Sverige idag..

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Är man mer orolig över att man skulle bli oförskyllt anklagad via någon app-avlyssning, än att dottern ska bli våldtagen och mördad...ja, då är det mer än en auktoritetsfobi i sjukjournalerna, misstänker jag.

Likadant med kameraövervakning, där folk verkar livrädda för att hamna på bild när de promenerar förbi. Är det rädsla för att häktas pga. rufsig lugg, eller på vilket sätt skakas integriteten i sina grundvalar där? I nästa moment fångas en knivmördare på bild i samma kamera, o då blir det knäpptyst från övervakningsmotståndarna. Dubbelmoralen florerar.

Förklara det för Karl Hedin så får vi se om han delar din syn.
https://svenskjakt.se/start/nyhet/karl-hedin-i-exklusiv-intervju-de-forsokte-knacka-mig/
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang

- Vill han ha något förklarat, får han väl höra av sig : )
System vi nyttjar och vill ha trots risk för att enstaka individer drabbas: Skolväsende, rösträtt, digitala betalningsmetoder, Polis, ambulans, brandkår etc, etc.

Vilka "metoder/verktyg" för att slå ned kriminellla är 100% träffsäkra? Hur stor är risken i förhållande till vinsten/effekten? Idag finns ingen, men du kanske har lösningen?

Att flytta ett dagis pga att kriminella invandrargängs aktiviteter riskerar att skada barnen?
Att sätta sig o fika med invandrargrupper som bränner bilar och kastar sten på räddningspersonal?
Att rekommendera flickor o kvinnor att inte röra sig fritt ute om kvällarna?
Att försöka få personer med andra kulturella idéer att förstå att man inte får ge sig på busschaufförer och tågpersonal när de ber om biljetten?

Jag är för :krama , men inte med de som (bokstavligen) pissar på Sverige och dess samhällsfunktioner. I de fallen har alla mjuka metoder renderat i skam.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så här i Lamotte-tider och swishhoror.
Vidrigt tiggeri.
4cca6857550ad871f54e5082c2928c82.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Så här i Lamotte-tider och swishhoror.
Vidrigt tiggeri.
4cca6857550ad871f54e5082c2928c82.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

För min del är det en viktig skillnad mellan Wikipedia och Lamotte. Jag betalar till Wikipedia någon gång per år och tycker att de gör ett bra arbete över tid. Lamotte och såna som han får betalt när de har gjort något specifikt. Det gör att incitamentet att göra något "publikfriande" ökar. Gillar publiken det specifika verket får man mer pengar.

Prenumererar man på en tidning betalar man oavsett om man gillar det som står i varje nummer. Man betalar för en helhet.
Det är stor skillnad mot att få betalt beroende på vad dräglande fjunisar tycker om ens senaste lapdance.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
För min del är det en viktig skillnad mellan Wikipedia och Lamotte. Jag betalar till Wikipedia någon gång per år och tycker att de gör ett bra arbete över tid. Lamotte och såna som han får betalt när de har gjort något specifikt. Det gör att incitamentet att göra något "publikfriande" ökar. Gillar publiken det specifika verket får man mer pengar.

Prenumererar man på en tidning betalar man oavsett om man gillar det som står i varje nummer. Man betalar för en helhet.
Det är stor skillnad mot att få betalt beroende på vad dräglande fjunisar tycker om ens senaste lapdance.

Tror du har delvis rätt men jag gissar att folk frivilligt donerar till journalistik och personer som de upplever gör något bra, som de tycker är bra generellt/över tid i större utsträckning än pga enstaka inlagor oavsett om det är lamotte eller henrik jönsson tex.

Men helt klart så är den möjligheten större när det inte nödvändigtvis handlar om en prenumeration. Fördelen är ju att man slipper finansiera dom delarna som man inte vill, tex sportsidorna i en tidning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För min del är det en viktig skillnad mellan Wikipedia och Lamotte. Jag betalar till Wikipedia någon gång per år och tycker att de gör ett bra arbete över tid. Lamotte och såna som han får betalt när de har gjort något specifikt. Det gör att incitamentet att göra något "publikfriande" ökar. Gillar publiken det specifika verket får man mer pengar.

Prenumererar man på en tidning betalar man oavsett om man gillar det som står i varje nummer. Man betalar för en helhet.
Det är stor skillnad mot att få betalt beroende på vad dräglande fjunisar tycker om ens senaste lapdance.
Nja, det är inte så stor skillnad, framförallt är det alltid finare att ta betalt på frivillig basis jämfört med tvång/public service.

Sedan gör ju Joakim de reportage som public service borde göra, tragiskt att det ska vara upp till folks Swish-vilja att få en titt på de delar av verkligheten som förljugs fortfarande/1984.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja vad gör egentligen J. Lamotte när han beger sig ut i förortens krigsområde, och en massa hatiska galningar börjar gapa o veva?

Ropar han glåpord åt invånarna där?
Misshandlar han någon?
Anklagar han folk där på plats?

Eller skildrar han verkligheten som den ser ut just där och då?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ja vad gör egentligen J. Lamotte när han beger sig ut i förortens krigsområde, och en massa hatiska galningar börjar gapa o veva?

Ropar han glåpord åt invånarna där?
Misshandlar han någon?
Anklagar han folk där på plats?

