Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tackar Ulv. Ok, men då måste peta i mer luft ändå. Jag väger över 100 kg själv, så jag behöver väl det där 2.5/2.9 då. Men det känns att jag blivit så mycket sämre på att krypa nu med mer tryck, så jag inbillar mig att det har det det att göra. Eller så är jag bara nervös inför uppkörningen på onsdag. Det kommer att skita sig, det vet jag, och på krypkörningen i synnerhet.
Grejen är att jag blir nervös när folk tittar på. Och då blir det bara skit av allt.

Ok, visst, men då måste jag öva på grejen i tre år så att det sitter i ryggmärgen. Sen blir det väl en naturlig företeelse för mig, som du säger "om man är tillräckligt skitnödig". Men då blir det ju om tre år. Och visst har jag inte alls bråttom, jag är hellre en 'bra motorcyklist' än en osäker farlig dåre på vägarna. Men jag är ju redan en erfaren bilförare, och jag *kan köra motorcykel* i trafik. Det är just dessa små cirkusnummer jag är skeptisk till varför dom tvingar en att genomföra.
Samt att min motorcykel just nu är en XJ900s, och jag gillar den. Skolans hojar är lättare att köra med, dom är nyare och modernare, men jag gillar min Diversion så jag vill ha den när jag kör upp och när jag sedan ska köra till vardags. Tänk om jag köpt en nyare modell, kanske nån 695cc på 160 kg med däck med fyrlantigt tvärsnitt som står helt av sig själv om jag släpper den, kör upp med den, klarar alla prov utämrkt, kommer hem och säljer den hojen, tar min Diversion och är lika halvkass som jag är nu - men med ett A-kort .. ?
.. måste tillägga att jag inte får låna en skolhoj, nånstans. Jag ringde till tre olika körskolor i Linköping, ingen lånar ut hoj till mig om jag inte är elev hos dom.
Märkt att jag har betydligt mer vibrationer i sadeln om jag kör med 2,9 bak. Går jag ner till 2.7 så är det nästan helt borta. Likadant fram om man har problem med avdomnade fingrar sänk trycket även fram lite.

|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |