Dagens Blocket! (mc-relaterat)

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Den här varit ute på tradera i säkert 1 år, ingen som har vilja bjuda på den, den är ruggigt ful och känns som ägaren har skött den väl ?
 

Bifogat

  • DC687A03-D8BB-4978-B016-9FFFC418201E.png
    DC687A03-D8BB-4978-B016-9FFFC418201E.png
    1.7 MB · Visningar: 132
  • 7B5A28FF-E3B3-4F01-994D-8E6CE1B61724.png
    7B5A28FF-E3B3-4F01-994D-8E6CE1B61724.png
    1.1 MB · Visningar: 131
  • 26BF88C0-DF41-48C8-AA88-A1B9ADCD0F35.png
    26BF88C0-DF41-48C8-AA88-A1B9ADCD0F35.png
    209.7 KB · Visningar: 131

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Den här varit ute på tradera i säkert 1 år, ingen som har vilja bjuda på den, den är ruggigt ful och känns som ägaren har skött den väl ?
Den där har en historia för sig. Tycker själv att den ser ganska ball ut. Har en i min grupp som samlar på Benelli och har idag 13-14 stycken, inte ens han är intresserad av den av olika orsaker. Helvete vad dom låter illa när dom körs Benelli. Som att ingen olja finns alls och alla lager skurit samt den ska rasa vilken sekund som helst. En sågklinga typ :)
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Den där har en historia för sig. Tycker själv att den ser ganska ball ut. Har en i min grupp som samlar på Benelli och har idag 13-14 stycken, inte ens han är intresserad av den av olika orsaker. Helvete vad dom låter illa när dom körs Benelli. Som att ingen olja finns alls och alla lager skurit samt den ska rasa vilken sekund som helst. En sågklinga typ :)
Berätta mera om historian bakom just den Benelli’n :)
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India

Bifogat

  • 2021-01-20_10-03-19.jpg
    2021-01-20_10-03-19.jpg
    190 KB · Visningar: 102

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Den här varit ute på tradera i säkert 1 år, ingen som har vilja bjuda på den, den är ruggigt ful och känns som ägaren har skött den väl ?
Rätt imponerande att lyckas med att välta den två gånger och dessutom var sin sida..:lol
som ny, men tyvärr välte den i stillastående ena spegel sönder och växelspak böjdes + små repor. Spegel är limmad och växelspaken rätat). Nu välte den även till andra sidan. Spegel sönder (limmad ok)+ Frambromshantag blev ca 3 cm kortare + små märken.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hehehehe, värsta fasan är ju att hamna här om man har en hoj till salu.
Då vet man att den antingen är kanon eller kalkon.....
Jag har lyckats! Sålde en racebike som ”bara varit mysvurpad några gånger” och det ansåg jag vara ett BRA försäljningsargument. Andra tyckte det inte... :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har lyckats! Sålde en racebike som ”bara varit mysvurpad några gånger” och det ansåg jag vara ett BRA försäljningsargument. Andra tyckte det inte... :)

Mestadels gillar jag inte "nyord" men detta är underbart! :krama

Jag har, ovetandes om uttrycket, mysvurpat! :crash

Den absolut bästa var på en påfart som nypte. När det började skrapa sänktes hastigheten och till slut låg jag still, mysvurpad... :hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Clubstyle Vet inte hur man lägger in en skärmdump från blocket, därför bara länk.
Å Fy Faan vilken spya.. har sett "clubstyle" hojar från pisslandet dom kommer ifrån, och det brukar vara fråga om nåt mattsvart bojsänke med liten skitful lyktkåpa, a la sons of anarchy.
Detta är ju som nån mardröm under narkos man inte kan vakna eller fly från. Byggaren borde tvingas köra runt på skiten resten av sitt efterblivna liv.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Å Fy Faan vilken spya.. har sett "clubstyle" hojar från pisslandet dom kommer ifrån, och det brukar vara fråga om nåt mattsvart bojsänke med liten skitful lyktkåpa, a la sons of anarchy.
Detta är ju som nån mardröm under narkos man inte kan vakna eller fly från. Byggaren borde tvingas köra runt på skiten resten av sitt efterblivna liv.
Jag var helt ovetande om att det fanns något som hette så, men nu känner jag att jag måste ta en Googlesafari i ämnet..

Jag har inte ätit idag, så det borde vara lättspytt och utan klumpar...

EDIT:

Det verkar vara ful lack, ful toppkåpa och cross-styre med risers som är definitionen...
 
Last edited:

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Jag var helt ovetande om att det fanns något som hette så, men nu känner jag att jag måste ta en Googlesafari i ämnet..

Jag har inte ätit idag, så det borde vara lättspytt och utan klumpar...

EDIT:

Det verkar vara ful lack, ful toppkåpa och cross-styre med risers som är definitionen...
Trodde det var en clubstyle som du har i din profilbild.. :tungan:krama
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag tolkade det som att det är OK att försköna en sådan med klubba om man stöter på en.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India


Var ska man börja, det är så mycket som är fel här...
Professionell elinstallation...(eltejp är ju tekniskt sett något man KAN använda men ... nä...)
Tejpad.jpg

Den handlare som frivilligt sätter sitt namn på sånt här vet jag inte om jag vill göra affärer med...
Snett är bara förnamnet.
Snett.jpg


Bromsslangarna är garanterat original. Långlivade grejor dom gjorde där under tidigt 80-tal. Eller ... nä...
Ingen skulle väl komma på tanken att byta slang men behålla den där TRASIGA gummidelen vid banjon mot pumpen... :huvet
slang.jpg

Apelsinskalslack® ingår...
Lack.jpg


Luft i framhjulet kan beställas, levereras direkt från Hipster Inc.®, fraktkostnader tillkommer...
luft.jpg

En av de få delar man uppenbarligen skruvat på, fästet till den nymonterade hastighetsmätaren, där har man lyckats få till en sprucken gummibricka...redan...
Gummi.jpg


Men det är väl bara att ta den till kontrollbesiktning antar jag...
besiktning.jpg


Jösses... :brinnerup
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad mycket felande detaljer ni hittar, jag tyckte den såg helt frisk & kry ut....
KRY.JPG
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är Motocicleta för en firma egentligen?

Hittar inget bolag med det namnet, det står inget organisationsnr på hemsidan, inte ens efternamn på ägarna och telefonnumret verkar också ganska hemlig.
Inga fordon på hemsidan utan bara ett formulär där man ska säga vad man söker?

På facebook några inlägg med nöjda kunder som precis köpt en hoj av Motocicleta.

Är det husslare, svartnasare? Eller är dom bara exceptionellt dåliga affärsmän?
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Vad är Motocicleta för en firma egentligen?

Hittar inget bolag med det namnet, det står inget organisationsnr på hemsidan, inte ens efternamn på ägarna och telefonnumret verkar också ganska hemlig.
Inga fordon på hemsidan utan bara ett formulär där man ska säga vad man söker?

På facebook några inlägg med nöjda kunder som precis köpt en hoj av Motocicleta.

Är det husslare, svartnasare? Eller är dom bara exceptionellt dåliga affärsmän?

Och i det finstilta finns firmanamnet:
Ägare.jpg
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top