Kolla närlivsen online för t.o.m. kattmaten tog slut imorse så man är ju bra förberedd iaf. Måndag finns första lediga tid för upphämtning av matvaror.. såg likadant ut i grannkommunen också. Nu bor familj nära så det löser sig men andra antisurvivor som mig själv kanske inte har den bekvämligheten så.. tänk efter före.
Jag handlar mat åt några släktingar som är högsta riskgrupp och måste hålla sig totalisolerade.
Jag handlar uteslutande måndag morgon tidigt, åker och lämnar maten åt dom, handlar åt mig själv på hemvägen.
Då det ändå är en resa på 5 mil så har dom kollat på alternativet att få maten hemkörd, dom har ju butik där dom bor, men den tjänsten är så oerhört överbelastad att dom aldrig säkert kan veta vilken dag dom får maten dom beställer, för mig skulle det funka, får jag inte äggen på måndag så äter jag något annat och gör pannkakor den dag dom kommer, men för dom är det besvärligt.
Jag ska ju ändå handla åt mig själv, en omväg på 5 mil en gång i veckan gör mig inget, och dom får prata några ord med någon dom känner en liten stund för att bryta isoleringen...
Jag glömde att köpa smör åt mig själv i måndags, jag har ätit mackor utan smör sedan dess, för jag åker inte en gång extra för att göra det