Eller skildrar han verkligheten som den ser ut just där och då?

Om nån skulle meddela på nätet att han ska åka hem till mig och visa vilket jäkla skitställe jag bor på och strax därefter dyka upp och filma mig och mina bekanta så är jag inte säker på att jag skulle kunna behålla mitt lugn.
Hade han inte velat visa att det är ett skitställe utan en trevlig plats hade han blivit bemött annorlunda. Han lever på att få andra att framstå som ociviliserade.
Någon journalistisk integritet finns inte i honom. Han skapar situationer som ger honom material.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om nån skulle meddela på nätet att han ska åka hem till mig och visa vilket jäkla skitställe jag bor på och strax därefter dyka upp och filma mig och mina bekanta så är jag inte säker på att jag skulle kunna behålla mitt lugn.
Hade han inte velat visa att det är ett skitställe utan en trevlig plats hade han blivit bemött annorlunda. Han lever på att få andra att framstå som ociviliserade.
Någon journalistisk integritet finns inte i honom. Han skapar situationer som ger honom material.

Då är du samtidigt så dum att du ger honom exakt det han ville ha för att visa upp.

Skulle han komma till torget i min by för att visa upp hur aggressiva invånarna är här så skulle jag definitivt stannat hemma. Eller möjligen skulle jag gå dit med en påse popcorn för att på behörigt avstånd betrakta när han bråkar med byns idioter.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Om nån skulle meddela på nätet att han ska åka hem till mig och visa vilket jäkla skitställe jag bor på och strax därefter dyka upp och filma mig och mina bekanta så är jag inte säker på att jag skulle kunna behålla mitt lugn.
Hade han inte velat visa att det är ett skitställe utan en trevlig plats hade han blivit bemött annorlunda. Han lever på att få andra att framstå som ociviliserade.
Någon journalistisk integritet finns inte i honom. Han skapar situationer som ger honom material.

Han har väl besökt städer och allmänna platser och filmat därifrån? Varför skulle man bli förbannad över det? Är det ett skitställe så är det, finns väl ingen poäng med att visa det ytterliggare genom att bete sig som en idiot framför kameran isf.

Eller tar ortenkrigarna det personligt när någon håller i en kamera och filmar omvärlden i deras stad.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fatta vilken jävla antiklimax om Lamotte skulle filma från ett torg någonstans och alla på platsen bara betedde sig som folk?

Han står där i sin skottsäkra väst samtidigt som en tant köper päron av en torghandlare, en mamma med barnvagn sakta rullar förbi och en Hipster kör omkull på en Voi.

Fast så ser det aldrig ut på torgen han besöker.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja vad gör egentligen J. Lamotte när han beger sig ut i förortens krigsområde, och en massa hatiska galningar börjar gapa o veva?

Ropar han glåpord åt invånarna där?
Misshandlar han någon?
Anklagar han folk där på plats?

Eller skildrar han verkligheten som den ser ut just där och då?
Eller gör han det jobb som SVT mfl inte gjort?
De ljög ju dagarna innan om att det var "oroligt" när det var kravaller.
Hade MSM inte ljugit varje dag hade han kunnat jobba kvar på SVT istället, nu har ju folkfienderna skapat denna tråkiga situation.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om nån skulle meddela på nätet att han ska åka hem till mig och visa vilket jäkla skitställe jag bor på och strax därefter dyka upp och filma mig och mina bekanta så är jag inte säker på att jag skulle kunna behålla mitt lugn.
Hade han inte velat visa att det är ett skitställe utan en trevlig plats hade han blivit bemött annorlunda. Han lever på att få andra att framstå som ociviliserade.
Någon journalistisk integritet finns inte i honom. Han skapar situationer som ger honom material.
De reportage jag sett har varken utgått från att det är ett skitställe eller en trevlig plats. Han åker dit där det är problem och media inte bevakar det.

I Upplands Väsby kom inga kräk, de höll sig undan, vanligt folk fick säga vad de tyckte om att centrum blivit en dynghög.
Jag har en vän som var med i reportaget och som också måste hämta sina barn där då de kommer hem eftersom det varit så mycket problem.

Konstigt hur du resonerar måste jag tillstå.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Raderad medlem 51742

Guest
Coronavirus och risk för påtaglig ekonomisk nedgång samtidigt som Erdogan öppnar dammluckorna till EU. Känns inte som den optimala cocktailen att introducera i samhället just nu.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Coronavirus och risk för påtaglig ekonomisk nedgång samtidigt som Erdogan öppnar dammluckorna till EU. Känns inte som den optimala cocktailen att introducera i samhället just nu.

Man tycker ju att angränsande länder kunde sätta upp spärrar så får erdogan behålla sin skit. Resten av EU kunde ju skicka lite stöd också för gränsbevakning.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Man tycker ju att angränsande länder kunde sätta upp spärrar så får erdogan behålla sin skit. Resten av EU kunde ju skicka lite stöd också för gränsbevakning.

Ja för de miljarderna de öser över Erdogan kunde väl EU ha byggt egna gränser mot Turkiet istället? Att förlita sig på Erdogan känns inte som ett säkert kort
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det jag som missat något men är inte Assad Good Guy jämfört med Osmanska riket/Erdogan/ISIS?



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top