Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Killen har köpt hoj i Tyskland för att han hörde någon på 90-talet sade att man kunde göra klipp.

När verkligheten kommer ikapp och han ser vad samma hoj säljs för här hemma så kickar rationaliseringarna in.

"Tänkte bygga banhoj" är ett typiskt exempel på detta.
Under en period fungerade de billiga bordershopölen som ursäkt för resan, men nu finns bara huvudvärken kvar.

Det kommer bli en lååångsam försäljning, där slutpriset stannar på mindre än hälften av det begärda, och långt under inköpspris.

Nästa steg lär bli bortträngning som i sin tur kommer att ge ångest inför alla framtida fordonsaffärer.

Slutet lär bli skilsmässa, eftersom säljaren lever i förnekelse kring sina problem. Han kommer för evigt att skylla sin dåliga affär på de "ändrade familjeförhållandena" som sabbade hans fina affär(enter förskjutning), bli en dålig far och en ändå sämre make och sluta sina dagar på torget, som en bitter, lallande gubbe.

Det var precis det här MRF och McRF varnade för under importvågen!
...fast i andra ordalag, kanske.

PMa för personlig internetdiagnos. Billigt!
Jag ställer även ditt horoskop och har ny, revolutionerande kunskap om Chemtrails att dela med mig av.

Som vanligt är din analys helt komplett och utan brister. :D

TZ750? Det var ju en ren racehoj. Eller menar du någon annan modell?

Nädå, menar den! Gjordes väl nåt symboliskt hundratal för racing, men hade inte du velat ha en 140hästars tvåtakts radfyra?

Självklart! :tummenupp
Har drömt om en sån lääääänge, men de är väl i stort sätt oöverkomliga?:(

https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_rs125_84336980.htm?ca=11&w=3

Det här är en rätt ovanlig hoj i Sverige, vi blev i större utsträckning utsatta för twin modellen här i sverige. Jag hade en sån här för inte allt för många år sedan, som jag bytte till mig mot en ölback och en flaska finsprit. Den hade stått i en fjärdedels mansålder, dock torrt.

Jag fick bud från Norge på över tio lax, ja tusenlappar ska jag jag väl förtydliga när det gäller Norge.

Så.....snabba stålar om man vill köpa denna och bränna över till Norge DIRECKKTT

https://www.blocket.se/vi/84276522.htm

Är det någon som tror på som 170 hp som killen skriver om:va

Nej.

Om han nu inte har köpt ett kinaslipon som ger minst +30 hk!

Buy quality, cry once

Tidig R1 bakdel ger minst +15 hästar :fakta
Kombinerar du detta med några schyssta klistermäken typ K&N, Dynojet, Acrapovic samt handtag med R1 logga så är du hemma på 170 hästar.

:rofl

Glöm inte:

lackad i bmws vita .

Samma färg som man även lackar 330 med.
Undrar om 170 häst räcker till ens...

Att sodomera en klassisk FZR med bakdel från en R1 borde ge spöstraff.

https://www.blocket.se/vi/84276522.htm

Är det någon som tror på som 170 hp som killen skriver om:va

Min gamla hoj...Tror inte den hade några 170 hästar när jag ägde den, och då var den redan ombyggd (inte av mig dock...)
Fast den gick rätt bra har jag för mig, tillräckligt för att vår vänner i blått skulle intressera sig för mig efter en enkel omkörning :(
Värdelösa backspeglar på FZR:en :brinnerup

Min gamla hoj...Tror inte den hade några 170 hästar när jag ägde den, och då var den redan ombyggd (inte av mig dock...)
Fast den gick rätt bra har jag för mig, tillräckligt för att vår vänner i blått skulle intressera sig för mig efter en enkel omkörning :(
Värdelösa backspeglar på FZR:en :brinnerup

Är det inte samma motor som thunderacen? 145 hp på veven.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back