Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Innan vi garvar oss harmynta över killen som fick feeling på en moped, så ber jag er notera 3 saker som höjer killen skyhögt över 95% av de pinsamma caféracers vi sett här inne tidigare:

1. Han är klar med sitt bygge.
Det är inget projekt, inget avstannat bygge, inte levererat i kartonger och pappkassar, inga "enkla grejer som återstår"

Här är ännu en. Hade kanske gått att sälja om den inte varit nedplockad. Så onödigt:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_rd_125/88960539

"Projekt säljes
Står nu delvis nedplockad inför renovering.
Papper finns på ramen, dock utreggad, allt inför "ursprungskontroll" finns."
 
Här är ännu en. Hade kanske gått att sälja om den inte varit nedplockad. Så onödigt:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_rd_125/88960539

"Projekt säljes
Står nu delvis nedplockad inför renovering.
Papper finns på ramen, dock utreggad, allt inför "ursprungskontroll" finns."


Helt orginal, orörd. Står nu delvis nedplockad inför renovering.

Och krockad, kanske vore snyggt att tillägga i annonstexten...?
 
...och med luftnipplar dessutom, som sticker upp ytterligare i himlen och riskerar riva ner luftledningar och göra landsbygden strömlös.

Och regskylten, vad fan har hänt med den? Fastnat i kedjan och dragits runt? Jag HATAR sidomonterad och snurrad regplåt. Den ska sitta bak. Centrerad. På rätt håll. Allt annat är bonnigt. Fixa det och fram med kapskivan på överbenen så blir det snyggt. :D
 
Och regskylten, vad fan har hänt med den? Fastnat i kedjan och dragits runt? Jag HATAR sidomonterad och snurrad regplåt. Den ska sitta bak. Centrerad. På rätt håll. Allt annat är bonnigt. Fixa det och fram med kapskivan på överbenen så blir det snyggt. :D

"Fastnat i kedjan och dragits runt" på polarens hoj som låg bredvid isf - något KTMigt med drivning på höger sida.



Men jag håller med. Sidoförskjuten skylt är fult, fel och fånigt.
 
Och regskylten, vad fan har hänt med den? Fastnat i kedjan och dragits runt? Jag HATAR sidomonterad och snurrad regplåt. Den ska sitta bak. Centrerad. På rätt håll. Allt annat är bonnigt. Fixa det och fram med kapskivan på överbenen så blir det snyggt. :D

Det är väldigt enkelt, och gratis, att korta såna här gamla gaffelben. Jag har sänkt 5-6 st allt mellan 50-160 mm

Jag plockar isär gaffelbenet och sätter en rördistans i mitten, som hindrar den från att fjädra ut. Sen kapar jag fjädern motsvarande, ,mer eller mindre. Går på känsla. Det funkar ofta väldigt bra, man får anpassa oljemängden lite tills den känns schysst.

Man flyttar ju bara arbetsområdet egentligen, fjändringsvägen man förlorar är bara den bit av fjädern som kapar bort, OBS i komprimerad form, så oftast bara 20-30 mm, det överlever man på en posörhoj.
 
Gud vad spännande hoj!
"Moderna fjädringskomponenter och ram".... ööhh

Men med ett utseende som man faktiskt skulle kunna visa sig på utan att skämmas. Och förmodligen med en kvalitet som kommer att överleva det mesta. Och lika kul varje gång man passerar en S1000RR på Bogesundsvägen, med twindämparhoj och centralstödsskrap...
 
Men med ett utseende som man faktiskt skulle kunna visa sig på utan att skämmas. Och förmodligen med en kvalitet som kommer att överleva det mesta. Och lika kul varje gång man passerar en S1000RR på Bogesundsvägen, med twindämparhoj och centralstödsskrap...

Samtidigt som man sveper med vänsterarmen, vrider lite på huvudet och säger till passageraren: "Se så fint vitsipporna står ute på ängen." :yoparty
 
Jag hade bytt till såna vinklade nittio grader, förutom att....ja du vet:gnissla:D


Jo, men jag har faktiskt mognat, fått visdom och insikt samt bytt åsikt.

Raka luftnipplar på uppskjutna gaffelben är faktiskt en ovärdelig säkerhetsdetalj.

Dessa pejlstänger tar hand om problemet med folk som spänner stålvajrar över vägar för att döda eller skada motorcyklister.
"Twang-twang-twang" ba' så har man fri väg vart man än åker.

Konstigt att inga större tillverkare tagit till sig av den idén.
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW C1 - 200 - Samlarobjekt i få utförande https://www.blocket.se/vi/87273591.htm


Ta chansen!
Denna unika ikon är fortfarande osåld!

Möjligen ute i annons igen på grund av serösa spekulanter som har ett sunt förhållande till sina intjänade och skattade pengar, men låt inte sådant hindra just dig att köpa en scooter ingen annan vill ha. Till angivet pris..
 
Perioden med fighterbyggen drevs mest av fommar som A: inte hade råd att försäkra sitt fordon, och sedan B: inte hade råd att reparera det på egen budget. "Att fajta" en sporthoj blev den ultimata WT-självdeklarationen - en slags manlig svanktatuering, som dock gick att skiljas från.
Tyvärr ofta genom en stöldanmälan...

:D:D:D:rofl:rofl:rofl
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top