Dagens Blocket! (mc-relaterat)

:banana Riktigt stadig och stabil även vid ojämnheter i vägen vid full patte och vita knogar. Riktigt kul maskin som lätt hänger på 600'orna och tar mig till jobbet mm 350 mil i månaden. 27.995:- motsvarar tydligen 65.651,75:- enligt https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/
En Yamaha R3 går idag på 63.900:- och uppåt med bättre bromsar men med mindre och slöare motor.
:yoparty Älskar denna maskin som räddat mig många ggr trots hetlevrad optimism, idiotiska beslut och våghalsade manövrar.

Så den är alltså snabbare än min Honda cb400 -81?
 
En 2012 50th Anniversary i originalskick kan säkert bli värd betydligt mer än de "vanliga" 2009-2014 R1:orna, om inte annat för den riktigt snygga färgen.

Dock, det är i princip bara färgen och den numrerade plaketten som skiljer mot basmodellen av samma årsmodell. De kommer därför inte att ha samma status eller samma samlarvärde som en 2006 LE eller 2015 och senare R1M som ju har en helt annan utrustning jämfört med basmodellen.

Jag är dock lite lur på vad som menas med "titaniumfälgar"...? Varför skulle man vilja ha fälgar i ett TYNGRE material än standard...?

Och 212 bänkade hk ur en första generationens crossplanemotor...? Till på köpet i MotoSpeeds bänk som verkligen inte är en glädjebänk och som normalt visar 150-160 hk för sådana motorer med helsystem och vettig mappning...? 212 hk är ungefär samma siffror som fabriksteamet plockade ut 2009-2010 och de motorerna gick definitivt inte på BF95, men väl med en gigantisk kylare (som inte syns på bilderna) och med nya kolvar, ventilfjädrar och vevlager var hundrade mil.
 
En 2012 50th Anniversary i originalskick kan säkert bli värd betydligt mer än de "vanliga" 2009-2014 R1:orna, om inte annat för den riktigt snygga färgen.

Dock, det är i princip bara färgen och den numrerade plaketten som skiljer mot basmodellen av samma årsmodell. De kommer därför inte att ha samma status eller samma samlarvärde som en 2006 LE eller 2015 och senare R1M som ju har en helt annan utrustning jämfört med basmodellen.

Jag är dock lite lur på vad som menas med "titaniumfälgar"...? Varför skulle man vilja ha fälgar i ett TYNGRE material än standard...?

Och 212 bänkade hk ur en första generationens crossplanemotor...? Till på köpet i MotoSpeeds bänk som verkligen inte är en glädjebänk och som normalt visar 150-160 hk för sådana motorer med helsystem och vettig mappning...? 212 hk är ungefär samma siffror som fabriksteamet plockade ut 2009-2010 och de motorerna gick definitivt inte på BF95, men väl med en gigantisk kylare (som inte syns på bilderna) och med nya kolvar, ventilfjädrar och vevlager var hundrade mil.

Digitala hästar är lite bättre än analoga jue :banana

Jag gillar den omvända växellådan - måste vara alldeles fantastiskt att starta i sexan och peta i ettan sist. :glömdet
 
En 2012 50th Anniversary i originalskick kan säkert bli värd betydligt mer än de "vanliga" 2009-2014 R1:orna, om inte annat för den riktigt snygga färgen.

Dock, det är i princip bara färgen och den numrerade plaketten som skiljer mot basmodellen av samma årsmodell. De kommer därför inte att ha samma status eller samma samlarvärde som en 2006 LE eller 2015 och senare R1M som ju har en helt annan utrustning jämfört med basmodellen.

Jag är dock lite lur på vad som menas med "titaniumfälgar"...? Varför skulle man vilja ha fälgar i ett TYNGRE material än standard...?

Och 212 bänkade hk ur en första generationens crossplanemotor...? Till på köpet i MotoSpeeds bänk som verkligen inte är en glädjebänk och som normalt visar 150-160 hk för sådana motorer med helsystem och vettig mappning...? 212 hk är ungefär samma siffror som fabriksteamet plockade ut 2009-2010 och de motorerna gick definitivt inte på BF95, men väl med en gigantisk kylare (som inte syns på bilderna) och med nya kolvar, ventilfjädrar och vevlager var hundrade mil.

Glöm inte bumpgripsen som säkert ger en massa hk...
 
Så den är alltså snabbare än min Honda cb400 -81?

Ja det tror jag. Med 15 hästar mer och lite bättre väghållning så lämnas nog hondan i backspegeln men kanske inte allt för långt bak. Med ungefär samma våtvikt som Suzukins torrvikt så kan det nog bli jämnt i dragrace där det kan gå hur som helst :krama Vi får göra upp o soluppgången:yoparty
 
Det är inte ofta man ser de här överhuvudtaget ...

https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_k1_87143818.htm?ca=11&w=1
View attachment 450557

Endast 1 ägare :tummenupp
Om jag hade den där skulle jag köra runt i antingen en transformerdräkt eller Stormtrooperpansar:yoparty

En av ganska få hojinvesteringar tror jag. Bara drygt 6000 tillverkade, ful och speciell. Hade jag haft plats och råd hade jag köpt och sparat den en stund. Tror den blir värd det dubbla inom hyfsat kort tid. Eftersom det är en enägarhoj med få mil så blir det än mer intressant.
 
Hojen säger jag inte så mycket om, men underlig avslutning.
https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_mt_09_86559804.htm?ca=11&w=2

"provkörning sker med pengar på kontot, körkort och egen försäkring.
vid provkörning utan köp kostar det 1000kr"

Hur har man en egen försäkring på någon annans hoj?

Jag tror faktiskt att man kan teckna en försäkring på fordon som man själv inte äger. Har för mig att jag kollade upp det när brorsan skulle låna ut en hoj till en av mina kompisar för en längre resa.

Att det är helt orimligt att uttrycka sig på det viset i en annons är en helt annan femma.
 
Hojen säger jag inte så mycket om, men underlig avslutning.
https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_mt_09_86559804.htm?ca=11&w=2

"provkörning sker med pengar på kontot, körkort och egen försäkring.
vid provkörning utan köp kostar det 1000kr"

Hur har man en egen försäkring på någon annans hoj?

Fan vilken affärsidé! Han låter någon provköra sin hoj för 1000 kr. Sen får han tillbaka den. Det påminner om något? Hyra? Äh jag vet inte. Men om han gör det 55 gånger så har han ju både pengarna och hojen!! :D

Skämt åsido, det är tramsigt hela det här provkörningsnojandet med hojar. Är man så harig så kanske man ska gå och sälja hojen till en handlare. Det räcker med en skopa sunt förnuft, och nuförtiden ett jävla sållande av Blocketspekulanter, men de trevliga vettiga köparna finns där, gäller bara att hitta dem i "sista-pris-kompis"-bruset.
 
Jag tror faktiskt att man kan teckna en försäkring på fordon som man själv inte äger. Har för mig att jag kollade upp det när brorsan skulle låna ut en hoj till en av mina kompisar för en längre resa.

Att det är helt orimligt att uttrycka sig på det viset i en annons är en helt annan femma.

Nja. Den som äger ett försäkringspliktigt fordon har skyldighet att ha det minst trafikförsäkrat. I annat fall träder TFF in och då kostar det kulor för ägaren.
Det går inte att ha två trafikförsäkringar på ett fordon. Därav kan du faktiskt inte tekna försäkring på annans fordon. Speciellt inte som en fordonsförsäkring skall tecknas av den huvudsaklige brukaren som det så fint heter.

Dvs vid prodkörning så är det ägarens försäkring som gäller.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top