"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Så fort den rullar försvinner ju en hel del av nackdelarna med vikten (om man inte försöker sätta nya bomrepor) ett halvt ton hoj rullar ju mjukt över gupp där 160kg ettrig hoj studsar.

Brorsans Harley skulle jag lätt kunna köra 100mil på en dag, vilket han har gjort....

Min gamla hoj dvs venture 1300 den åkte jag och frugan från Lillehammer och hem på en dag, ungefär 110mil. Denna hojen känns det som att man kan göra samma sak med. En sak jag inte gillar är att fjädringen är mycket hårdare på denna än min gamla. Jag har inte lyckats skrapa väska ännu iaf men det kommer väl.
 
Min gamla hoj dvs venture 1300 den åkte jag och frugan från Lillehammer och hem på en dag, ungefär 110mil. Denna hojen känns det som att man kan göra samma sak med. En sak jag inte gillar är att fjädringen är mycket hårdare på denna än min gamla. Jag har inte lyckats skrapa väska ännu iaf men det kommer väl.

Dom kanske räknar med amerikansk passagerarvikt?
 
Ett friluftskök som man kan köra på allt brinnande som flyter: tex olika sorters bensin, diesel, fotogen, sprit, lacknafta... det man får tag i.
 
Är ju tvungen när det "bjuds"
a777e47c284ad8f20c7a7df923440872.jpg
 
Vilket kök då?
Bild?

27ff6e5586b99c3a6f2bb590e5213c3f.jpg


Coleman Apex II


Jag har - om jag minns rätt nu - 7 st andra friluftskök men ramlade över detta på Blocket. Lånad bild!

Kör annars bara gasol sedan slutet av 1980-talet.

Optimus Crux Lite är oftast med på hojen, annars Trangia 27 eller 25 med gasolbrännare eller Primus Pro (2252 är numret tror jag).



Buy quality, cry once
 
Styret, sadelns brorsa har likadana flyEyes 2000 och..

Var bra ljust på vägen hem idag tyckte jag, tog på mig ett par blåa (elbil..) uslingar vilket blev mycket bättre men jag såg inte ett skit förstås =/

Inte riktigt så illa men någon som har erfarenhet av solskydd med styrka? Helst som inte kostar skjortan & femti och väger bly.
 
En Landroid M700.
Funderar på om den inte behöver lite ögon? (ACS)
Den blir jäkligt frustrerad under studsmattan, men vill inte stänga av zonen helt heller utan behåller gärna gräset under den.

worx-landroid-m500-robotplaeneklipper-wr141e-36908-1.jpg
 
En Z1000J -83, med 3724mil på mätaren. En ägare sen 1985 då den hade gått 400mil! :tummenupp

Nu har man ännu mer att pyssla med......:dummer
 
:D Jaså, du har pratat med honom?

Nä jag läste annonsen. Rätt årsmodell, färg och pris. Lite för långt bort för att hämta med släp. Sen har jag platsbrist.
Å två hojar som borde göras iordning innan det köps något mer.

Om jag köpt den skulle jag byta till bakåtflyttade fotpinnar. Original fotpinnsfästen ser så klumpiga ut. Sen vill jag ju ha ett 4-1 med ljuddämparen på höger sida. Eventuellt hjul från gpz1100 -83.

Vad är planen med hojen nu då?
 
En Landroid M700.
Funderar på om den inte behöver lite ögon? (ACS)
Den blir jäkligt frustrerad under studsmattan, men vill inte stänga av zonen helt heller utan behåller gärna gräset under den.

View attachment 454448

Skriv gärna en kort sammanfattning av hur den funkar, särskilt om du har lite gropigt någonstans.
Förutom ultraljudsystemet finns ju en annan (dyr) tillsats där du lägger ett magnetband runt områden som inte ska klippas.
Jag står och velar lite om jag ska köpa en sådan där eller något större o häftigare.
I så fall blir det 2000m2-versionen.
 
Nä jag läste annonsen. Rätt årsmodell, färg och pris. Lite för långt bort för att hämta med släp. Sen har jag platsbrist.
Å två hojar som borde göras iordning innan det köps något mer.

Om jag köpt den skulle jag byta till bakåtflyttade fotpinnar. Original fotpinnsfästen ser så klumpiga ut. Sen vill jag ju ha ett 4-1 med ljuddämparen på höger sida. Eventuellt hjul från gpz1100 -83.

Vad är planen med hojen nu då?

Första steget blir renovering till körbart skick. Däck, kedja/drev, batteri, elfel, olja/filter, luftfilter, förgasare m m.
Sen uppstart och förhoppningsvis känna på den under sommaren, för att sen göra en mer grundlig renovering.
Motorn behöver blästras och målas bl a. Kanske en sån där snygg liten toppkåpa som på Z1000R.

Skall bli spännande. Jäkligt snygg färg också! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top