MV Agusta till Moto2 2019!

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nu är det officiellt, MV Agusta ska ställa upp i Moto2! Klart värt att ha en tråd för att kunna dregla åt vad som ser ut som en jäkligt läcker hoj ;)

1.big.jpg


MV Agusta decided to rely on Forward Racing Team, a team founded in 2009 that runs in Moto2™ World Championship since its inception in 2010, reaching the podium in the inaugural race and obtaining their first victory in the fifth round at Silverstone. Forward Racing Team has also participated in the MotoGP™ World Championship, with Aleix Espargaró topping the Open class standings at the end of the 2014 season.

The first prototype that will run in the Moto2™ World Championship is already in an advanced stage of development, with their track debut set for July 2018.

http://www.motogp.com/en/news/2018/06/06/mv-agusta-returns-to-grand-prix-racing/261648
 
Ska bli superkul att se dom i Moto2 men jag blir lite orolig att dom kommer dra ner på satsningen i WSS, det kanske blir 23st Yamaha R6 och en stackars ensam Triumph Daytona... :(
 
Den där såg ju snygg ut minsann. :D

Ser den inte väldigt mycket ut som en gathoj, mer än en racehoj?

Känns inte heller då lovande att det är Giovanni Cuzari som ska driva teamet. Dömd (?) för skattebrott och förskingring och enligt Alatalo den mest snikne/oseriösa typen i hela MotoGP-cirkusen.
 
Last edited:
En av de snyggaste hojar jag sett i någonsin! :kär
 
Trevligt att se en hoj med sadel som fortsätter över bakhjulet tycker jag. Behöver de så mycket fjädringsväg för bakhjulet att de behöver vara så höga? Borde det inte vara bättre med en lägre hoj, eller är det någon aerodynamik som jag inte riktigt förstår? Kanske är att jag tycker det är fult med så mycket luft mellan bakhjul och sadel (eller vad det kallas)
 
Är det någon som vet vad det blir för konfiguration? Skall de åka Kalex eller kommer Suter bygga ramar för nya motorn eller skall det utvecklas något eget?
 
Att MV Agusta ska vara med i Moto2 är en sanning med modifikation. Visst, hojen kommer säkert att heta MV Agusta i alla startlistor, men det handlar helt enkelt om att förse en Suterhoj med dekaler och emblem som säger MV Agusta. Något som Forward-teamet försökte göra redan inför denna säsong med Kalex såväl som KTM och därför blev utkastade med huvudet före från Kalex såväl som KTM...

Exakt vad bilden ska föreställa vet jag inte, men knappast en konkurrenskraftig Moto2-hoj. Bromsok, bränsletank, sadel och kedjejusteringar från någon slags gathoj...? Och stötdämparen aningens högt upp i chassiet, på ett ställe där man nog vill ha några liter av bränsletanken om man vet vad man håller på med...?
 
Är det någon som vet vad det blir för konfiguration? Skall de åka Kalex eller kommer Suter bygga ramar för nya motorn eller skall det utvecklas något eget?

Jag vet att Forward definitivt inte kommer att åka Kalex eller KTM då man inte är önskvärda hos någon av dem. Kalex och KTM har samma policy - åker du med deras hoj så anmäler du dig också under deras riktiga namn. Inget "re-branding" bjäfs.
 
Ja som moto2 hoj ser det väl lite gatmässigt ut här och var.

Men som koncepthoj och gatsoffa blir jag alldeles frälst. Vad snygg. (Nu bortser vi från funktionalitet...)
Jag är också en en av dem som inte lärt mig det fina i en kort bakände där bakhjulet sticker utanför med en meter. Är väl något med ålder..:rodnar
 
Jag förstår inte rikigt poängen med KTM och Mw Agusta på motogp 2 när de inte har sina egna motorer i chassit...:va

Det känns som lura konsumenter med populäritet:mad: (frågan är de som inte följer motogp2 känner till att KTM kör med Honda motor:dummer Nu ska MW Agusta också göra det:3freak)

Varför de kända mc tillverkare inte får köra med sina egna spis?:va

Det viktigaste för mig är motorn i en motorcykel. Så undrar jag om hur många race hade KTM & Mw Agusta klarat på motogp2 med sina egna motorer jämförfört med japanska tillverkare?
 
Jag förstår inte rikigt poängen med KTM och Mw Agusta på motogp 2 när de inte har sina egna motorer i chassit...:va

Det känns som lura konsumenter med populäritet:mad: (frågan är de som inte följer motogp2 känner till att KTM kör med Honda motor:dummer Nu ska MW Agusta också göra det:3freak)

Varför de kända mc tillverkare inte får köra med sina egna spis?:va

Det viktigaste för mig är motorn i en motorcykel. Så undrar jag om hur många race hade KTM & Mw Agusta klarat på motogp2 med sina egna motorer jämförfört med japanska tillverkare?

Mv Agusta kommer inte att ha kört Moto2 med Hondamotorer utan precis som de andra att köra med Triumphmotorer.

De vill tävla i Moto2 med de får inte tävla med egna motorer iom det är en klass med enhetsmotorer
 
Mv Agusta kommer inte att ha kört Moto2 med Hondamotorer utan precis som de andra att köra med Triumphmotorer.

