Är man flera är det väl nästan ett tvång att planera någorlunda, flera viljor gör det svårt med spontankörning.
Jag kör ensam det ultimata spontanalternarivet men min arbetskompis kör i grupp om 4-5 pers och de trivs med det.
Okända nalkas gärna ensamma bikers men ryggar tillbaka om det är en grupp, så räkna att det blir fler samtal med ortsbefolkningen.
Gamla gränsvakter, prostituerade, bönder, hotellägare, pensionärer, andra turister och gud vet alla som man pratat med på bruten engelska eller tyska.
Det har gett mig en förståelse att allt är inte svart eller vitt.
Jag körde över dovrefjäll förbi rjukan och oslofjordstunneln, fina vägar och inte farligt med trafik.
Hoppas bara man får åka runt i sommar utan stängda gränser men det ser inte ljust ut för min majtur.
Lycka till på Norgeturen.
Jag kör ensam det ultimata spontanalternarivet men min arbetskompis kör i grupp om 4-5 pers och de trivs med det.
Okända nalkas gärna ensamma bikers men ryggar tillbaka om det är en grupp, så räkna att det blir fler samtal med ortsbefolkningen.
Gamla gränsvakter, prostituerade, bönder, hotellägare, pensionärer, andra turister och gud vet alla som man pratat med på bruten engelska eller tyska.
Det har gett mig en förståelse att allt är inte svart eller vitt.
Jag körde över dovrefjäll förbi rjukan och oslofjordstunneln, fina vägar och inte farligt med trafik.
Hoppas bara man får åka runt i sommar utan stängda gränser men det ser inte ljust ut för min majtur.
Lycka till på Norgeturen.



