Ktm 690 låter och går som en traktor

Jadå Niklas, jag ÄR kategorisk. :) Anledningen till att japanerna är driftsäkrare generellt sett (vilket du får svårt att övertyga mig om annat) är bland annat att de sällan har ”sista skriket” vad gäller teknik och nya finesser. Inte för att de inte kan/har råd utan för att det inte ingår i deras filosofi att släppa ut oprövade lösningar. Självklart finns undantag och jag säger inte att japanskt är bäst på allt hela tiden. Jag kör ju själv tyskt med vetskapen om recalls, risk för olika typer av fel osv. Det är annat man vill åt.
Nåja, det är inte ämnet för tråden, poängen är egentligen bara ”bli inte förvånad om grejorna pajar med tanke på vad det är för produkt, varifrån den kommer och hur den i allmänhet körs”... ungefär.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Jadå Niklas, jag ÄR kategorisk. :) Anledningen till att japanerna är driftsäkrare generellt sett (vilket du får svårt att övertyga mig om annat) är bland annat att de sällan har ”sista skriket” vad gäller teknik och nya finesser. Inte för att de inte kan/har råd utan för att det inte ingår i deras filosofi att släppa ut oprövade lösningar. Självklart finns undantag och jag säger inte att japanskt är bäst på allt hela tiden. Jag kör ju själv tyskt med vetskapen om recalls, risk för olika typer av fel osv. Det är annat man vill åt.
Nåja, det är inte ämnet för tråden, poängen är egentligen bara ”bli inte förvånad om grejorna pajar med tanke på vad det är för produkt, varifrån den kommer och hur den i allmänhet körs”... ungefär.

Där är vi helt överens Stefan, jag tycker bara att man inte längre kan säga att de har bättre kvalitet. Européerna är ikapp vad det gäller kvalitet och precision i tillverkningen, däremot så är det precis som du säger att de har en annan filosofi där de förmodligen medvetet valt att inte längre gå i bräschen för utveckling på hojsidan. T ex Honda som var sveriges största märke för några år sedan finns knappt längre eftersom de bara tillverkar sina gamla beprövade produkter och med lite motvilja lägger till elektronik och modernt tänk efter hand, vilket gör att det säljs väldigt lite Honda i sverige. Tittar man på Honda world Wide så är de fortfarande ett av de största märkena i och med att de säljer 100 000 tals av sina skotrar och motorcyklar i sydamerika, USA och de asiatiska länderna. De tjänar grova pengar på att tillverka och sälja tvåhjuliga nyttofordon. I vår del av världen är motorcykeln ett nöjesfordon och det har HD, KTM, BMW, Ducati med fler fattat för länge sen.

Så jag håller med dig i tänket och filosofin, men inte i tillverkningsprecisison och kvalitet på produkten... :)

(Apropå Honda så ser jag att de nylanserar Super Cub, världens mest sålda motordrivna tvåhjuliga fordon...):tungan
 
Last edited:
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top