hursom så funkade hela hojen och är orginalbestyckad med orginal luftburk. Besiktning var inget problem då iaf.:tummenupp Men 18 900:- var ett ruggigt överpris..:arsele Eltejpen på lyktan är jag oskyldig till.

Exhibit A! Ena fästörat till kutsen saknar skruv och mutter. Den är ditlagd bara.
saknar skruv.PNG
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Haha, herregud vad ni skall detaljstudera byggen och dess säljare. Ni saknar hojkörning ganska mycket nu under vintern va..? :lol
Nä-e! Jag kör hela vintern OCH kan racka ner på andras mög. Samtidigt! (eller ja inte samtidigt, men så fort jag kört hem, dåååå kan jag racka ner på andras mög). :1pajas
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Å Fy Faan vilken spya.. har sett "clubstyle" hojar från pisslandet dom kommer ifrån, och det brukar vara fråga om nåt mattsvart bojsänke med liten skitful lyktkåpa, a la sons of anarchy.
Detta är ju som nån mardröm under narkos man inte kan vakna eller fly från. Byggaren borde tvingas köra runt på skiten resten av sitt efterblivna liv.
-Och jag undrar ju givetvis hur dom matchande mc-kläderna ser ut när man glider runt på denna club-style hoj ?? :lol
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
-Och jag undrar ju givetvis hur dom matchande mc-kläderna ser ut när man glider runt på denna club-style hoj ?? :lol
Det finns tydligen en hel kollektion med olika stilar, jag hittade en bild:

8678990267f87001_featured.png
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Någon fyller år...helt klart nån som skojar. En kollega sålde sin kompis bil för 10% av värdet...började ringa kl 5 på morgonen..
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top