Dagens bild

Det kan jag intyga! Mer än en gång man farit runt med en nygrädda pizza på tanken

Det var tider det

Underbart, tanken vart ju mojjsigt varm på den djävulen också, sisådär för bira, men alldeles underbart för att hålla pizza varm! :kär

Edit: Det var helt enkelt bättre förr! :gubbvarning

ValborgshÄlgen... och i skogsgläntans halvskugga står åter den späda, grönhövdade pilsnerflaskan. Ett tidigt exemplar bland vårprimörerna...

Hey ho, let's go!

Bifogat

• IMG_1592.JPG
    IMG_1592.JPG
    877.8 KB · Visningar: 82
  • IMG_1584.JPG
    IMG_1584.JPG
    753 KB · Visningar: 84
37C i öknen idag. Blir en svettig helg

d8b35db972f9c1fdcc36d0bce7b7b2c6.jpg

Äntligen fått tag på en laglig hoj som jag klarar att hantera på egen hand med mitt handikapp(inkomplett TH12) och slipper snutjag på moppen. Ingen räser men en "bergsget" kan vara väldigt kul ändå i väntan på att jag blir klar med min GP125.

View attachment 453733

Du har tourat från Falun till Brahejävlahus med ryggmärgsskada? På en trialhoj...? :Bugar:Bugar:Bugar

Kan det nog varit. Runt 10.45, kanske?

Japp, precis faktiskt. Denna bild togs 10.38 på plats i Kättsta (dottern hämtar sin nya hoj från vintervilan) - några minuter senare åker vi mot Sigtuna/Uppsala och vi ser er korsa vägen några hundra meter längre fram.

Roligt sammanträffande!

d74c27085a2606c8e3cabf9f4267ad55.jpg

Buy quality, cry once

Regn och allmänt trist väder för att släpa ut en asfaltsmoppe så det fick bli några mil på cyklopeden istället.

shyBcE0.jpg
[/IMG]

Du har tourat från Falun till Brahejävlahus med ryggmärgsskada? På en trialhoj...? :Bugar:Bugar:Bugar

Nja, inte riktigt men det hade varit kul att få prova. Den fick åka släpvagn hem från Jönköping, men var tvunget att stanna till och ta en bild som minne av resan.

Idag vart det provkörning med vattenkylning av toppen och den går rätt så bra nu.
200503 1 small.jpg
IMG_20200502_194617 small.jpg

Går den på självcirkulation eller har du gömt en pump någonstans?

Det är s.k. termosifon, självcirkulation och funkar bra, inte alls ovanligt på mopeder men är noga med orientering av alla komponenter så varmvattnet kan stiga och inte fastnar någonstans. Så när jag kör är utgående slang och motsvarande sida av kylaren varm och den andra sidan är kall, kan finnas risk att den kyler för mycket.

Det är s.k. termosifon, självcirkulation och funkar bra, inte alls ovanligt på mopeder men är noga med orientering av alla komponenter så varmvattnet kan stiga och inte fastnar någonstans. Så när jag kör är utgående slang och motsvarande sida av kylaren varm och den andra sidan är kall, kan finnas risk att den kyler för mycket.

Saabs gamla tvåtaktare kör fö med samma princip.

d36b8a56bdb568acf9a2582eae1df2d0.jpg

Har ni sett?! Portalen är borttagen. :D

Hojväder idag. Nu glass i Sumpan. Hojen är dammig. Dags för tvätt och lite autosol snart.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

20200506_1Sturehov.jpg

Kyligt imorse. Is på bilens framruta men bara fukt på bakrutan. :va

Varmare på vägen hem, Vällingevägen hem! :D

Varför blir mina bilder inte större oavsett antal Tjillebajt? :va

Postar väl en bild här också, så här ser det ut norrut. Kyligt på morgon till jobbet, något varmare hem.

Permissionsysselsättning, 30 mil grus i Järnbärarland.
93915c2ab36a5d33820e0fe238731172.jpg

Skickat från min S41 via Tapatalk

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back