Triumph Street Triple-tråden

Någon som har erfarenhet av Bridgestone s20 evo på Street triple r 2010? Dags att byta klibba bak... Dår detta för 1986 kr + 600 kr montering. Kärlek?
 
Någon som har erfarenhet av Bridgestone s20 evo på Street triple r 2010? Dags att byta klibba bak... Dår detta för 1986 kr + 600 kr montering. Kärlek?

Låter dyrt... tyckte jag såg det däcket för 1270 på däckonline? Med risk för att jag kommer ihåg fel så har jag för mig att Michelin PP3 och Metzler M7 rr vann några tester jag läste. Det först nämnda lite vassare vid regn, det andra på torrt. Jag körde PP3 och var nöjd. På bana har jag även kört Pirelli Supercorsa SP, svinbra men överflödigt på gata tycker jag. My 50 cents...
 
113hk på hjulet blev det med tidigare nämnda modifieringar. I samma bänk har original st3 bänkats upp till 100hk. Nöjd med resultat som var precis som jag hoppats på. :tummenupp

Finns lite till att hämta på avgassidan mm om jag får ett anfall längre fram.

20180406_164127_20180406183329444.jpg
 
Last edited:
Låter dyrt... tyckte jag såg det däcket för 1270 på däckonline? Med risk för att jag kommer ihåg fel så har jag för mig att Michelin PP3 och Metzler M7 rr vann några tester jag läste. Det först nämnda lite vassare vid regn, det andra på torrt. Jag körde PP3 och var nöjd. På bana har jag även kört Pirelli Supercorsa SP, svinbra men överflödigt på gata tycker jag. My 50 cents...

Jag har kört på båda Pirellis som följde med då hojen var ny och på Metzeler M7 rr och för min del så blir det Metzeler igen. Dom känns betydligt stabilare i regn är Pirelli. Satt leende innanför hjälmen på Arlanda TT och körde en SMC-kurs när det regnade och jag bromsade förbi och sen drog förbi sporthojarna som var betydligt försiktigare....... Dom hade förmodligen däck som lämpade sig betydligt bättre på torr bana än en blöt.
Summa Summarum = supernöjd. Dom finns till bra pris på mcdackonline, nordendäck mm.
 
Jag har kört på båda Pirellis som följde med då hojen var ny och på Metzeler M7 rr och för min del så blir det Metzeler igen. Dom känns betydligt stabilare i regn är Pirelli. Satt leende innanför hjälmen på Arlanda TT och körde en SMC-kurs när det regnade och jag bromsade förbi och sen drog förbi sporthojarna som var betydligt försiktigare....... Dom hade förmodligen däck som lämpade sig betydligt bättre på torr bana än en blöt.
Summa Summarum = supernöjd. Dom finns till bra pris på mcdackonline, nordendäck mm.

Körde på Pirelli SP på norgetripp förra året i regn och kyla på fjällen, spännande men inte att rekommendera :D

Har bara hört gott om M7rr och var som sagt nöjd med några uppsättningar PP3. Längre livslängd, bra på landsväg och tillräckligt bra för bankörning. Tycker jag.

:tummenupp
 
Hej,

Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:

1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.

Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen? :Bugar

/Robert
 
Kan man få sin trea att låta mer trecylindrigt utan att den låter mer? Nånstans mitt i registret låter den helrätt, men jag tror den skulle få en trevligare sång om man inte hade ett rör extra baktill. Hur vet man utan att köpa prylar för tusentals kronor först?
 
Hej,

Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:

1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.

Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen? :Bugar

/Robert

Du kan säkerligen köra denna säsongen och sedan byta, men skulle du känna dig oroad ja då skulle jag byta olja och filter själv nu för mellan 600-800 kr i materialkostnad. Då vet du att hojen har bästa förutsättningarna. Dokumentera ner allt så du har det till försäljningen. Folk som tar hand om sina maskiner, även på egen hand, uppskattas alltid. Om du sedan kört en del så kan du köra en verkstadsservice till nästa säsong, beroende på miltalen du avverkar.

Min 2015-maskin har bara gått 150 mil. Inte ens inkörd ju... så jag kommer serva själv med olja/filter eller köra en likadan oljeservice på närmaste MC-firma. När den har fått lite flera mil på mätaren blir det en verkstadsservice med lite fler kontroller. Sparka däck och titta på hojen, det kan vi lika gärna göra själva utan timdebitering. :hihi
 
Hej,

Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:

1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.

Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen? :Bugar

/Robert

Jag hade kört utan att byta, men det är jag det. :) Tycker att det är lätt hysteriskt ibland med hur ofta man "måste/bör" byta olja.
 
Last edited:
Skulle behöva en race belly pan till min 2010..någon som har eller vet vart jag ska vända mig!? Har sökt på ebay men utan resultat, bara den vanliga belly pan till salu men den har jag ju redan.
 
Har nog löst mitt "race belly pan problem" tillsammans med vår lokala "glasfiberfabrikör" som lovat hjälpa mig..tillverkar en ny åt mig för mindre peng än den engelska som MrMadMax länkade till.
 
Vari ligger det rejsiga med en annan än originalet? Jag kör utan originalet för den är smutsig.
 
Vari ligger det rejsiga med en annan än originalet? Jag kör utan originalet för den är smutsig.

Den rejsiga innebär att det inte är hål i den och att den är godkänd för att användas under svemo:sanktionerade träningar och tävlingar. Jag har haft en från ukracesupport, funkade ypperligt och hade god passform.
 
En glad nybliven ägare till en street'n här! :banana

Fick hädiska små runda bar-end speglar som man ser inget i. Och även trotts att jag avgudar triumphs original bar-end speglar, de kostar alldeles för mycket för min plånbok. Finns det något alternativ någon kan rekommendera, helst med liknande utseende för en billigare peng. :Bugar
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top