Hayabusa inline five!

Hur går det med detta fantastiska bygge?

Nå har jeg litt sommerferie så har ikke gjort så mye mer med motoren den siste måneden. Tenkte å lage en ramme til den i høst, så da for vi se om jeg for prøvd den på veien til våren :tummenupp og benkkjørt den
 
Låter arg och rapp. :tummenupp
Jag är sjukt imponerad!
 
Nu när sommaren passerat och det troligtvis inte blir något mera kört denna säsong så längtar man ju lite extra efter att få höra Hayabusans 5 (!) :Bugar cylindrar mullra igen.
Har du startat upp den på sistone?
 
Nu när sommaren passerat och det troligtvis inte blir något mera kört denna säsong så längtar man ju lite extra efter att få höra Hayabusans 5 (!) :Bugar cylindrar mullra igen.
Har du startat upp den på sistone?

Ja da, har startet den flere ganger i sommer for og høre på lyden :)
Har ikke bestemt meg for om det blir noe ramme til den, den har endel sekunder ubalanse. Så jeg lurer litt på å skjære den opp og bygge den om til en sekser. Men har ikke bestemt meg :tummenupp

Jeg kan enten bygge den om som en vanlig sekser med 60 grader mellom hver tenning. Eller lage min egen versjon der den tenner alle 5 med 90 graders mellom rom så 180 til syl 4. Den har kanskje aldri blitt lagd før så hadde vært gøy å prøvd :)
 
Last edited:
Ja da, har startet den flere ganger i sommer for og høre på lyden :)
Har ikke bestemt meg for om det blir noe ramme til den, den har endel sekunder ubalanse. Så jeg lurer litt på å skjære den opp og bygge den om til en sekser. Men har ikke bestemt meg :tummenupp

Jeg kan enten bygge den om som en vanlig sekser med 60 grader mellom hver tenning. Eller lage min egen versjon der den tenner alle 5 med 90 graders mellom rom så 180 til syl 4. Den har kanskje aldri blitt lagd før så hadde vært gøy å prøvd :)

Jag kan bara lyfta på hatten för ditt engagemang och dina kunskaper. :Bugar
"Jag lurar på att skära upp den och bygga om den till en sexa". :kär
Gör det, det går nog fort.....
Ska den in i en ram i så fall?

- - - Updated - - -
 
Ubercoolt, att det kan vara så enkelt. Bara svetsa på en cylinder till:yoparty
 
”Enkelt” är en grov understatement :)

Byggherren får något otroligt komplext att se enkelt ut :)

Va, menar du det?!! ;)
Tror nog att Mr Moto och många andra i tråden är väl medvetna om komplexiteten och bara är förvånade/roade av trådstartarens sätt att uttrycka sig i enkla termer.
 
Jag kan bara lyfta på hatten för ditt engagemang och dina kunskaper. :Bugar
"Jag lurar på att skära upp den och bygga om den till en sexa". :kär
Gör det, det går nog fort.....
Ska den in i en ram i så fall?

- - - Updated - - -

Da må jeg nesten sette den inn i en Radical bil. Blir for stort med rekke 6 Busa i en motorsykkel :tummenupp
Mulig jeg beholder den 5 syl motoren, så kan jeg heller få tak på to stk Busa motorer til hvis jeg skal bygge sekser :)
 
Da må jeg nesten sette den inn i en Radical bil. Blir for stort med rekke 6 Busa i en motorsykkel :tummenupp
Mulig jeg beholder den 5 syl motoren, så kan jeg heller få tak på to stk Busa motorer til hvis jeg skal bygge sekser :)
Sätt den i en troll

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 
En fundering som slog mig när jag satt och räknade. Du har ju 3 cylindrar kvar och med en motor till får vi 7....:7peta
Ovanstående var ju bara på skoj.
Men när jag tänker efter. 1 cylindrigt, 2 cylindrigt, 3 cylindrigt, 4 cylindrigt, 5 cylindrigt, 6 cylindrigt, 8 cylindrigt har jag sett. Förstår ju att det blir lite skumt med en V7. Men varför har ingen byggt 7 cylindrig när man byggt allt annat? Blir det inget bra? Eller?
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top