notrightrider
Reklampaus
Jag kan zpy i tanken gratis![]()
Eeehhh....
Eeehhhhhhh......
Öööhhhh....
WTF...
Det man en gång sett kan inte göras osett...
Men, på något sätt visar denna skändade MT5a på kraften i den pågående byggboomen.
Folk snickrar som aldrig förr hemma i garagen. Av skaparglädje, eller bara av snöd vinning - eftersom man tror sig ha hittat ett sätt att öka värdet på sitt skrot.
Bobberepoken ligger liksom kant-i-kant med cafétrenden, men jag upplevde aldrig den som lika stark. Den drabbade dessutom i högre grad bara grundtrista hojar som ytterst få saknade.
Perioden med fighterbyggen drevs mest av fommar som A: inte hade råd att försäkra sitt fordon, och sedan B: inte hade råd att reparera det på egen budget. "Att fajta" en sporthoj blev den ultimata WT-självdeklarationen - en slags manlig svanktatuering, som dock gick att skiljas från.
Tyvärr ofta genom en stöldanmälan...
Nej, vi måste tillbaka till det tidiga 70-talet och choppereran, när precis aalllltt skulle ges en långgaffel och ett bildäck bak.
Det var den förra stora slakten av hojar som hade varit åtråvärda idag - givet att dom fått vara ifred.
Oh well.
Innan vi garvar oss harmynta över killen som fick feeling på en moped, så ber jag er notera 3 saker som höjer killen skyhögt över 95% av de pinsamma caféracers vi sett här inne tidigare:
1. Han är klar med sitt bygge.
Det är inget projekt, inget avstannat bygge, inte levererat i kartonger och pappkassar, inga "enkla grejer som återstår"
2. Presentationen.
Annonstexten är klar och redig, uppspaltad i sektioner. Det som säljaren upplever som negativa punkter med objektet finns upptaget.
Det är rent och prydligt i bilden, och det har investerats i en backdrop som sätter fokus på det som skall säljas.
Jämför det med somligt annat vi sett under åren, där säljarens hela alfabet gått att skönja i både bild och text...
3. Däckval
Killen har lagt på nya däck med ett mönster han förstår sig på.

Detta ger honom en plats bland den svenska byggeliten, och inför sitt nästa bygge är han fri att ta ett namn för sin verksamhet som slutar på "-werks" och börja döpa sina projekt till spännande namn.
Atta boy!