Ja du e jättedutti. Sov gott bubbis
Var en viss del sarkasm från min sida, men förstår om det kunde misstolkas. Jag tycker självklart att det är svinigt med barnarbete. Men hur många far illa på grund av oljan? Hur många krig har startats? Hur många tiotusentals människor dör varje år p.g.a luftföroreningar som härstammar från oljan, etc osv?
Att klanka ner på elbilar p.g.a urusla arbetsförhållanden i ett par gruvor är i min mening att sila myggor och svälja solsystem. Men det är bara min åsikt. Samtidigt blir inte två fel ett rätt.. Min poäng är att felet alltså inte är att elbilar är ondska utan att det finns gruvdrift som är vidrig.
Sen att du väljer att kalla det lyxkonsumtion får stå för dig. Jag har under den senaste 3-årsperioden sen jag skaffade elbil inte eldat upp mellan 4-8 kubikmeter bensin, och inte finansierat varken skurkstater eller redan svinrika länder med tiotusentals av mina skattade pengar. Som jag ser det är det ett bidrag till teknikframsteg som i min mening är värt mina surt och hederligt förvärvade slantar. Trots att det kostar mig mer i månaden än min gamla SAAB.
Jag behöver bilen för att ta mig till och från jobb, och klara vardagen på ett drägligt sätt. Elbilen har nästan varit den bästa investeringen jag någonsin gjort för både hälsa, själ och miljö.
På glädjekontot rivaliserar den med hojen. Den går fortfarande på gamla dinosaurier, men det börjar koka fint på elfronten där med![]()