https://forum.soe.se/forum/soe-sven...r-säljes/999393-yamaha-tt600r-2001#post999393
Kanske kan vara någe???
Kanske kan vara någe???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förstår de... Kanon pris ju...Den försvann fort. Jag sålde den i dag.
Som alternativ är jag intresserad av en sk "stugmoppe". Förr innebar det oftast en gammal 125:a, typ Yamaha RD, Suzuki GP/GT, eller liknande. Såna kunde man köpa för några tusenlappar fram till för ett par år sedan. Sånt har tyvärr försvunnit helt, antingen är de originalrenoverade i samlarskick för 25-30.000kr, eller så är det totala rishögar i närmast hopplöst skrotskick men kostar ändå oftast över 10000. Att hitta en stugmoppe idag är ett drygt jobb, minst sagt.
Som alternativ är jag intresserad av en sk "stugmoppe". Förr innebar det oftast en gammal 125:a, typ Yamaha RD, Suzuki GP/GT, eller liknande. Såna kunde man köpa för några tusenlappar fram till för ett par år sedan. Sånt har tyvärr försvunnit helt, antingen är de originalrenoverade i samlarskick för 25-30.000kr, eller så är det totala rishögar i närmast hopplöst skrotskick men kostar ändå oftast över 10000. Att hitta en stugmoppe idag är ett drygt jobb, minst sagt.
DT 125 är perfekt som stugmoppe, dock vill jag ha nåt som kan besiktigas och köras på vägen. Bara busåka på grusvägar blir lite enformigt, tanken är att kunna att en sväng in till "byn" ibland och även köra några km på landsvägen utanför.Jag har en skitfin DT125 -81 som fallit ur registret = stugmoppe. Skicka medd om intresse finns!
Just såna 125or från tidigt 80-tal verkar helt ha försvunnit från marknaden, osäkert om de skrotats ut eller blivit samlarobjekt.
stugmoppe 

Vad är det här, över 30 inlägg och ingen har tipsat om en R1 som den ultimata grusbusarhojen
![]()

Lånar tråden liteJag har en lista över skog/grus som jag vacklar mellan och skulle gärna vilja höra va ni skulle valt med motivering:
Yamaha xt600
Yamaha tt600
Honda xr600/650
Suzuki drz600
Suzuki dr650
Kawasaki klr650
Kawasaki klx650
Tack![]()
Lånar tråden liteJag har en lista över skog/grus som jag vacklar mellan och skulle gärna vilja höra va ni skulle valt med motivering:
Yamaha xt600
Yamaha tt600
Honda xr600/650
Suzuki drz600
Suzuki dr650
Kawasaki klr650
Kawasaki klx650
Tack![]()
Men jag vill inte att den enbart ska funka för skogen. Vill gärna kunna utforska längre sträckor med hinder som terräng.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |