Drifta Satan på is!!!

Ja jädrar - nu i Coronatider är det många som snålar in på sin Stockholmsdialekt.

Men lugn, dina barnbarn kommer att accepteras som riktiga Jörlandabor och köra lastbilsEPA vart dom än skall.
Det känns väl fint...

Jag tror personligen inte att tvåtaktsmannen behöver läxas upp vad gäller vinterenduro eller isåka, oavsett om uppläxaren är norrbottning eller sörlänning (= allt söder om Timrå eftersom Sundsvall per definition ligger i södra Sverige).

Ni är inte skåningar, inte stockholmare, inte norrlänningar, så därmed finns bara ett alternativ kvar. Ni är naturligtvis också göteborgare.

Enligt en sådan bredspackling räknas även Jönköping till Göteborg, och isf blir beteckningen "götlaborgare". *ryyys*

Hur är det med dig själv? Du är från Hakkas, väl...?
#hakkasracer

OT: Den här tråden har ju blivit jätterolig. *fnissar*
Att trådar på SH spårar ur är ju normalt, men den här gången blev det rätt kul. :)

EDIT/OT: Jag har också varit på Rödvattnet (södra Bohusläns vinter-motsvarighet till Ring Knutstorp) med endurodubb. En gång. Alltså ohjälplig amatör på is. J*klar vad det spann. Fullt spinn nästan oavsett växel, g-a-s-k-o-n-t-r-o-l-l var ordet som gällde.

Last edited:
Trodde inte att jag skulle få ett enda svar på en drifta satan på is tråd precis när våren gör intåg. Tur att vi har så många Götelaborgare här så det blir lite tjafs å urspårning. Förbannade Dalmasar alltså :dummer

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar