Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp! Antingen går folk omkring som zombies, eller så importerar man varor för att täcka upp bristen på inhemsk produktion... fundera på vilket alternativ det är.
Det borde vara rätt självklart att om man inte kan täcka mer än 75% av behovet så är vi för många, eller äter alldeles för mycket.
Ett EU som sannolikt, om och när det kniper på riktigt kommer att falla sönder i ngt mindre än sina beståndsdelar.Nej, det är så som du fått svar, reglerat. Sverige ”ska” köpa saker från andra EU länder i ren solidarisk anda. Möjligheten att (åter) skruva upp produktionen/ställa om inom landet till 100% täckning är i sak görbart. Ytan finns, fler jordbrukare behövs. Det går inte att dra likhetstecken mellan nationell produktion och nationellt behov längre, du får istället titta på inom EU med mera..
Det försvinner 1h med användbart dagsljus på morgonen/fm och erfarenheter från t.ex Ryssland ger inte direkt vid handen att det skulle vara så fiffigt. Man prövade där med konstant "sommartid" men gick efter några år tillbaka till normaltid.Är inte sommartid bättre map mörker?
På mornarna är det mörkt oavsett klocklslag typ 06:00-08:00. Men på eftermiddagen när det börjar bli mörkt är det väl bättre att det sker så sent som möjligt dvs typ klockan 16 med sommartid istf klockan 15 med vintertid?
I en intervju med Aftonbladet sa den socialdemokratiska Europaparlamentarikern Marita Ulvskog (S) tidigare i år att hon själv föredrar sommartid eftersom det ”låter roligare”.
I en intervju med Aftonbladet sa den socialdemokratiska Europaparlamentarikern Nisse Svenson (S) tidigare i år att han själv föredrar normaltid eftersom det ”känns mer vanligt och normalt”.

Ett EU som sannolikt, om och när det kniper på riktigt kommer att falla sönder i ngt mindre än sina beståndsdelar.
Solen går upp 20 minuter tidigare i Tokholma än i Göttlaborg, vad säger sömnforskare och psykologer?
Kan det vara en tredjedel så svåra psykiska problem jämfört med en timme?
Finns problemen hos dem som har tidig soluppgång eller sen soluppgång?
Nu tillhör jag inte dem som är oroad eller också har jag bara inte sjukdomsinsikt efter resor till både UK och Finland med tid både före och efter tiden i detta land!![]()

Sverige har god potential för ett ökat jordbruk. Vi har både gott om yta och möjlighet till effektivitetsförbättringar.Tror du missade min poäng, om sveriges nuvarande jordbruk endast kan försörja 75% av befolkningen så behöver vi bli färre här - inte fler.
Normaltiden är för var och en normaltid...
Att du sen vill plåga dig är väl iaf rätt så självvalt eller?
Det är väl med detta som med rätt så mycket till väldigt mycket sprit. Endera så tål man det inte eller så gör man det, fast de som inte tål är rätt så många fler.![]()
Normaltiden är för var och en normaltid...
Att du sen vill plåga dig är väl iaf rätt så självvalt eller?
Det är väl med detta som med rätt så mycket till väldigt mycket sprit. Endera så tål man det inte eller så gör man det, fast de som inte tål är rätt så många fler.![]()
Men ingen som vill jobba med jordbruk.Sverige har god potential för ett ökat jordbruk. Vi har både gott om yta och möjlighet till effektivitetsförbättringar.
Men ingen som vill jobba med jordbruk.
Kan inte en Skåning anpassa anpassa sig efter tidszonerna som tydligen de flesta Norrbottningar kan Hur kan sommartiden vara sämre än vintertiden? I dag går solen upp kl 07,20 i Göteborg och 07,09 i Haparanda, men solen går ner solen går ner 15,04 i Haparanda medan den är uppe till 16,31 i Göteborg, Göteborgarna tappar 11 min på morgonen men Happisborna nästan 1,5 timme på eftermiddagen. För oss i Norrbotten gör verkligen sommartiden skillnad, då man ställer om klockan på hösten vet man att det var spiken i kistan detta år mörkt då man åker på jobbet och mörkt då kan kommer hem.
Lyssnade på radion i bilen om detta med bara en tid och om vilka problem det skulle bli om Sverige och Danmark skulle ha olika tid med vilka problem det skulle innebära bland pendlare och dom som jobbar i de olika länderna, undra hur det kan funka med olika tid mellan Sverige och Finland och folk som jobbar över gränsenKan inte en Skåning anpassa anpassa sig efter tidszonerna som tydligen de flesta Norrbottningar kan
![]()

Men ingen som vill jobba med jordbruk.
Jo det finns men Miljöpartiet med mera har sett till att det vi producerar i sverige är nästan dubbelt så dyrt som ex danmark eller Nederländerna.
Vi har högre kostnader på det mesta som diesel konstgödsel el o alla miljötillstånd.
Ja, du vet ju vilka problem det är mellan Sverige och Finland. Svenskar som jobbar i Finland kommer ju en timme för sent till jobbet varje dag. Och finnar som jobbar i Sverige går ju hem från jobbet en timme för tidigt varje dag.
.
Det är väl bara morgontrötta kulturskribenter som skriker om att det ska vara ljust på morgonen? Idag går solen upp efter att jag är på jobbet, och så kommer det att vara många månader framöver, då har jag hellre ljust när jag har slutat och kan göra något av det istället.Hur kan sommartiden vara sämre än vintertiden? I dag går solen upp kl 07,20 i Göteborg och 07,09 i Haparanda, men solen går ner solen går ner 15,04 i Haparanda medan den är uppe till 16,31 i Göteborg, Göteborgarna tappar 11 min på morgonen men Happisborna nästan 1,5 timme på eftermiddagen. För oss i Norrbotten gör verkligen sommartiden skillnad, då man ställer om klockan på hösten vet man att det var spiken i kistan detta år mörkt då man åker på jobbet och mörkt då kan kommer hem.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |