Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nu väntar vi bara på första fabrikstillverkade hojen med inte bara superkort sadel som slutar framför bakaxeln utan även med superkort framskärm och nabbdäck, det främre vänt bakfram! :tungan

Du menar som BMW R Nine T? Fast de brukar visserligen ha däcken rätt monterade, åtminstone till en början.

Original bakram och årsmodell 93, så kunde det se ut på 90-talet! :)

Nu väntar vi bara på första fabrikstillverkade hojen med inte bara superkort sadel som slutar framför bakaxeln utan även med superkort framskärm och nabbdäck, det främre vänt bakfram! :tungan

Citerade mest för att koppla till rätt annons.

Moppefuckovarning. Det röda staget till ljuddämparen. Typiskt fjunläppar.
"Ombyggd bakdel" Inte så mycket bygga va? Lite lång ja men det är ju inte hans fel. :D Sen har han ingen regplåtshållare. Svårt att "bygga". Kanske finns att köpa :va
Besiktningsgubben sa att framlyset stod för lågt. Men lyset passar bara så som det sitter nu. Orka fixa nya fästen.
Lacka, hur svårt kan det vara?
Jaja, man får ju försöka. Med rejäl prutmån så går det nog att sälja den. Undrar om den är välservad?

Misstänkte att det va original bakdel, men vinkeln på bilden gör att den ser 2dm längre ut

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag tolkar listningen annorlunda:

Beskrivning

Ny servad
Nya däck fram o bak max 50mil
Ca 5000mil
Ombyggd bakdel (Zx10r)
Original bakram samt kåpor
Finns i bra skick
Lätt att bygga om den till original

Alltså: getingrompan på Suzukin torde tillhöra en Kawasaki, men originalgrejerna

Finns liksom kvar, för att använda säljarens variant på flöde.

Verkar rimligt?

Jag vet inte om jag är mest förfärad över att en auktoriserad firma sätter ut en smackad stötdämpare till salu för 500 kr, eller att dom vet och utnyttjar att någon antagligen kommer köpa skiten för att sedan i sin tur sälja sin skoter.
En icke demonterbar dämpare som redan från början är en lågprismodell.

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Ö...845876/OEM-1603_175/?page=1&order=price&asc=1

Eller så är jag bara irriterad på att jag två gånger den här veckan pratat med kunder som köper nya stötdämpare för 5-10000kr men i nästa sekund är för snåla för att serva den andra stötdämparen för 650 kr när maskinen fortfarande hänger och istället undrar om jag inte bara kan fylla på lite gas i den.

Nästa gång ska jag ta mig fan fylla gas åt dom och ta en hundring, så får dom jobba lite och pynta en hundring extra för nöjet.

Bifogat

• Ryde2.png
    Ryde2.png
    68.1 KB · Visningar: 70
  • Ryde.png
    Ryde.png
    240.9 KB · Visningar: 77
Last edited:
Jag lovar det är bara ett tips till er andra. Använder det inte själv.
Nu får du ursäkta, har lite bråttom, ska iväg på date med min flickvän Lena Hande'n.

Obs, skriv ut bilden och ha den till hands. :banana:kär
Hälsa Lena :tummenupp

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back