TL-tråden - v2 !

Hyperpro RSC styrdämparen verkar fräsig.
Någon som monterat den med egna fästen?
Tror inte att deras fäste passar ABM styrkrona med fighter styret.

På tal om styrdämparen, är det säkert att köra utan när man sätter på ”fighter” styre?
 
Last edited:
Köpes bromscylinder fram Suzuki TL1000, GSX-R m.fl som har liknande modell, TL1000S std (14mm kolv) eller större.
 
Hyperpro RSC styrdämparen verkar fräsig.
Någon som monterat den med egna fästen?
Tror inte att deras fäste passar ABM styrkrona med fighter styret.

På tal om styrdämparen, är det säkert att köra utan när man sätter på ”fighter” styre?
Körde för några år sedan en - 97 TLS som var ombyggd med bland annat ett brett crosstyre.
Den var ganska stabil men det hände vid ett par tillfällen att styret började leva sitt eget liv, inga större problem att motverka det dock.
 




Kapad och klar.
Kanontrevlig att köra.
Ska bara staga upp kåpan fram som vill fladdra lite.
Blev helt ok med kapningen även formen blev jag nöjd med
 
Har problem med hojen! Har intermittent problem med att den tappar effekt och går väldigt ojämnt, typ som att den går på en cylinder. Händer bara på låga varv och tydligt vid dragläge när man ska iväg, kommer man upp lite på varvet ca: 3500 och uppåt så kicka den in och går bra?? Även dött några gånger när man kommer till korsning och stannar men startar alltid igen?

Fått felkod vid ett tillfälle C33

Har kollar TPS och synkat spjällen.
Bytt stift. CR9EK som jag kört tidigare.
Mätt kablage till tändspolar.
Kablage mellan ECU spridare och spolar.
Kollat kontakter till motorstyrning och inget synligt.
Lött om jord förgrening till spridarna.
Sprättat och kollat kablage.
Provat laddat om map i pc3.
Bränsle pump relät är fint.

Felet dök upp igår iaf

Kan det vara knas på pc3? Inte provat kopplat ur?
Kam lägesgivare?

Ska till Norge nästa vecka så lite panik!
 
Har problem med hojen! Har intermittent problem med att den tappar effekt och går väldigt ojämnt, typ som att den går på en cylinder. Händer bara på låga varv och tydligt vid dragläge när man ska iväg, kommer man upp lite på varvet ca: 3500 och uppåt så kicka den in och går bra?? Även dött några gånger när man kommer till korsning och stannar men startar alltid igen?

Fått felkod vid ett tillfälle C33

Har kollar TPS och synkat spjällen.
Bytt stift. CR9EK som jag kört tidigare.
Mätt kablage till tändspolar.
Kablage mellan ECU spridare och spolar.
Kollat kontakter till motorstyrning och inget synligt.
Lött om jord förgrening till spridarna.
Sprättat och kollat kablage.
Provat laddat om map i pc3.
Bränsle pump relät är fint.

Felet dök upp igår iaf

Kan det vara knas på pc3? Inte provat kopplat ur?
Kam lägesgivare?

Ska till Norge nästa vecka så lite panik!
Hade nog varit enklare att bara ta reda på vad koden innebär?

C33 verkar relaterat till insprutning bakre cylinder: http://micapeak.com/TL1000S/faq/p3.html

Sitter det motordrivna sekundärspjäll på TL precis som på GSXR? Isåfall är en gissning att det kan vara samma fel också, ett litet kretskort i motorstyrningen vid kontakten som vibrerar av. Eller nåt annat...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:
Hade nog varit enklare att bara ta reda på vad koden innebär?

C33 verkar relaterat till insprutning bakre cylinder: http://micapeak.com/TL1000S/faq/p3.html

Sitter det motordrivna sekundärspjäll på TL precis som på GSXR? Isåfall är en gissning att det kan vara samma fel också, ett litet kretskort i motorstyrningen vid kontakten som vibrerar av. Eller nåt annat...

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Nix inga sånna moderna grejer på dessa. Koden fick jag inte från början och bara dykt upp en gång. Där av all generell kontroll. Lutar åt att låna annan hoj till Norge så kan man skita i den här. Orkar inte med den
 
Nix inga sånna moderna grejer på dessa. Koden fick jag inte från början och bara dykt upp en gång. Där av all generell kontroll. Lutar åt att låna annan hoj till Norge så kan man skita i den här. Orkar inte med den
Låter som en bra plan!

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Hej pojkar och flickor (är bäst att säga):hej
Skulle behöva en uppfräschning av kunskap i ämnet radial brake master cylinder.
Vilken diameter på kolv ger mest känsla (mist tryck på fingrarna) för 6 kolvs ok...
19 mm tror jag blir för extremt lätt...och 17 mm blir för hårt = original 5/8

Vet att det finns dyra varianter som är justerbara men de kostar lika mycket som grisen är värd.
Tänk på oss stackars studenter som behöver rabatt.
Vad använder ni för bromscylinder fram ?
Jag använder lillfingret för att bromsa :fyllisar
 
Last edited:
TL-Tråden är död. !!!!!!
Nej då , den vilar sej lite bara
Jag åker bara på bana och där finns det så mycket folk som dyker upp som både har och har haft TLR/TLS
men dom kanske håller på såna där nymodigheter som kallas för Facebook
Angående bromsar så har jag prov massor av kombinationer , dock för banbruk
Suzukis 4 kolvs ok med brembo radial 16mm ok godkänt , 6 kolvs oken har jag provat med Brembo radial 16mm , Suzuki k8 radial 18mm , Yamaha R1 Radial , R6 vanlig cylinder men fick aldrig någon "känsla" i inbromsningarna avslutade med att köpa adapter plattor från web-bike så att jag fick dit brembo fyrkolvs ok från Ducati/Aprilia
och radial Brembo pump 16mm och det blev helt kanon :tummenupp men det är som jag upplever det på bana
/Håkan
 
Min Tiller lever :tummenupp20180818203207-e77d0bf0-me.jpg
 
Ang. bromsar så har jag fått till ett system till min TLS som ger bra känsla i greppet och går att bromsa på ett mycket effektivare sett med.

Delarna jag kör med nu är en radialcylinder från en BMW S1000RR -12, 6-kolvsok från TLR och dubbla stålomspunna slangar direkt från cylindern till oken.

Jag funderar även på att byta ok till Hayabusa guldfärgade ok om jag hittar ett par till ett vettigt pris (någon som har ett par liggande?).

Jag har även kört med TLS original 4-kolvsok och huvudcylinder från en Aprilia Mille -02 och det var helt klart en stor förbättring mot std, känslan i greppet blev mycket bättre och jag kunde bromsa mycket hårdare utan att framhjulet låste sig helt utan förvarning (vilket hände ganska ofta med std huvudcylinder och ok).

Min åsikt är att det är std huvudcylinder som är det största problemet med bromsarna på TLS och TLR.
 
Kopplingsproblem tl1000s
Den tar inte som den ska o lamellerna e mätta o ska vara bra, va kan problemet vara?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top