Börjar bli intressant! 
Som jag upplever det så blir radien för snäv så begränsas jag av instyrningen och kan inte köra så fort jag vill och på andra änden så är det lutningsvinkeln som stoppar vidare framfart med högre hastighet, antingen gå på tidigare men från lägre hastighet eller lite senare men från högre utgångshastighet, same same, but different...
För att tjäna några graders nedlägg verkar inte göra sig riktigt annat än över ett enstaka "nydäcksvarv" där man kan gå över gränserna lite och ändå klara sig...känns förresten som att "flyta" ungefär, som att kontakten med verkligheten kort upphör både bak och fram när man lutar över men räddas av svag bankning och nya däck, spännande!
Men, det skulle ju vara intressant att optimera maxnedlägget ändå så, vad för parametrar ska man titta på då?
Vilka är viktigast för hur mycket det går att lägga ned innan det släpper?
Däcktryck, fjäder, geometri, eller en salig blandning?
För, optimerar man maxnedlägg så optimerar man väl även alla övriga nedläggsvinklar, eller?
Kul sånt här, jag gillart!
Som jag upplever det så blir radien för snäv så begränsas jag av instyrningen och kan inte köra så fort jag vill och på andra änden så är det lutningsvinkeln som stoppar vidare framfart med högre hastighet, antingen gå på tidigare men från lägre hastighet eller lite senare men från högre utgångshastighet, same same, but different...
För att tjäna några graders nedlägg verkar inte göra sig riktigt annat än över ett enstaka "nydäcksvarv" där man kan gå över gränserna lite och ändå klara sig...känns förresten som att "flyta" ungefär, som att kontakten med verkligheten kort upphör både bak och fram när man lutar över men räddas av svag bankning och nya däck, spännande!
Men, det skulle ju vara intressant att optimera maxnedlägget ändå så, vad för parametrar ska man titta på då?
Vilka är viktigast för hur mycket det går att lägga ned innan det släpper?
Däcktryck, fjäder, geometri, eller en salig blandning?
För, optimerar man maxnedlägg så optimerar man väl även alla övriga nedläggsvinklar, eller?
Kul sånt här, jag gillart!
Men inte riktigt sant, några är lite snabbare
. Och TROLIGEN beror det bland annat på att de burkar mer och därför lutar mindre i samma fart. Jag tänker som så att mitt däcks kontaktyta (som ibland lutar 62-63 grader) måste göra en skarpare "kurva" under den tid den ligger tryckt mot asfalten, jämfört med ett däck som "bara" lutar 58 grader...