De vill tävla i Moto2 med de får inte tävla med egna motorer iom det är en klass med enhetsmotorer

Jaså, det är redan infört:) skulle inte vara roligare ifall alla tillverkare fick tävla med sina egna material i motogp2 också som motogp!!!
 
Jag förstår inte rikigt poängen med KTM och Mw Agusta på motogp 2 när de inte har sina egna motorer i chassit...:va

Det känns som lura konsumenter med populäritet:mad: (frågan är de som inte följer motogp2 känner till att KTM kör med Honda motor:dummer Nu ska MW Agusta också göra det:3freak)

Varför de kända mc tillverkare inte får köra med sina egna spis?:va

Det viktigaste för mig är motorn i en motorcykel. Så undrar jag om hur många race hade KTM & Mw Agusta klarat på motogp2 med sina egna motorer jämförfört med japanska tillverkare?

Ja, det finns ju en anledning till att Suzuki och Yamaha inte har egna team i Moto2. KTM har dock sagt att de är närvarande i Moto2 för att kunna grooma förare hela vägen från Moto3 till MotoGP, utan att lämna ”familjen”.
 
Jaså, det är redan infört:) skulle inte vara roligare ifall alla tillverkare fick tävla med sina egna material i motogp2 också som motogp!!!

Att jag tolkar det så är det nästa säsong och då är det Trajarovor i Moto2.

Sen om vi vill se de andra fabrikerna tillverka Moto2hojar med egna motorer kan du starta en ny tråd om ist.

Generellt så har enhetsmotorer genererat jävligt bra racing om inget annat.
 
Jag förstår inte rikigt poängen med KTM och Mw Agusta på motogp 2 när de inte har sina egna motorer i chassit...:va

Det känns som lura konsumenter med populäritet:mad: (frågan är de som inte följer motogp2 känner till att KTM kör med Honda motor:dummer Nu ska MW Agusta också göra det:3freak)

Varför de kända mc tillverkare inte får köra med sina egna spis?:va

Det viktigaste för mig är motorn i en motorcykel. Så undrar jag om hur många race hade KTM & Mw Agusta klarat på motogp2 med sina egna motorer jämförfört med japanska tillverkare?

Det är ju ändå viss nytta att kunna utveckla ram och fjädring i ett sammanhang där däck och motor är lika för alla under tävling.
Så kan man träna upp team i moto2 och lyfta upp kompetent folk till teamet i MotoGP.
 
Att jag tolkar det så är det nästa säsong och då är det Trajarovor i Moto2.

Sen om vi vill se de andra fabrikerna tillverka Moto2hojar med egna motorer kan du starta en ny tråd om ist.

Generellt så har enhetsmotorer genererat jävligt bra racing om inget annat.

Ja, från och med säsongen 2019 så är det ny enhetsmotor i Moto2. Den nya motorn är baserad på Triumphs relativt nya 765 cc trippel, men byggd och servad av Extern Pro och med bl.a. lite vassare kammar än gatmotorn samt Magneti Marelli enhets-ECU med traction control.

Den nya motorn och ECU'n har precis "släppts" och potentiella fabrikanter (NOTERA - fabrikanter, ej team) kommer att gå en kurs på denna ECU måndagen efter Catalunya GP. Sedan är det fritt fram att börja testa, så länge man håller sig till det maximala antalet testdagar per år, det vill säga.

Ingen kan klaga på rejsingen i denna klass. Kolla nu senast på Mugello. Fyra potentiella vinnare går ut tillsammans på sista varvet, till skillnad från sömnpillret MotoGP där man verkar rada upp sig med tre sekunders lucka...
 
Ja, från och med säsongen 2019 så är det ny enhetsmotor i Moto2. Den nya motorn är baserad på Triumphs relativt nya 765 cc trippel, men byggd och servad av Extern Pro och med bl.a. lite vassare kammar än gatmotorn samt Magneti Marelli enhets-ECU med traction control.

Den nya motorn och ECU'n har precis "släppts" och potentiella fabrikanter (NOTERA - fabrikanter, ej team) kommer att gå en kurs på denna ECU måndagen efter Catalunya GP. Sedan är det fritt fram att börja testa, så länge man håller sig till det maximala antalet testdagar per år, det vill säga.

Ingen kan klaga på rejsingen i denna klass. Kolla nu senast på Mugello. Fyra potentiella vinnare går ut tillsammans på sista varvet, till skillnad från sömnpillret MotoGP där man verkar rada upp sig med tre sekunders lucka...

Jag menade att Mv kommer att joina 2019.
 
Om man ser hur bra chassi deras f3 o f3800 har, Liknande 3cylindrig motor...en utvecklad styv racing chassi efter erfarenheten från SuperSport? Om de går den vägen så kommer den vara med i toppen med rätt förare!

Går de med ett annat chassi märke så är det ju inte MV längre och bläh...då kan alla ha sitt namn där? Sätt dekaler från de stora hoj tillverkarna på de moto2 hojarna...Harley davidson kan ju vara med om man skulle gå den vägen....:arsele:lol

Tror om de gör sådär är det ju bara för marknadsföring, skall de vara ärliga och satsa så tar de deras egenutvecklad chassi för att återuppliva Agostini's räjsing karriär.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top