"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Mm men i övrigt är den fantastisk, ska tilläggas, hyggligt snabb och känns mkt riktigt robust. Denna har även wiffi och programvara för både telefon o dator.. däremot saknar jag några högskolepoäng som nätverksdrutt :smasha Trots att jag följde tillverkarens video med steg för steg fick jag inte till det på 1-7 försöket, lyckades av allt att döma para ihop dom men lyckas inte koppla upp enheterna mot varann i mjukvaran.

Arbetstid nu och då får man förhoppningsvis tid över för sina ej arbetsrelaterade leksaker, ju :glömdet

p89746.jpg
SNELL E-1 intercom - verkar prisvärd och bra. Har letat länge och övervägt om jag behöver en intercom. Detta blev en "kompromiss".

Och en liten däcktrycksmätare.

Last edited:
Hoppas åf är vettig och förstår begreppet kundvård.

På tal om, dom hade bett om någon bild på trasslet vilket resultera i att jag snickra ihop ett videoklipp att passa över istället. Inget snack men det duckades lite om maskinen som ändå fungerar som den ska men att byte/återbetalning eller mellanskillnaden för original istället var naturligtvis inga problem. Eftersom jag redan lagt en beställning på originalrullar blev min kontring om dom kunde trolla till den befintliga så var saken ur världen.

Senare ringde företaget, bara mejlat innan och förklara att det var 3-5 dagars leveranstid på originaltejpen vilket jag redan visste var från "externt lager" vilket jag sa ok till/hade inte räknat med annat. Hon förklarade kort att dom måste få ett ok från kunden i dessa lägen eftersom en order dom själva måste beställa går inte att avbryta, typ.

-Ja sen ska jag ju fråga om vårt egna märke som finns i lager kan vara ett alternativ?
-Hrm nä inte i det här fallet, tack.

Lite humor ändå..

printer.jpg

Jag har en printer här hemma som har skrivit ut cirka 30 sidor, 10 av dom var anledningen till att jag köpte en printer, resten är olika testsidor för att den har krånglat.

Nu är bläckpatronerna ihoptorkade och den skriver inte alls, scannerfunktionen funkar, så jag kan scanna dokument till USB sticka som jag sedan kan ta med mig och skriva ut där det finns en fungerande skrivare... :huvet

Du kan iaf trösta dig med att det inte är något som är begränsat till hemanvändare. Man kan kråsa på en proffsmaskin som kostar som en mindre bil till arbetet.
De fungerar inte heller.

View attachment 452789

Jag har en printer här hemma som har skrivit ut cirka 30 sidor, 10 av dom var anledningen till att jag köpte en printer, resten är olika testsidor för att den har krånglat.

Nu är bläckpatronerna ihoptorkade och den skriver inte alls, scannerfunktionen funkar, så jag kan scanna dokument till USB sticka som jag sedan kan ta med mig och skriva ut där det finns en fungerande skrivare... :huvet
Bläcket är vattenbaserat, så du kan ta ut en patron och stoppa med skrivarhuvudet i ett glas ljummet vatten över en natt. Brukar väcka liv i många patroner, men ger viss korskontamination av bläck.

Nya bläckpatroner till min skrivare kostar mera än att köpa en ny skrivare.

Är det någon som vet varför elektronik-sopberget växer?

Bläcket är vattenbaserat, så du kan ta ut en patron och stoppa med skrivarhuvudet i ett glas ljummet vatten över en natt. Brukar väcka liv i många patroner, men ger viss korskontamination av bläck.

Jag har nu provat att rengöra munstyckena med t-röd och tops, då började den skriva rosa, jag stoppade patronerna i varmvatten, det formligen forsade ut bläck ur båda patronerna men den skrev fortfarande bara rosa.

Nu ligger dom och badar i vatten igen, ska kolla om ett par timmar

Ny svart patron kostar 104:- orginal, sen har dom en kopia för 89:- på samma sida, i värsta fall köper jag en ny, provar, och kastar bort skrivarjäveln sen för att den ändå inte funkar, så har jag förlorat ytterligare en hundring på affären

Last edited:
Köpte en Thrustmaster T300 RS av en kompis kompis i somras, inkl en Playseat.
Tyckte simracing var förbannat kul, så i onsdags tog jag ett steg upp i pris och kvalité.
Köpte nedanstående två begagnade produkter.

ClubSport Steering Wheel Formula 1 Esports

ca8p7un.jpg

CSL Elite Pedals

F5bq8rZ.jpg

Dessutom är nedanstående beställt nytt från Fanatec

CSL Elite Wheel Base V1.1

CSL_E_WB_V1-1-1.jpg

CSL Elite Pedals Loadcell Kit
(gör dessutom att man kan göra gamla bromsen till koppling)

CSL-EPLCK-1.jpg

En rolig grej blev att jag igår kväll köpte de begagnade Fanatec-sakerna, när jag sedan kom hem ganska sent på kvällen så fotade jag min Thrustmaster-grejor och la ut på blocket, 2h30m senare kom meddelande från en kille som skulle från Halmstad till Uppsala (om jag inte minns fel) och därmed passera Jönköping. Så nu vid 15:30 kom han förbi, betalade och tog med sig grejorna, snabbt och smidigt som fan.

Enda nackdelen är att jag numera sitter här med en ratt och två pedaler, men ingen wheelbase och den tredje pedalen då de kommer fram från Tyskland först på måndag :crash
Återstår att se hur mycket abstinens jag hinner få under helgen :gnissla

Köpte en Thrustmaster T300 RS av en kompis kompis i somras, inkl en Playseat.
Tyckte simracing var förbannat kul, så i onsdags tog jag ett steg upp i pris och kvalité.
Köpte nedanstående två begagnade produkter.

ClubSport Steering Wheel Formula 1 Esports

ca8p7un.jpg

CSL Elite Pedals

F5bq8rZ.jpg

Dessutom är nedanstående beställt nytt från Fanatec

CSL Elite Wheel Base V1.1

CSL_E_WB_V1-1-1.jpg

CSL Elite Pedals Loadcell Kit
(gör dessutom att man kan göra gamla bromsen till koppling)

CSL-EPLCK-1.jpg

En rolig grej blev att jag igår kväll köpte de begagnade Fanatec-sakerna, när jag sedan kom hem ganska sent på kvällen så fotade jag min Thrustmaster-grejor och la ut på blocket, 2h30m senare kom meddelande från en kille som skulle från Halmstad till Uppsala (om jag inte minns fel) och därmed passera Jönköping. Så nu vid 15:30 kom han förbi, betalade och tog med sig grejorna, snabbt och smidigt som fan.

Enda nackdelen är att jag numera sitter här med en ratt och två pedaler, men ingen wheelbase och den tredje pedalen då de kommer fram från Tyskland först på måndag :crash
Återstår att se hur mycket abstinens jag hinner få under helgen :gnissla

Själv så kör jag med en trött Logitech G29, vetefan om hushållskassan tillåter uppgradering...

Nya bläckpatroner till min skrivare kostar mera än att köpa en ny skrivare.

Är det någon som vet varför elektronik-sopberget växer?

Jag har faktiskt en Brother 6920. 3000 utskrifter för 280kr. Eller kan man köpa ett helt piratkit med samtliga patroner för 390kr. Inte konstigt att de slutade med den modellen av patron...

...Ja, lyktan, alltså! En redig pjäs, stor som ett halvdussin groteskt välväxta bratwurstar på stereoider. Ett monster, som väl ska monteras på någon av cyklarna vad det lider...? och skrämma skiten ur vägrenen, småtroll och alver...

Bifogat

• IMG_1404.JPG
    IMG_1404.JPG
    546.7 KB · Visningar: 63
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back