irish
Full gas spar tid
Tips (som kanske är självklart iofs): Prisjakt eller liknande tjänst är att rekommendera om man vill kolla upp ifall det är ett bra erbjudande eller inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, den som tror att butikerna i verkligheten sänker priset lika mycket som står på skyltarna förtjänar att avluras sina pengar.
Jag får tonvis med "Black-week" (det var länge sedan det var bara en fredag) erbjudanden där priserna är sänkta med 40-50-60%, men det är från ett pris som dom aldrig någonsin har sålt varan för.
Och har dom sålt varan för det priset tidigare har dom ju haft ett par hundra procent marginal.
För ingen ska ju tro att dom säljer med förlust den här veckan...
(jo, på enstaka varar som dom MÅSTE bli av med)
Och folk handlar som tokiga.
Jag såg någon elektronikprodukt som var nersatt från 1800:- till 900:-, jag har aldrig sett ett högre pris än 1200:- innan den här veckan, och för 900:- har dom fortfarande förtjänst, så...
Det är möjligt att dom kan gräva upp någon katalog där det står "Rekomenderat utpris 1795:-"
Om jag inte minns fel är det väl ett brott mot nån lag att ha ett påhittat pris på realisationsskyltning? Eller har de reglerna tagits bort?
Tips (som kanske är självklart iofs): Prisjakt eller liknande tjänst är att rekommendera om man vill kolla upp ifall det är ett bra erbjudande eller inte.
Det enda riktigt bra ebjudandet jag sett på nätet i veckan är Sonys lurar som sänkts med en tusenlapp. https://www.elgiganten.se/product/l...tradlosa-around-ear-horlurar-wh-1000xm3-svart
Synd bara att jag redan har ett par, köpt i våras för 3k istället för som nu, 2k.
Bra skit alltså? Jag har ett par Bose QC30 som håller på att trilla isär. Sony lurarna är lika bra/bättre?Det enda riktigt bra ebjudandet jag sett på nätet i veckan är Sonys lurar som sänkts med en tusenlapp. https://www.elgiganten.se/product/l...tradlosa-around-ear-horlurar-wh-1000xm3-svart
Synd bara att jag redan har ett par, köpt i våras för 3k istället för som nu, 2k.
Bra skit alltså? Jag har ett par Bose QC30 som håller på att trilla isär. Sony lurarna är lika bra/bättre?
Ljud är ju som bekant subjektivt, däremot brusreduceringen är "bäst i test". Jag grät inte ens när jag betalade 3k men det tog tid att bestämma sig - snål som man är. Enda nackdelen är idén från den idiotiska igenjören som tyckte att den inte kan vara "på" medans den laddar utan man får lyssna på den i avslaget läge (den slår av sig självt) vilket då ger ett burkigt ljud. Svettiga öron får man men går att ha på sig timtals utan att få "tryck-ont". Lyssnar alltid med sladd, aldrig med BT.
Ljud är ju som bekant subjektivt, däremot brusreduceringen är "bäst i test". Jag grät inte ens när jag betalade 3k men det tog tid att bestämma sig - snål som man är. Enda nackdelen är idén från den idiotiska igenjören som tyckte att den inte kan vara "på" medans den laddar utan man får lyssna på den i avslaget läge (den slår av sig självt) vilket då ger ett burkigt ljud. Svettiga öron får man men går att ha på sig timtals utan att få "tryck-ont". Lyssnar alltid med sladd, aldrig med BT.
Man brukar väl säga att Sony och Bose har liknande ljudbild med lite dominant bas, men Sony's brusreducering har varit bättre sedan start.
Jag har några billiga (=värdelösa) brusreducerande lurar med blåtand, jag lyssnar också alltid med sladd, men det är lika dåligt ljud då, men man spar batteri genom att använda sladd, så det är därför jag gör det.
Jag har använt dom sladdlöst ibland när sladden har varit i vägen, typ när jag klippt gräs, och med både blåtand och brusredusering på käkar dom batteri så f-bannat....
Jag kanske köper ett par begagnade Sony snart, från en som uppgraderar...
Jag använder således inte lurarna medan de laddas, så det Anders skriver om att de inte kan vara "på" har jag inte tänkt på.
Däremot finns en annan nackdel med lurarna som jag stör mig lite på och det är att de bara kan vara anslutna mot en BT-källa åt gången. Lite irriterande när man, som jag, använder dem i jobbet och ofta glömmer byta källa till telefonen efter att jag varit ansluten mot datorn för något digitalt möte.
Men det är som sagt detaljer och hade jag inte redan haft ett par skulle jag definitivt köpt ett par nu när de har ett mer rimligt pris. Fast den nya modellen kanske man skulle kika närmare på...
Definiera "påhittat"
Att normalpriset är rent osant, och långt över normalt pris, så att det verkar som om varans realisationspris är långt under vad varan normalt kostat när det ibland till och med är över normalpriset.
Dom laddar ju rätt snabbt i ett par timmars lyssningstid igen, så det är nog ett problem som väldigt få upplever.
Dom nya Sony lurarna ska väl klara flera blåtandskällor samtidigt?
Jag har för mig att det var anledningen till att min kompis uppgraderade förra gången.
Men det kanske var först på kommande generation det skulle införas?
Jag har inte provat om mina skamligt billiga lurar går att köra med sladd till en källa och blåtand till en annan, och mobilen har man ju ändå oftast i fickan, så där behöver ju inte sladden vara i vägen.
Edit: Läste en recension och med de nya lurarna kan man ansluta mot två BT-enheter samtidigt.
https://www.ljudochbild.se/test/hor...mhPRmdhYkludkQxUFVnUXdQc0JhTmY4TkQ.#lesvidere
Kan det börja på J 4 bokstäver och slutar på tysk minus t?Påminner mig osökt om min ungdom, när en bekant jobbade på ett mindre seriöst (danskt) företag som sålde möbler och sånt.
Dagen innan, efter stängning, så höjdes priset på varorna. Sen morgonen efter så var varorna på rea med massor av procent avdraget. Men rea-priset var antingen lika eller högre än dagen innan..
Jag kan varken bekräfta eller dementera det påståendet. Men du har alldeles rättKan det börja på J 4 bokstäver och slutar på tysk minus t?
Då var deras rea flera månader ibland och priset högre än innan rean.
De fick påbackning som fan av konsumentverket

Kan det börja på J 4 bokstäver och slutar på tysk minus t?
Då var deras rea flera månader ibland och priset högre än innan rean.
De fick påbackning som fan av konsumentverket
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |