Ska du ha en decimetertjock hinna olja på'n eller?![]()
Aldrig tidigare sett att det bubblar luft ur virket när oljan tränger sig ned. Det är straffet för att ha låtit bli att olja på några år

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska du ha en decimetertjock hinna olja på'n eller?![]()

Rasat vevlager på gammelhojen. Raset är jag ok med men det blir nog dyrt och/eller ett längre stillestånd.
Det är en sammansatt vev utan utbytbara lagerbanor och rullar i överdimension finns inte att få tag i så det blir nog att köpa ett renoverat vevparti av oklar kvalitet eller ”ny” 40-65 år gammal Sovietbyggd motor.
Jag är mest bitter över att tiden börjat gå så innåt helvittes fort som av en plötslighet. Framförallt på helger.
Att pipa in till butiken efter mjölk och en bal skithuspapper är liksom ett heldagsprojekt nuförtiden, när fan hände det liksom?![]()
Så känns det när man blir gammal...![]()
Hur mycket skithuspapper gör ni gamlingar av med egentligen?
Buy quality, cry once

Någonstans tycker jag mig ha läst/hört/totalt missuppfattat att delar till äldre BMW kan passa.
Buy quality, cry once
I vissa fall men delar till BMWs från nazisttiden växer inte på träd. Man kan slänga i en modernare BMW-motor och få massor av tillförlitlighet på köpet men jag gillar min gamla sidventilsspis.
Jag tycker mig ha förstått att ”tillförlitlighet” inte är den viktigaste faktorn när man köper rysshoj.![]()

:madGräsklippare, varför ska de byggas så rackliga & krångliga att skruva på för?:mad
Bara för att du inte är paranoid så innebär inte det att folk inte är ute efter dig!
Men vet du inte det? Det är ju givetvis för att jävlas med dig personligen, lite på mig, jag är mekaniker!Bara för att du inte är paranoid så innebär inte det att folk inte är ute efter dig!
![]()
Gräsklippare, varför ska de byggas så rackliga & krångliga att skruva på för?:mad
...och när de väl är lagade skall det prompt köras av en smärre fotbollsplan mitt i ett bostadsområde med tjogtalet villor och hundratalet hyresrätter midsommardagen klockan 17 när alla sitter ute och intar middag.

Ni klagar på gräsklippare!!
Min huschef även sambo la ut en arbetsorder att teak bordet absolut var tvunget att slipas o oljas.
Så nu efter 10 timmars surrande med en osilerande metabo slip är bordeländet slipat o dammsuget nu ar 3 påsar fulla med teak pulver o mina händer kan göra en dry martini skakad utan att jag rör på händerna.
Skall ha plast möbler nästa gång miljövänliga trä möbler tar livet av mina händer![]()

Satan ta bilkostruktörer. Ska byta startmotor på dotterns bil. Den är under luftfilterburken, som i min värld borde vara lätt att ta bort. Men nä, bilen skulle prompt vara 2 cm kortare så att man inte kommer åt att ta bort skiten. Fy satan så irriterande.![]()
Det är en lösning, problemet är att få ihop det igen. Blir jobbigt då i stället.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |