Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

![]()
![]()
Oljebyte på TDMen idag. Tryckte i lite fräsch vårluft med cykelpumpen från Biltema också. Sommarostarna funkar även i januari. Spände kedjan lite bara. Länge sedan.
Bästa hojen som ny. Bara 18 år och 9500 mil.
![]()
![]()
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag skulle aldrig riskera att pumpa däcken i min hoj med vårluft och särskilt inte med en Biltemapump. Luftkvaliteten är inget jag tummar på men för att minska mitt koldioxidavtryck och sänka medeltempen på jorden så har jag på sistone bara kört på 100% förnybar och begagnad vinterluft. Vinterluft är tätare än vårluft och expanderar med ökad yttertemperatur när våren kommer vilket gör att jag bara behöver pumpa däcken på juldagen. Självklart pumpar jag in den med den dyraste pumpen jag kunde hitta för att inte friktionen i en dålig pump ska störa luftmolekylernas orientering. Jag brukar samla in luften från vägkanten längs landsvägen för att inte få in kolväten från den smutsiga stadsluften som äter upp däcken inifrån och gör hojen långsam. Däck pumpade på det här sättet gör kurvtagningen saftig god och dryyg.

Man vill ju ha låg vikt så jag kör helium i däcken och i ölen också för den delen så jag slipper banta.
https://www.youtube.com/watch?v=3V9QHBgrPNY

Varmt och soligt idag. De större vägarna var torra medan de mindre var lite fuktiga och smutsiga. Så det blev tvätt, vax och polering idag.
![]()
Skickat från min iPad med Tapatalk

Dessutom finns det ingen bilprovning som testar bromsar, lyse mm, och de flesta kamikazepiloterna bryr sig bara i bästa fall om att se till att bakbromsen fungerar.![]()
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!