Dagens bild

Snabb risig bild men 2 grader regn och julafton är ju givet att man laddar upp den oavsett hur den blev.

Kul var det som vanligt. Gott nytt hjul! :fyllisar

aaaa11111111.jpg
 
Last edited:
8935fafd379aacb1be62b09a213a3e2e.jpg


Hoj i december. Check.


Har en liten kul grej sedan två år att jag skall köra hoj varje månad året runt. Behöver inte vara långt, någon mil räcker. Bra tillfälle att öva gaskontroll då det blir bredställ direkt om man drar på på fyran i 50... :)

(EDIT: en av fyra hojar i garaget, ”döttrarnas” XJ600S)

Buy quality, cry once

Det är en utmaning i Luleå ett antal månader per år! :tummenupp:tummenupp:tummenupp Respekt!
 
Säsongen 2019 lider mot sitt slut.
Mötte dock en BMW skoter med tak. Asful och ocool. Mötte också en snubbe på HD. Han log med hela ansiktet. Bägge var på min gata. Tomt på hojar i stan.
Tänkte åka till rosen men det får bli nästa år.
Fikar i Sköndal, mina gamla hemtrakter.
ed41f5fd1152c226613f789284a6074d.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Lite sen start på säsongen men nu kom jag iväg. Jag var inte först på rosen direkt.
Ja ja. Tankade billig soppa på st1. 15.88. Men här på rosen kostar den bara 15.49. Ett ekonomitips :) Jag körde på reserven men får då bara i 8 liter, 8x29 öre. Fan.

52a3aa9bb7cd5a8f60ec75f8b1eb0070.jpg

Powercruisern.

En annan bra grej med rosen är att cocostopparna är tillbaka. På begäran. Ni behöver inte tacka mig. :)
Lite mindre nu och choklad i botten.

08f8c5af4814499b8bae5700b112c282.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Det där är nog den enda customsläden jag gillar från 80-talet.
Jag vet inte om det är för att den ser ut som en banan, eller den coola framstänkan, eller båda.

Jobbade på Kawasaki när den kom och jag minns när jag åkte till Waxholm och nästan skrotade när jag tappade vänster träsko under bakhjulet ( japp, du läste rätt )
Tycker den förtjänar ett bättre öde än att dö vinter-döden.

ps: topplockspackningen fuktar, ge den en ny och låt den leva länge :)
 
Det där är nog den enda customsläden jag gillar från 80-talet.
Jag vet inte om det är för att den ser ut som en banan, eller den coola framstänkan, eller båda.

Jobbade på Kawasaki när den kom och jag minns när jag åkte till Waxholm och nästan skrotade när jag tappade vänster träsko under bakhjulet ( japp, du läste rätt )
Tycker den förtjänar ett bättre öde än att dö vinter-döden.

ps: topplockspackningen fuktar, ge den en ny och låt den leva länge :)

Jag gillar den också. Det kommer inte att dö vinterdöden. Den får rikligt med autosol och vax efter tvätt. Generöst med kedjespray så kedjan och framförallt aluminiumdrevet bak håller länge. Två kugg mindre än minsta tillgängliga ståldrevet. 900 gram lättare än original är inte så dumt heller. Topplockspackningen har fuktat lite sedan jag köpte den för några år sedan. Nu var det nog lite mer. Den var ju nytvättad sedan jag körde före jul. Får hålla koll på det och beställa nya packningar. Ska vara svårt att hitta sägs det. Såg att wemoto har.
Framdäcket från 2005 har snart gjort sitt också. Oljebyte i helgen.
Det blev 11 mil idag. Ville åka mer men det är lite tråkigt att åka i mörker så det blev några varv i stan som avslutning.
 
b5b3c3a2adfefd177ede74eeadcec16f.jpg

5791fbe6ff3f3c28e68b87cf90ca880b.jpg


Gummit är viktigt på motorcykel. Särskilt fram. På vintern. Annars dör man DireCkt! Saltet på vägarna äter upp bromskolvarna så det är bra med trumbroms bak.
På bilen kör jag dubbfritt. Det går. Dom däcken var nya 2004. Vet inte när de är tillverkade.



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Känner inte människan men han verkar billig iaf. Några fler som fått samma erbjudande? :hihi


iRqwZZ0.png
[/IMG]
 
Fikar och bläddrar lite. Letar lite efter mina nummer av MC-Sport från -69. Allt om Mc och Mc-Nytt står närmast. SH består ju mest av gamla gubbar så ni känner väl igen dessa omslag.
Ni minns Rapport 13 antar jag. Kravet på stänklapp bak. Råden om att köpa en 250 efter att ha kört 125 ett år eller två. Sedan var ju en 500 lagom innan man var mogen för en Honda 750 eller Kawa 900 om man ville vara värst.

c5a5d0cc352a2babbc8294c8bf12e1bd.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
e938a8173cda2de65543084cd97fd4b7.jpg


Vi checkar av januari. Nysnö på blankis gjorde det fruktansvärt halt och en utmaning även för en snäll 600 att inte få sladd i 50 knyck på sexan vid gaspådrag. Avon är ju inte ens bra däck på sommaren.
En fin halvtimmestur på kvällskvisten här i Luleå.

I bakgrunden ser vi isbrytarna. Några minusgrader, lätt snöfall. Vackert.


Buy quality, cry once
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top