Vad fick dig att le idag?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Äntligen! :banana

https://www.di.se/nyheter/stefan-lofven-falld-i-riksdagen-det-hander-nu/

"Aldrig tidigare i svensk politisk historia har riksdagen fällt en statsminister i en förtroendeomröstning i riksdagen."

Det säger väl egentligen allt om hur fullständigt värdelös och katastrofalt olämplig den här mannen är på den ansvarspost han under fyra år besuttit. Hoppas att ni som röstade på S är stolta över er store ledare då han nu skrivs in i historieböckerna som den utan tvivel sämste statsministern i Sveriges historia. Han och hans anhang kan gå rakt in i skamvrån och skämmas. Själv ska jag fira:yoparty :banana :tummenupp

Jag tycker mest det är fascinerande hur alla Alliansen-anhängare firar som om de faktiskt gjorde ett bra val. Faktum kvarstår ändå att 80% av Sveriges väljare röstade på andra partier än Kristerssons Moderaterna och ändå sprätter karln runt som om han just blivit krönt till kung av högstadiebalen. Var det någon som sa storhetsvansinne?

Spoiler: Ja, jag röstade röd-grönt. Till stor del på grund av att alternativen känns helt otänkbara.
Sedan har jag sagt det förr, och jag kommer säga det igen: Löfven är ingen bra frontfigur och S gjorde nog bäst i att hitta en ersättare om de vill vända nuvarande trend.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker mest det är fascinerande hur alla Alliansen-anhängare firar som om de faktiskt gjorde ett bra val. Faktum kvarstår ändå att 80% av Sveriges väljare röstade på andra partier än Kristerssons Moderaterna och ändå sprätter karln runt som om han just blivit krönt till kung av högstadiebalen. Var det någon som sa storhetsvansinne?

Spoiler: Ja, jag röstade röd-grönt. Till stor del på grund av att alternativen känns helt otänkbara.
Sedan har jag sagt det förr, och jag kommer säga det igen: Löfven är ingen bra frontfigur och S gjorde nog bäst i att hitta en ersättare om de vill vända nuvarande trend.

Det är väl ett faktum som gäller alla partier att 96-72% röstade på andra partier, vad gäller Kristersson så är han företrädare för alliansen som trots allt har 41% av mandaten. Löfven och MP har bara 33% av mandaten och S vill dessutom riva ner blocken, eller möjligen bara andras block. SD har bara 18% och ingen vågar säga att dom vill samarbeta med SD.

Och utåt sett firar dom sig allihop som vinnare efter valet men det är ju bara semantik, för ingen har majoritet och faktum är att dom är allihop förlorare fram tills dom hittar partner att skapa majoritetsregering med. Om det sen blir före eller efter ett omval vette gudarna.

Löfven sprätter runt och vägrar dessutom kliva av tronen ända tills han blir nerröstad och knappt ens då verkar han vilja fatta att 143 är färre mandat än 206.

Det är väl närmast lyteskomik att betrakta cirkusen.

Det enda som kommer visa sig bättre desto längre tid dom käbblar det är att landet funkar bra TROTTS våra politiker. Inte tack vare som dom själva tror.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är väl ett faktum som gäller alla partier att 96-72% röstade på andra partier, vad gäller Kristersson så är han företrädare för alliansen som trots allt har 41% av mandaten. Löfven och MP har bara 33% av mandaten och S vill dessutom riva ner blocken, eller möjligen bara andras block. SD har bara 18% och ingen vågar säga att dom vill samarbeta med SD.

Och utåt sett firar dom sig allihop som vinnare efter valet men det är ju bara semantik, för ingen har majoritet och faktum är att dom är allihop förlorare fram tills dom hittar partner att skapa majoritetsregering med. Om det sen blir före eller efter ett omval vette gudarna.

Löfven sprätter runt och vägrar dessutom kliva av tronen ända tills han blir nerröstad och knappt ens då verkar han vilja fatta att 143 är färre mandat än 206.

Det är väl närmast lyteskomik att betrakta cirkusen.

Det enda som kommer visa sig bättre desto längre tid dom käbblar det är att landet funkar bra TROTTS våra politiker. Inte tack vare som dom själva tror.

Hur man än ser på det verkar vi ju åtminstone vara överens om att det är en jävla lekstuga som, om det inte vore så tragiskt, hade varit underhållande.


