Suzuki Bandit 1200-tråden

Tack för all hjälp, frågan är vart jag kan beställa munstycken. Det finns ju ett antal olika både lågfart och hudvudmunstycken. Vill hest inte plocka isär för att kolla. mvh

dessa kanske är rätt. har googlat men inte ens en bild på lågfartsmunsycket.

https://www.24mx.se/lagfart-mikuni-nya-langa-mod#?p
https://www.24mx.se/huvudmunstycke-prox-mikuni-n102221-5-pack#?p
Här är i alla fall en bild som visar din förgasarbryggas munstycken.
20140303_221931.jpg
 
Test....

0dc5c6a1-fadc-4017-9c1e-f9bc2609b768.jpg
 
Ok, har lite krångel med att länka bilder, det här forumet och viss webbläsare... Därför mina tomma poster.. Eller det kanske är bara jag som ser dem?

Anywho.... Tänkte kolla om det hänt nåt i vinter?

Jag har inte gjort så mycket på Banditen men iallafall fått dit radiella pumpar och fotpinnar från en gammelgixxer

- - - Updated - - -

Pinnar...

2df73fc3-7675-46fe-be57-8624bcda53ad.jpg
 
Annars är det mest pyssel med en Savage jag hittade i somras som jag skaffade som pendlarknarr, försöker få lite stuk på den.

IMG_20170811_102654_405.jpg
 
Köp den du tycker ser trevligast ut. Köp ingen som är förnicklad, speciellt inte Yosh. Rostfritt eller alu är det som funkar. Vad beträffande motoreffekt, alla ger snarlik ökad prestanda jämfört med originalet.

Tack för svar! Då tror jag att jag satsar på en sådan! Ska bli spännande och se vad orginaldämparen väger den är ju stor som ett as!
 
Finns det ingen i denna tråd som köpt munstycken till förgasare bandit 1200 01-05 ?
Har letat hur mycket som helst utan resultat.
Efter mer forskningen verkar det som att det är lilla skallen 01-06 och stora 97-00

Har tagit isär nu och huvudmunsycke för 01-05 är
N102.221
lågfarten inte hittat beteckning men ser precis ut som
https://www.24mx.se/lagfart-mikuni-nya-langa-mod#?p
 
Last edited:
Finns det ingen i denna tråd som köpt munstycken till förgasare bandit 1200 01-05 ?

Fick du inte tag på dem via 24MX? Har annars för mig jag köpte av Lelles i Uppsala. Annars är det Ebay, se min länk, men det verkar mest vara från USA. Tycker också att man ska hålla sig till Mikuni original munstycken för att vara på säkra sidan att måtten stämmer. Du kan också kolla med Motospeed (Magnus Larsson) här i Västerås. Dom brukar kunna trolla fram det mesta.

https://www.ebay.co.uk/b/Mikuni-Motorcycle-Fuel-Jets-and-Injectors/177779/bn_2320902
 
Munstyckena från 24 mx var rätt iaf.
Har stött på lite problem nu. Har gjort ventiljustering,gjort rent förgasarna. öppnat luftburken med hål bytt luftfilter samt slipon.
Började poppa rejält ifrån förgasarna när jag startade även när den blev varm.
De enda som hjälpte en del var att skruva ut blandningsskruven ett halvt varv. Så nu är den ute 3,5 varv vilket är mycket. Först poppade varje sekund nu 2-3 gånger i minuten ingen skillnad kall som varm tomgången är hyfsat lika både kall å varm.
Ska det verkligen bli sån skillnad redan på tomgång med allt jag gjort? eller var jag inte tillräckligt noggrann vid
ventiljusteringen? provat carb cleaner så verkar inte vara nått vacuum läckage.
 
Att justera förgasarna vintertid lär bli fel, iaf om du har garagedörren öppen och insugsluften runt nollan eller minus. Gör det där finliret när det blir svensk sommar, dvs vid +10 eller högre.
 
Precis som Brinken skriver betyder temperaturen en hel del när det gäller förgasarmotorer. Annars är det 3,5 varv som Suzuki rekommenderar för din förgasare enligt manualen. Och då ska man komma ihåg att dom gärna är lite snåla för att klara emmisionskraven.
 
Oki fast den gick rent utan att hacka när jag köpte den å startade den kall. Blev ingen baktänding alls i förgasarna då.
Bara undra om den kan plötsligt gå snålare med allt jag gjort ? eller om jag fick till ventiljustering för glapp. dem flesta ventilerna var lite tighta. Man lär väl kunna köra även om det är kallt ute.
 
Vänta till det är lite varmare. Kvarstår bakpuffarna i förgasarna kan du prova att gå upp ett steg i lågfartsmunstyckena.
 
Hej alla! Precis köpt en bandit 1200 från 04, och är väldigt nöjd! Vilken härlig hoj!

En sak jag funderat på de få timmarna jag hunnit köra är att den upplevs som ryckig när man kör försiktigt och inte ligger på - det är precis som att den hugger och inte mjukt ökar i hastighet, eller ligger kvar på samma. Svårt att förklara men vid gaspådrag går allt bra, inga baktändningar eller liknande heller. Helt original. Har ej kikat på förgasarna än då jag helst ville ha ett par timmar åktid innan jag börjar görs det värre..

Är det någon som har erfarenhet av det här, vad finns det man kan göra på egen hand och vad kan det vara? Kan försöka förklara utförligare on det behövs :)
 
Hej alla! Precis köpt en bandit 1200 från 04, och är väldigt nöjd! Vilken härlig hoj!

En sak jag funderat på de få timmarna jag hunnit köra är att den upplevs som ryckig när man kör försiktigt och inte ligger på - det är precis som att den hugger och inte mjukt ökar i hastighet, eller ligger kvar på samma.

Yttertemperaturen är av betydelse för bestyckningen av förgasarmotorer. Vänta till det blivit varmare ute innan diagnos.

Om den beter sig lika i varmare väder kan orsakerna vara flera: Slitna emulsionsrör och nålar i förgasarbryggan om den gått långt, behov av synkronisering av bryggan bland annat.

Jag hade precis samma beteende på min när jag köpte den, och det blev inte bra förrän rengöring, kontroll av flottörnivå, byte nål/emulsionsrör samt synkning. I mitt fall var min brygga kittad, så det satt inte orginalnålar i den (utan nålar i lättmetall av ett visst märke) som var slitna.

Börja med en synkronisering av bryggan, det är nog det mest sannolika. Hjälper inte det får du gå igenom förgasarbryggan.

Sen håller jag med dig om att Bandit är en skojig hoj. Det är till och med så att jag tycker den är roligare att köra än min andra hoj, en B-King.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top