MV Agusta till Moto2 2019!

Jag tror tyvärr inte att MV Agusta har så stora resurser att de kan ta fram en fungerande Moto2-hoj med kort varsel. De människor hos MV Agusta som är involverade i design och konstruktion går att räkna på ena handens fingrar och jag tror inte att de kan släppa allt annat bara för att snabbt fixa fram en Moto2-hoj.

På grund av de däck som används i Moto2 så kräver ett Moto2-chassie en väldigt specifik styvhetsbalans. Denna avviker från en Supersporthoj och är inte väldans lätt att hitta utan en massa testande eller input från någon som verkligen varit involverad i Moto2.

Suter har däremot en stor erfarenhetsbank då de varit med i klassen sedan klassen startade. Jag är mest överraskad över att de går med på detta "re-branding" tjafs när två andra tillverkare redan sagt blankt nej...I och för sig, om bunten med sedlar är tillräckligt stor så...Det som blir mest spännande att se är väl om Suter anser att man kan lyckas med ett "MV-style" pinnstaket eller om det blir traditionell aluminiumram.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top