Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
ha ha jag menade OM det var en nolla mindre

Ah - Ja, köp för 2500, sätt ihop delarna till en enhet, fixa ev återregistrering, besiktiga och sälj vidare till Italien där dom verkligen uppskattar sina småhojar. Kul projekt, och inte galet kostsamt om man bara håller det på nivån få ihop och igång.
Finliret får köparen ordna.

25.000 som den står i annonsen...? Löjligt.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det man en gång sett kan inte göras osett...


Men, på något sätt visar denna skändade MT5a på kraften i den pågående byggboomen.
Folk snickrar som aldrig förr hemma i garagen. Av skaparglädje, eller bara av snöd vinning - eftersom man tror sig ha hittat ett sätt att öka värdet på sitt skrot.

Analys av hojbyggare

Analys av MT5an


Atta boy!

Innan jag läste notrightriders kommentar av MT5an så var min första tanke när jag såg moppen "Det där var väl inte ett så pjåkigt första försök!" (Vilket jag såklart inte har en aning om men en moped är nog ofta starten in i "Bygg-boomen" som det uttrycks ovan)
Minns själv hur jag försökte få cykeln, och sedan Puch Floridan, "frän"! Och utan tillgång till varken svets eller pengar, så slutade ju alla mods alltid med att man betraktade resultatet med att besviket konstatera att "Choppern i Start & Speed ser MYCKET fränare ut än min Florida!"

Men jag lärde mig! Lärde mig hantverket, att hitta rätt i skruvlådan, insåg mina begränsningar och nu har jag rätt bra koll på flera saker.

Och Hondan ovan har en lack som mången bandagshoj skulle vara glada över (men varför Kawa-grön och inte Honda -röd?:va. Troligen rookiemisstag, grabben lär sig), den har däck som gör att den ser lätt och snabb ut, och, som notrightrider så klokt påpekar, bygget är färdigt!!!!! Hur många projekt har inte jag slängt????? Nej, heder åt denne byggare som om fem år mycket väl kan stå tillsammans med Adam Nestor och diskutera hur man kan få ett el-hojs bygge att se coolt ut.:tummenupp:)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Nej, vi måste tillbaka till det tidiga 70-talet och choppereran, när precis aalllltt skulle ges en långgaffel och ett bildäck bak.

Va? Va! Gör du narr av mig pöjk!

Tidsenligt bygge:
norton-1978.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Så där hade jag kunnat skriva en annons när jag flyttade till Tyskland :)
Lite som vakttjänst med hund. - Halt eller jag skjuter hunden!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top