bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tycker att bromsen är lite svampig på KLR:en och funderar på att renovera upp bromsarna i vinter. Nu närmar ju sig Brexit och i England verkar det finnas en hel del repsatser till bra pris så jag funderar på att ev beställa så det hinner komma innan det skulle kunna bli nåt tjorv mec Brexit.
Vågar man köpa repsatsenr på ebay? Verkar ju vara nån form av no name satser som säljs på eBay. Wemoto säljer Tourmax repsatser till huvudcylindrarna, hur är dessa Tourmax grejer som är lite dyrare än det andra märket dom har som heter TRK? Till oken finns bara satser som heter TRK.
Bromsslangarna har jag tänkt byta till stålspunna Hel det borde ju göra lite mot de 20 år gamla originalslangarna.
Just bromsar är ju inget att chansa med så väg säger ni om dessa fabrikat, Tourmax och TRK? Är det lika bra att köpa originalgrejer till huvudcylinder och ok och sen bara byta till Hel stålspunna bromsslangar?
Vågar man köpa repsatsenr på ebay? Verkar ju vara nån form av no name satser som säljs på eBay. Wemoto säljer Tourmax repsatser till huvudcylindrarna, hur är dessa Tourmax grejer som är lite dyrare än det andra märket dom har som heter TRK? Till oken finns bara satser som heter TRK.
Bromsslangarna har jag tänkt byta till stålspunna Hel det borde ju göra lite mot de 20 år gamla originalslangarna.
Just bromsar är ju inget att chansa med så väg säger ni om dessa fabrikat, Tourmax och TRK? Är det lika bra att köpa originalgrejer till huvudcylinder och ok och sen bara byta till Hel stålspunna bromsslangar?