Plast eller gummifilm

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Vet någon av en sådan som fäster enbart via adhesion? Ni som växt upp under 70-talet minns säkert dom där dekalerna man tryckte fast på kylskåpet och som man kunde ta bort och sätta dit igen.

Jag vill ha skydd där mina sadelväskor ligger och gnager mot lacken men vill helst undvika tankskyddsfilm med klister.

Fanns förut ark av solfilm som man kunde montera på rutan å ta bort flera gånger.. Typ som beskrivningen på kylskåps dekalerna..

Risken med en sådan film som inte sitter helt fast är 1. den rör på sig och orsakar skav på lacken och 2. smuts fastnar på den vidhäftande sidan och orsakar skav på lacken.

Lokal reklamfirma kanske har något åt dig?

Kolla med din lokala reklamfirma/folierare/solfilmsmonterare, det är inte omöjligt att de har något som skulle kunna funka. De flesta dekaler är tänkta att kunna ta bort mer eller mindre enkelt.

Vet någon av en sådan som fäster enbart via adhesion? Ni som växt upp under 70-talet minns säkert dom där dekalerna man tryckte fast på kylskåpet och som man kunde ta bort och sätta dit igen.

Jag vill ha skydd där mina sadelväskor ligger och gnager mot lacken men vill helst undvika tankskyddsfilm med klister.
Kommer inte funka om inte underlaget är slätt. Som ett kylskåp. Rundning åt flera håll kommer inte sån vinyl sitta kvar på, helt enkelt pga man bryter fästeffekten med rundningen. Försök sätta dit en sugkopp...

Stenskottsvinyl? Sitter hårt, men är ju transparent och slittålig.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!