Nog om det och åter till trådens ämne :fakta
Idag log jag åt att en kollega taggat och omnämnt mig i ett inlägg på Instagram där hon filmat när hon åker längs Gardasjön. Det kändes fint att få börja dagen med en egen hälsning från en av mina favoritplatser.:hej
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sedan har jag sagt det förr, och jag kommer säga det igen: Löfven är ingen bra frontfigur och S gjorde nog bäst i att hitta en ersättare om de vill vända nuvarande trend.

Det har ju gått bra sen storfursten GP som oavsett vad man tycker om honom var senast S hade en ledare..som var en ledare. Kandidaterna de för fram är rena lyteskomiken, (läs: tragisk fars). Otroligt att allijangsen inte presterar bättre mtp motståndet, rena självskadebeteendet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det har ju gått bra sen storfursten GP som oavsett vad man tycker om honom var senast S hade en ledare..som var en ledare. Kandidaterna de för fram är rena lyteskomiken, (läs: tragisk fars). Otroligt att allijangsen inte presterar bättre mtp motståndet, rena självskadebeteendet.

Ja, i jämförelse med Juholt är ju Löfvén rena rama Fabio.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Alla brinner vi för olika saker..

20180927-155150.jpg


20180927-155044.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åkte runt med min DR600a. Det fick mig att le stort. Skönt med den långa fjädringsvägen när gatorna ser ut som de gör. Den startade på andra kicken idag när den var kall. De andra gångerna startade den på första. Det är ok. :D
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Åkte runt med min DR600a. Det fick mig att le stort. Skönt med den långa fjädringsvägen när gatorna ser ut som de gör. Den startade på andra kicken idag när den var kall. De andra gångerna startade den på första. Det är ok. :D

+1 ett på den från mig som låter min XT600 sköta den dagliga jobbpendlingen nu under hösten :tummenupp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ger man sig ut på prärien utan minst en 50cal får man skylla sig själv om man blir uppäten :fakta

Björnspray är bättre faktiskt och även om man har dubbelpipig hagelbössa (slug för nallen i ena o fågelhagel i andra) skall man ha det.

Dock är hagelbössa bara användbar i Alaska där man har massa statlig mark som man kan lösa smallgame jaktkortet till - man får massa mat i form av ripa där vilket är bra om man skall vandra långt.
Då behöver man inte släpa på proteindelen av maten iaf - fanns hur mycket som helst.

Nu väger ju bössan en del men på en långvandring vinner man ju en del plus att man har tillgång till sömnpiller mot björn iform av slug.
Dom är jävla lugna och skygga annars o björnspray är starka grejer o når nästan 10m och är starkt som fan.

Jänkarna ansåg dock att det var Lek o hobby produkt men dom hade typ nån Glock 32 i Magnum kaliber i bältet - haha men det behöver inte vara effektivare faktiskt.

Cal 50 är dock användbar till Alaskas superparaonida harar - dom är omöjliga att komma närmare än 1km - då med underkalibrig höghastighets kula med drivspeglar så man kan träffa huvet på så det blir nått kvar :hihi
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Har gått och småskrattat åt mig själv idag. Imorse, på min enda lediga dag denna vecka, stiger jag upp och ska gå till jobbet. :lol

*jobbar för mycket* :crash
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kollega kom farande o frågade om jag kunde hålla ställningarna då han suttit i telefonkö o precis kommit fram..

Visa sig att ungarna hade köpt mobilspel för 1900 pengar inatt :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Grillen rengjord och undanställd.

Att den redan är avvecklad inför vintern är sorgligt. Men att jag slapp stå ute och vårda materiel i väta och kyla får mig att le.

Ja, man kan grilla året runt. Jag vet... Men jag är en bekväm svenne.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Du anfaller problemet fel, det är ju det man har tvätthall till på vintern. Rotojet VS grillgaller :tummenupp true story
Alltså, nu börjar jag spåna litet för mig själv.
Finns det ultraljudstvättar för hemmabruk stora nog för webers lilla gasolgrill?
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Alltså, nu börjar jag spåna litet för mig själv.
Finns det ultraljudstvättar för hemmabruk stora nog för webers lilla gasolgrill?

Engångsgrill eller?
Finns 30-liters men där får din grill nog inte plats. Möjligen stora från utlandet, största jag sett för hemmabruk är nog 30-liters, köpte en 30 L i somras.
Kolla på industritvätt..?







Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Engångsgrill eller?
Finns 30-liters men där får din grill nog inte plats. Möjligen stora från utlandet, största jag sett för hemmabruk är nog 30-liters, köpte en 30 L i somras.
Kolla på industritvätt..?







Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi

30L. Då fixar jag ju lätt gallret iaf. :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top