Idag är jag förbannad därför att...

Bubblorna kommer ur hålet i huvudcylindern?
Luftat banjon?

Na, fick ur det sista ur huvudcylindern för en fyra-fem timmar sedan.

Men nu efter nästans tio timmar lyckades jag dra ny luft i systemet för jag är flr trött på skiten för att hålla koll på nivån, så det betyder väl minst 15 timmar till efter det misstaget. :huvet

Nä den får åka på brasan den här tror jag, detta är ju fittan löjligt, har större chanser med topplockspackningen på ZX9'an tror jag.
 
Ställ mcen så den lutar mer åt vänster och styret åt vänster så jävla svårt är det inte.
Ofta får man rakare väg för luften så enkelt

Du får ställa bort grogglaset med t-doja under tiden:tummenupp
 
Ja, det undrar jag också, nu ligger jag på 9.5 timma....

Fram.
Bromsjäveln är egentligen stenhård, men små små champagnebubblor kommer fortfarande ur skiten. :mad:

Fast om bromsen är stum är det väl bara att var nöjd och sluta krångla?
 
Fast om bromsen är stum är det väl bara att var nöjd och sluta krångla?

Haha så det innebär att SJP egentligen var klar efter typ en halvtimme och nu luftat ytterligare i 9 timmar helt i onödan.
Snacka om nått att bli förbannad över...
 
Last edited:
Man skall ge fan i grejorna när det strular.
Om man fyllt på bromsvätska, så kommer det med småbubblor.
Om man väntar sisådär ett dygn innan man luftar, så har småbubblorna gått ihop till stora bubblor och samlat sig vid luftningsnipplarna (om systemet är rätt designat).
 
Mjo, tills det blir varmt...
Luft har ingenting i ett hydrauliskt bromssystem att göra.

Det har nog inte du heller som det verkar...

Allvarligt talat, ta några bilder så vi får se hur skiten ser ut. Under tiden drar du ett buntband över bromshandtaget och låter stå över natten. Sedan luftar vi tillsammans där det krävs - luftningsnippel eller ej!
 
Dom där "små champagnebubblorna" kan lika gärna ha sugits med genom gängorna i luftningsnippeln.. sett det några ggr på färdigluftade bromsar
Det har nog inte du heller som det verkar...

Allvarligt talat, ta några bilder så vi får se hur skiten ser ut. Under tiden drar du ett buntband över bromshandtaget och låter stå över natten. Sedan luftar vi tillsammans där det krävs - luftningsnippel eller ej!
 
Det har nog inte du heller som det verkar...

Allvarligt talat, ta några bilder så vi får se hur skiten ser ut. Under tiden drar du ett buntband över bromshandtaget och låter stå över natten. Sedan luftar vi tillsammans där det krävs - luftningsnippel eller ej!

Näj, det verkar ju uppenbarligen så
 
Haha så det innebär att SJP egentligen var klar efter typ en halvtimme och nu luftat ytterligare i 9 timmar helt i onödan.
Snacka om nått att bli förbannad över...

Ja, själv hade jag definitivt inte hållit på så länge. Vissa gånger har det jävlats för mig, men då har jag nöjt mig med ett icke helt perfekt resultat, kört några mil under ett par dagar och sedan gått på det igen. Om bromsen är tillräckligt luftad för att nypa så märker man ju om den gradvis blir sämre och då är det bara att göra en ny luftning.

Man skall ge fan i grejorna när det strular.
Om man fyllt på bromsvätska, så kommer det med småbubblor.
Om man väntar sisådär ett dygn innan man luftar, så har småbubblorna gått ihop till stora bubblor och samlat sig vid luftningsnipplarna (om systemet är rätt designat).

Vad han sa: :fakta

Dom där "små champagnebubblorna" kan lika gärna ha sugits med genom gängorna i luftningsnippeln.. sett det några ggr på färdigluftade bromsar

Och vad han sa: :fakta

Mjo, tills det blir varmt...
Luft har ingenting i ett hydrauliskt bromssystem att göra.

Såklart inte, men... se citerade svar ovan.
 
Bromsen på truxtonen var lite svampig förra året, i år knallhård, så den har luftat sig själv över vintern
Ja, själv hade jag definitivt inte hållit på så länge. Vissa gånger har det jävlats för mig, men då har jag nöjt mig med ett icke helt perfekt resultat, kört några mil under ett par dagar och sedan gått på det igen. Om bromsen är tillräckligt luftad för att nypa så märker man ju om den gradvis blir sämre och då är det bara att göra en ny luftning.



Vad han sa: :fakta



Och vad han sa: :fakta



Såklart inte, men... se citerade svar ovan.
 
Kan inte annat än bli imponerad av SJP, lufta bromsar i 9 timmar är det få som klarar:D

Men den viljan kan man gå hur långt som helst bara man vet var man ska lägga energin.
 
Kan inte annat än bli imponerad av SJP, lufta bromsar i 9 timmar är det få som klarar:D

Men den viljan kan man gå hur långt som helst bara man vet var man ska lägga energin.

Inte i sträck mind you.
Tro fan jag fick lite ved huggen efter att jag drog ny luft i skiten. :mad:
 
Kan du inte pumpa ut kolvarna en bit å vänta en halvtimme, tryck sedan tillbaka dom så bromsvätskan går bakvägen upp genom huvudpumpen, en liten chansning som kan vara bra att testa!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Kan du inte pumpa ut kolvarna en bit å vänta en halvtimme, tryck sedan tillbaka dom så bromsvätskan går bakvägen upp genom huvudpumpen, en liten chansning som kan vara bra att testa!

Ja, att använda kolvarna för att trycka upp den sista luften i behållaren är ett grymt knep för att bli av med den sista luften.
 
"Gastblodgivning"...? Scary stuff.
Är det för att kunna möta zombieapokalypsen?

Har vi släktband? Vi har ju liknande åsikter ibland och kör båda motorcykel på ett annat sätt än majoriteten här på SportHoj! Skumgummi på fotpinnarna är helt i min klass! :tummenupp

Ogillar också att vi hellre tar något utifrån. Datorn kan mestadels inte prata svenska medans man lägger ner stora pengar på Island för att använda sitt eget språk. :)

Hundslappadrifa skulle hetat något amerikanskt med svenskt uttal här. :(
https://phys.org/news/2017-04-icelandic-language-robots-grasp.html

Nåväl, tillbaka till Gastblodgivning, i Zombielandet har de ett eget program för att hitta rätt blodgrupp. :tummenupp

Slaktband!:Bugar
https://sverigesradio.se/slaktband
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top