Vikten på bilen skiljer, men så jävla mycket tycker jag inte det ska göra.
Sitter AC'n nära fjäderna så att dom har satt smalare men styvare fjädrar på bilen med AC?
Jag hade en gammal SAAB där en massa saker skiljde om man hade servostyrning eller inte, dom hade bland annat flyttat generatorn vilket ledde till att några slangar och expansionskärlet var annorlunda
Skillnaden är att AC väger en hel del, ca 20 kg gissningsvis inkl kompressor. Har man +20 kg ständigt på framhjulen behöver man andra fjädrar för att kompensera för den ökade vikten (som dessutom till stor del hamnar nästan längst fram).
Jämför med att lägga motsvarande vikt längst bak i bagageutrymmet, klart märkbart i de flesta bilar.
Ok ..jag trodde inte AC:ns vikt spelade någon roll för att det ändå är stor skillnad på förarens vikt och om det sitter en eller två pers fram.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |