Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Av omgivningen att döma så är hojen inte det enda projektet som avstannat:D
 
Det är en väldig spännvidd på priserna på dessa hojar. Normalpris för en vanlig japansk brukshoj i den här storleksklassen från tidigt 80-tal borde väl vara ca 12-15000kr beroende på skick. En 400cc twin brukar man få för 7-8000kr.
Vissa ägare tycks tro att man sitter på en sällsynt eftertraktad raritet och drar till med priser på uppåt hundratusen eller så.

Det tar styggt på dessa då dom varit billiga och många Timnell typer som inte ser sina begränsningar hemma snickrar vill om dessa till bobber scrambler rattbikes o för längesedan blev en Större hög chopprar.

Så jo en fin 80talare av rätt sort är dyra o kommer bli dyrare det är jag helt 100% säker på..
 
Det tar styggt på dessa då dom varit billiga och många Timnell typer som inte ser sina begränsningar hemma snickrar vill om dessa till bobber scrambler rattbikes o för längesedan blev en Större hög chopprar.

Så jo en fin 80talare av rätt sort är dyra o kommer bli dyrare det är jag helt 100% säker på..

Det kan ju bli så. Så har det ju skett på bilsidan med gamla Volvo Amazoner och liknande. Vissa modeller får kultstatus, bevaras och renoveras av entusiaster och håller därmed priserna uppe. Andra fordon, som t ex Fiat Panda, Renault Clio od får inte denna status, utan förblir oattraktivt skrot. Jag sålde min Honda cb400 -82 billigt förra året, tror inte att den någonsin kommer bli ett investeringsobjekt.
 
Nåja, vänta tills Fiat Panda blir 60 år gamla...

Kolla vad en renoverad Fiat 500 eller VW Typ 1 är värda idag. Trots ett närmast oräkneligt tillverkningsantal.
 
Svaret på sådant där brukar vara "men den gick när jag plockade isär den".

Följdfrågorna blir då:

1. Hur gick den?

2. Varför plockade du ens isär den?

3. Hur länge till tror den kommer fortsätta gå?


Scammers gonna scam.

Intressant det där med ordet scam, förresten. Fonetiskt ligger det nära "skam", men det är inget dom tänker på...
 
Back
Top