Video Ninja H2 SX SE Stock-2-Brock 240 HP Dyno Results

Fick chans att provköra H2 SX. Kommer ihåg att jag inte uppfattade att den drog så hårt som jag förväntade mig. Var näst intill beskedlig motorkaraktär. Originalgrafen visar en väldigt strypt motor. Sjukt vad mycket man kan få ut i mellanregistret och särskilt i toppen.
 
Fick chans att provköra H2 SX. Kommer ihåg att jag inte uppfattade att den drog så hårt som jag förväntade mig. Var näst intill beskedlig motorkaraktär. Originalgrafen visar en väldigt strypt motor. Sjukt vad mycket man kan få ut i mellanregistret och särskilt i toppen.
Ja, man får väl säga att toppen är lite lätt bättre :D
HP2SX.jpg
 
Det bästa av allt är att det handlar om enkla åtgärder. :) Däremot har jag inte kört en H2. H2 är även lite lättare, men jag vet inte om det är mer som skiljer de körmässigt. Borde vara det iaf. :)
 
Bra klipp, bra trim. Men LJUDET... fy F-N vad stora radfyror låter vackert. Längtar till sommaren!
 
Det jag inte fattar: När man överladdar Yamaha Apex (Med R1-motorn) så bryr man sig inte ens om att bänka på hitsidan 400 hk. I detta fall applåderar man 240 hk.

Vad är det jag missat? 240 hk får man ju UTAN överladdning om man pillar lite.


Buy quality, cry once
 
Det jag inte fattar: När man överladdar Yamaha Apex (Med R1-motorn) så bryr man sig inte ens om att bänka på hitsidan 400 hk. I detta fall applåderar man 240 hk.

Vad är det jag missat? 240 hk får man ju UTAN överladdning om man pillar lite.


Buy quality, cry once

:) lägg gärna upp en byggtråd där du trimmar en sugmotor till 240+ hästar med lite ”pill” gärna en prislista också på hästarna.
Är väl relativt billiga hästar med en flashning och slipon +filter klart det går att få mer till en helt annan peng, marklundkitten ligger väl runt 60000 nu ?
 
:) lägg gärna upp en byggtråd där du trimmar en sugmotor till 240+ hästar med lite ”pill” gärna en prislista också på hästarna.
Är väl relativt billiga hästar med en flashning och slipon +filter klart det går att få mer till en helt annan peng, marklundkitten ligger väl runt 60000 nu ?

Jag säger fullt möjligt. Däremot dyrt osv.

Sidewinder ligger väl på 250 hk med ren mjukvaruuppgradering... typ 15 lakan inkl rubbet.


Buy quality, cry once
 
Om du har missat det så har Kawa H2 överladdning. Det är DET vi pratar om.


Buy quality, cry once

Jo jag vet , och vet att du inte var imponerad är inte helt bakom flötet:3freak vad är skillnaden på sidewinderns och sx:ens moddar då om du är så mycket mer impad av en Yamaha än en kwak med ungefär samma effekt kontra/pris/moddar var ju du som skulle krama fram 240 sughästar för att bli imponerad :7peta
Turbo eller kompressor överladdar ju bägge två
 
Last edited:
Jo jag vet , och vet att du inte var imponerad är inte helt bakom flötet:3freak vad är skillnaden på sidewinderns och sx:ens moddar då om du är så mycket mer impad av en Yamaha än en kwak med ungefär samma effekt kontra/pris/moddar var ju du som skulle krama fram 240 sughästar för att bli imponerad :7peta
Turbo eller kompressor överladdar ju bägge två

Jag tar det långsamt:

Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk

Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...


Buy quality, cry once
 
Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...

Buy quality, cry once

Det gör inte Yamaha heller på någon av sina motorcyklar, så?
 
Jag tar det långsamt:

Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk

Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...


Buy quality, cry once

Kräver väl gissningsvis större kompressor /plånbok inte ger väl yamahan 400 hästar utan turbobyte ?


För dom enkla modifieringarna är det väl bra med den ökningen ? Inte fan är 250 kusar kattskit ?
Fan du är grinigare än kärringen när lingonveckan är :krama

Du kan ta diskussionen hur långsamt som helst , var ju inte max möjlig effekt Brooks var ute efter i bromsningen heller så vad är poängen med att du kan få ut 400 hästar ur en Yamaha ? Finns ett antal busa med 600 så .....
 
Last edited:
Jag tar det långsamt:

Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk

Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...


Buy quality, cry once

H2SX är en touringmaskin, motorn är trimmad för att vara lättkörd och bränslesnål, inte effektstinn.
 
Jag tar det långsamt:

Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk

Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...


Buy quality, cry once

Standard känns effektkurvan uppenbart avklippt. Med "trimmet" går den väl mer som det var tänkt från början.

Det finns ju massor av anledningar till att den inte har mer effekt original än den har:

- Den är redan starkast av alla turinghojar
- Emissioner
- Garanterad hållbarhet
- Möjlighet att sälja en annan modell med överladdning med mer hästar för mycket mer betalt.
 
Standard känns effektkurvan uppenbart avklippt. Med "trimmet" går den väl mer som det var tänkt från början.

Det finns ju massor av anledningar till att den inte har mer effekt original än den har:

- Den är redan starkast av alla turinghojar
- Emissioner
- Garanterad hållbarhet
- Möjlighet att sälja en annan modell med överladdning med mer hästar för mycket mer betalt.

Just, de har ju H2R med... 326hk? Frågan är varför man inte bara kittar upp befintlig till R-spec? Eller är det massor som skiljer?


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top