Covid-19 viktig information!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om munskydd funkar 100%, men inte alla kan få gratis munskydd i tillräcklig mängd, då blir det ju orättvist, så då får ingen ha munskydd istället, visst folk dör som flugor, men det är rättvist för att alla kan ju drabbas.

Lite som i gamla kommunistdiktaturer, alla ska ha det lika dåligt... (Utom eliten som i alla kommunistdiktaturer har det jättebra)

Eller som i den gamla Svenska skolan "Alla ska med" även om det bara var en i klassen som inte kunde räkna 2+2, så skulle alla andra hållas tillbaka på den nivån tills den siste fattade, även om det var ända till högstadiet...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
https://www.svd.se/en-miljon-kineser-har-redan-fatt-akutvaccin

En miljon kineser har redan akutvaccinerats mot covid-19 – även om vaccinen inte formellt har testats färdigt. Läkemedelsföretaget Sinopharm uppger att inga bieffekter har upptäckts. I hela världen görs nu de sista, kliniska testerna för coronavaccin.

En sån här gång får man kanske tacka för att det finns länder som fullständigt skiter i människors värde och är beredda att använda en hel befolkning istället för labbråttor, det går ju i alla fall fort...

Och hade det växt ut svans och horn på en miljon kineser så hade vi ju kunnat titta på ett annat alternativ..

Ryssarna har ju också genat lite i testerna av sitt vaccin

The race is on, och det är mycket vinstpengar för den som är först....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Stod utanför bilbuttricks och väntade på att få mina grejor utburna.
In och ut strömmar hur mycket folk som helst varav inte få var överviktiga pensionärer.
Varför försöka skydda folk som uppenbarligen skiter fullständigt I pandemin? :va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Stod utanför bilbuttricks och väntade på att få mina grejor utburna.
In och ut strömmar hur mycket folk som helst varav inte få var överviktiga pensionärer.
Varför försöka skydda folk som uppenbarligen skiter fullständigt I pandemin? :va

Rekommendationerna för äldre har ju tagits bort och folk kan ju inte tänka själva så vad förväntar du dig?
Det är precis som jag förväntar mig men i hela mitt vuxna liv har jag iofs betraktat majoriteten av människorna som idioter. Och våra politiker utgör inget undantag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Stod utanför bilbuttricks och väntade på att få mina grejor utburna.
In och ut strömmar hur mycket folk som helst varav inte få var överviktiga pensionärer.
Varför försöka skydda folk som uppenbarligen skiter fullständigt I pandemin? :va

Jag går in och handlar själv om jag behöver, men jag slickar inte direkt på handtagen till kundvagnarna.

Jag har också betraktat övriga kunder, ingen verkar ha ändrat sina vanor, folk handplockar frukt och grönsaker utan handskar, folk trängs i gångarna och luckorna i köerna till kassan krymper för varje besök...
Pensionärerna är lika många och lika obrydda som innan pandemin.

Själv kollar jag på nätet när det brukar vara minst folk i butiken, går rakt in och plockar det jag ska ha, väntar ut att andra kunder lämnar en hylla innan jag går dit osv....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rekommendationerna för äldre har ju tagits bort och folk kan ju inte tänka själva så vad förväntar du dig?
Det är precis som jag förväntar mig men i hela mitt vuxna liv har jag iofs betraktat majoriteten av människorna som idioter. Och våra politiker utgör inget undantag.

Jag förväntar mig lite sunt förnuft men även det verkar vara för mycket. :(
Som det ser ut kan vi ju lika gärna ta bort alla restriktioner och öppna upp helt.
Möjligen skydda äldreboenden och sedan får övriga skydda sig själva om man mot förmodan inte vill bli smittad.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Möjligen skydda äldreboenden och sedan får övriga skydda sig själva om man mot förmodan inte vill bli smittad.

Definitivt skydda äldreboenden, i Storuman misslyckades man med det, där har man nu 30 smittade boende och 17 ur personalen och 5 döda, dessutom har en som bor utanför boendet men har hemtjänst besök drabbats.

Det är ingen lek när smittan sprids där man har samlat personer med sämst förutsättningar...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Definitivt skydda äldreboenden, i Storuman misslyckades man med det, där har man nu 30 smittade boende och 17 ur personalen och 5 döda, dessutom har en som bor utanför boendet men har hemtjänst besök drabbats.

Det är ingen lek när smittan sprids där man har samlat personer med sämst förutsättningar...

