Aprilia RS660

Vad har KTM för hoj som ligger i samma segment...?
Ktm Duke 890R
-samma pris
-paralelltwin
-relativt upprätt körställning
-samma vikt
-massa elektronik och quick shifter/blipper.
-justerbar fjädring och vettiga bromsar.


Det som skiljer är 20hk.



I videon jämförs den med mt-07 trots att mt-09 kostar mindre än apan.
 
Last edited:
Har varit riktigt förväntansfull över denna sen jag såg den för första gången men nja, blev besviken av den recension jag såg. Trodde att det skulle vara en lätt och aggressiv sporthoj, som en lillebrorsa till RSV4. Men inte verkar det vara på det viset...tyvärr.
 
Ktm Duke 890R
-samma pris
-paralelltwin
-relativt upprätt körställning
-samma vikt
-massa elektronik och quick shifter/blipper.
-justerbar fjädring och vettiga bromsar.


Det som skiljer är 20hk.



I videon jämförs den med mt-07 trots att mt-09 kostar mindre än apan.



Nej. Den jämförs med Ninja, CBR, Ducati SS.
Jämförelsen börjar vid 9:30 ish....

Mt-07 var nog med en kort sekvens ifråga om volym/effekt :fakta

890R passar mer att jämföra med en gammal Streetfighter 848. Nästan samma volym, körställning, skiljer 12hk, osv..
:hihi
 
Last edited:
Är inte meningen att denna ska hamna i kategorin Ninja 650, cbr 650 etc? Inte lika extrem körställning, billig att försäkra, glädje för mindre pengar? Fast 660 har lite mer teknik och komponenter, så den lär inte vara så billig.
Aprilia är ju aprilia, de vill såklart inte bygga en Svensson-hoj när de har racing i generna ;)
 
Är inte meningen att denna ska hamna i kategorin Ninja 650, cbr 650 etc? Inte lika extrem körställning, billig att försäkra, glädje för mindre pengar? Fast 660 har lite mer teknik och komponenter, så den lär inte vara så billig.
Aprilia är ju aprilia, de vill såklart inte bygga en Svensson-hoj när de har racing i generna ;)

Ja den hamnar mellan CBR och Ducati SS. Som sig bör
 
Nej. Den jämförs med Ninja, CBR, Ducati SS.
Jämförelsen börjar vid 9:30 ish....

Mt-07 var nog med en kort sekvens ifråga om volym/effekt :fakta

890R passar mer att jämföra med en gammal Streetfighter 848. Nästan samma volym, körställning, skiljer 12hk, osv..
:hihi
Så kan man tänka, och det är precis vad aprilia vill att man ska tänka. För då blir den bäst i klassen.

Personligen så jämför jag hellre med hojjar som kostar lika mycket. I mina ögon är den mer lik mt-09 och 890r än en 40k billigare 650 från Japan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Så kan man tänka, och det är precis vad aprilia vill att man ska tänka. För då blir den bäst i klassen.

Personligen så jämför jag hellre med hojjar som kostar lika mycket. I mina ögon är den mer lik mt-09 och 890r än en 40k billigare 650 från Japan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Kört 890R och Ducati SS? Genuin fråga. Det är inte ens nära oaktat prislappen.
 
Kört 890R och Ducati SS? Genuin fråga. Det är inte ens nära oaktat prislappen.
Jag har testat 890r på bana. Ducce ss är en annan prisklass. Men en monster 821 ligger ganska nära...

Men det återstår väll att se vad priset landar på. Jag tycker att den saknar effekt för att kosta 120k som aprilia har som riktpris.


Det ska bli intressant att se en ärlig recension av någon som vågar säga vad de tycker istället för att läsa manus från tillverkaren.
 
Undra om de har fått direktiv av aprilia att inte jämföra med det orangea laget. Luktar reklamfilm om den recensionen...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Motobob är ett bra exempel på en framgångsrik youtuber som tillverkarna älskar. Har blir inbjuden på pressträffar och provkörningar och producerar snabbt och snyggt "content" helt baserat på tillverkarens uppgifter, för sina > 100000 följare.
Den enda egna värdering han ger om produkten är typ en kommentar om färgerna. :lol
 
Last edited:
Jag har testat 890r på bana. Ducce ss är en annan prisklass. Men en monster 821 ligger ganska nära...

Men det återstår väll att se vad priset landar på. Jag tycker att den saknar effekt för att kosta 120k som aprilia har som riktpris.


Det ska bli intressant att se en ärlig recension av någon som vågar säga vad de tycker istället för att läsa manus från tillverkaren.

Nu var det mer körställning etc jag tänkte på. Annars kan man ju kasta in exvis Adventure R eller V-storm om du nu bara jämför prislappen :ok
 
Nu var det mer körställning etc jag tänkte på. Annars kan man ju kasta in exvis Adventure R eller V-storm om du nu bara jämför prislappen :ok
Körställningen är upprätt men sportig på båda. Precis som hojjarna i 650-klassen. Kåpa eller ej...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Ktm Duke 890R
-samma pris
-paralelltwin
-relativt upprätt körställning
-samma vikt
-massa elektronik och quick shifter/blipper.
-justerbar fjädring och vettiga bromsar.


Det som skiljer är 20hk.



I videon jämförs den med mt-07 trots att mt-09 kostar mindre än apan.

Tycker inte det är en bra jämförelse.
Den ena är en nakenhoj med rejäl potential för busåka.
Den andra är en hoj med kåpor som är mer lämpad för folk som vill smaka på lite sporthoj utan att köpa en R6 eller liknande.
Tror att denna hojen kommer sälja bra, jag är är själv ung och bor i stan så en renodlad sexhundra är inte ett alternativ för mig, men om försäkringen blir någorlunda schysst på denna så är jag tveklöst spekulant.
Och det är ju trots allt en Aprilia, vilket i sig är värt en del.

Att enbart jämföra hojar baserat på deras pris blir bara tramsigt, ska vi dra in glidare i samma prisklass i matchen också eller?
 
Last edited:
Tycker inte det är en bra jämförelse.
Den ena är en nakenhoj med rejäl potential för busåka.
Den andra är en hoj med kåpor som är mer lämpad för folk som vill smaka på lite sporthoj utan att köpa en R6 eller liknande.
Tror att denna hojen kommer sälja bra, jag är är själv ung och bor i stan så en renodlad sexhundra är inte ett alternativ för mig, men om försäkringen blir någorlunda schysst på denna så är jag tveklöst spekulant.
Och det är ju trots allt en Aprilia, vilket i sig är värt en del.

Att enbart jämföra hojar baserat på deras pris blir bara tramsigt, ska vi dra in glidare i samma prisklass i matchen också eller?

Fast de är väldigt lika, så varför skulle de inte gå att jämföra? Att jämföra en 890r med glidare är väll tramsigt om något?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top