Ja, äldreboenden och sedan finns det nog några till grupper som behöver skyddas.
Sen får resten öppna upp och skydda sig själva.
Vårdpersonal jobbar utan övertid och finns ingen plats på iva så tuff luck.
Vad myndigheterna inför spelar ju absolut ingen roll då länge folk skiter i det och letar första bästa sätt att komma runt dom.
Fattar inte hur folk vågar? :va
-"Jo, jag dödade mormor men jag var ju så festsugen. "
Eller riskera livet för extrapris på bananer eller en ny tv?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad myndigheterna inför spelar ju absolut ingen roll då länge folk skiter i det och letar första bästa sätt att komma runt dom.
Fattar inte hur folk vågar? :va
-"Jo, jag dödade mormor men jag var ju så festsugen. "
Eller riskera livet för extrapris på bananer eller en ny tv?

Dom flesta tänker inte längre än till sig själva.
Det visas inte minst när folk går ut från krogen klockan 22, står ute i klunga och röker till 22.30 och går in igen trots att det bara serveras folköl...
Alternativt bestämmer sig klungan för att gå hem till någon för att fortsätta med en "efterfest" där dom tränger ihop sig ännu mera...

Jag tycker att smittspårningen skulle upplysa om alla man har smittat, vilka dom i sin tur smittat och om någon i kedjan har dött...

Då kanske folk skulle bry sig.

Jag smittade kalle, kalle smittade sin sambo, sambon drog in smittan på äldreboendet där hon jobbade och 7 av dom smittade där dog, dessutom smittade hon en kollega som smittade sina barn och ett av dom som hade hjärtfel dog.....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dom flesta tänker inte längre än till sig själva.
Det visas inte minst när folk går ut från krogen klockan 22, står ute i klunga och röker till 22.30 och går in igen trots att det bara serveras folköl...
Alternativt bestämmer sig klungan för att gå hem till någon för att fortsätta med en "efterfest" där dom tränger ihop sig ännu mera...

Jag tycker att smittspårningen skulle upplysa om alla man har smittat, vilka dom i sin tur smittat och om någon i kedjan har dött...

Då kanske folk skulle bry sig.

Jag smittade kalle, kalle smittade sin sambo, sambon drog in smittan på äldreboendet där hon jobbade och 7 av dom smittade där dog, dessutom smittade hon en kollega som smittade sina barn och ett av dom som hade hjärtfel dog.....

Ja, det verkar vara något sånt som ska till.
Men då blir det ett jävla liv om att sluta "corona shame'a" bara för att men vill "leva lite". :3freak
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Jag tror det när vi ser det!

Även om vaccinet skulle funka som utlovat, och dom får folk till att ta vaccinet, så är det inte säkert att dom lyckas hålla tempot uppe så länge, vare sig i tillverkning av vaccinet eller i vaccineringen...

Jag hittade någon journalfilm från när Sverige massvaccinerade i tunnelbanan, det måste ha varit vid Asiaten 57 eller hongkong influensan 68, men nu hittar jag den inte längre.

Det såg lite festligt och rationellt ut
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det är fyra sjukdomar som ledsamhet, rädsla, ilska och depression... dessa sjukdomar öppnar dörren för alla sjukdomar i din kropp även för cancer.

Läser man inläggen ligger rädsla och ilska i topp.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är fyra sjukdomar som ledsamhet, rädsla, ilska och depression... dessa sjukdomar öppnar dörren för alla sjukdomar i din kropp även för cancer.

Läser man inläggen ligger rädsla och ilska i topp.

Glöm inte gnället. ;)

Undvik gnällfällan.PNG

Skadlig stress är inte bra, många behöver öva upp sin förmåga att acceptera både sig själv och omvärlden och ta sig ur negativa tankemönster! :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
För att lyfta upp något positivt idag så har Tegnell idag konstaterat att någon immunitet inte existerar.

Vi frågan om en tredje våg så påtalade han att vi kanske inte sett toppen av den här vågen ännu.

Insikt är det första steget framåt mot bättre beslut.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
För att lyfta upp något positivt idag så har Tegnell idag konstaterat att någon immunitet inte existerar.

Vi frågan om en tredje våg så påtalade han att vi kanske inte sett toppen av den här vågen ännu.

Insikt är det första steget framåt mot bättre beslut.

Såg den här ang tredje våg.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-who-envoy-idUSKBN28206N
A World Health Organization (WHO) special COVID-19 envoy predicted a third wave of the pandemic in Europe in early 2021, if governments repeat what he said was a failure to do what was needed to prevent the second wave of infections.

“They missed building up the necessary infrastructure during the summer months, after they brought the first wave under the control,” the WHO’s David Nabarro said in an interview with Swiss newspapers.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Miljöpartiets oro: "Afghaner drabbas extremt hårt av pandemin"
Försvarar ändringen som underlättar för tusentals afghanska män att stanna. "Detta är något som Miljöpartiet har prioriterat hårt. Snyft:gråta
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top