Hayabusa inline five!

ragekiller

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Sep 2010
Ort
Sandefjord Norge
Hoj
Gsxr 1100 86 streetfighter, Gsxr 600 with busa engine, Cbr600 stunt bike
Tenkte legge ut litt av prosjektet jeg holder på med nå i vinter.
5 sylindret Hayabusa motor.
Blir på 1620cc, skal bruke std råder og stempler, blir forgassere med Ignitech tenning.
Bruker også Gen 2 kammer når jeg først var i gang å lage disse. Lett porting og litt høy kompresjon rundt 13.5 til 14 :) Så for vi se åssen dette tar i vei :va
 
Blokk skjøtet!
 

Bifogat

  • IMG_0762.JPG
    IMG_0762.JPG
    1.4 MB · Visningar: 521
  • IMG_0607.JPG
    IMG_0607.JPG
    1.6 MB · Visningar: 440
Last edited:
Jeg for dessverre ikke lagt inn bilder :(
Jodå, dessvärre kan det strula i vissa webläsare att göra det via bildknappen.
Välj då [Hantera bifogade filer] längre ned på sidan. I den nya rutan som ploppar upp då går det utmärkt att lägga in bilder och infoga dem.

Klart intressant bygge btw :tummenupp
 
Jodå, dessvärre kan det strula i vissa webläsare att göra det via bildknappen.
Välj då [Hantera bifogade filer] längre ned på sidan. I den nya rutan som ploppar upp då går det utmärkt att lägga in bilder och infoga dem.

Klart intressant bygge btw :tummenupp

Fungerer ikke så bra å legge ut bilder her, har prøvd med andre nettlesere også :/
 
Last edited:
Coolt! Vad är det för block/vev?
 
Stora frågan är väl vilken typ av laddning det blir - turbin eller kompressor?:näsblod
 
riktigt fränt bygge :tummenupp
 
Ja, skapligt fränt! Ser ut att vara originalblock med påsvetsat donations-block på vänstra sidan (i färdriktningen). Ska bli intressant hur det blir med topp och cylinder. Är det till en dragracinghoj eller bil?
 
Ja, skapligt fränt! Ser ut att vara originalblock med påsvetsat donations-block på vänstra sidan (i färdriktningen). Ska bli intressant hur det blir med topp och cylinder. Är det till en dragracinghoj eller bil?

Skal ha den i motorsykkel, lager en ny ramme i rør aluminium :tummenupp
Blir N/A motor
 
Topp og sylinderrekke er ferdig, treninger bare honing igjen på sylinderrekke.
 

Bifogat

  • IMG_1150-1.jpg
    IMG_1150-1.jpg
    1.4 MB · Visningar: 425
  • IMG_1175-1.jpg
    IMG_1175-1.jpg
    1.3 MB · Visningar: 392
Kamaksel vil få smøring som en std Hayabusa. Har brukt Gen 2 kamaksler siden de har ganske mye mer løft og durasjon en Gen 1 kammer. :)
 

Bifogat

  • IMG_1105-1.jpg
    IMG_1105-1.jpg
    1.1 MB · Visningar: 298
  • IMG_1177-1.jpg
    IMG_1177-1.jpg
    1.5 MB · Visningar: 371
  • IMG_1206-1.jpg
    IMG_1206-1.jpg
    1.3 MB · Visningar: 285
  • IMG_1222-1.jpg
    IMG_1222-1.jpg
    1 MB · Visningar: 279
Last edited:
Imponerande. Hur blir det med tändföljden? Som en "normal"5a? Typ som en volvomotor? Kommer nog låta riktigt bra iaf.
 
Skikkelig råååå cykel Norge!

Väntar redan på uppstart med Youtube-video.
 
Imponerande. Hur blir det med tändföljden? Som en "normal"5a? Typ som en volvomotor? Kommer nog låta riktigt bra iaf.

Nei blir ikke samme lyd som en Audi eller Volvo. Jeg vet ikke hvordan lyden blir, men veivakselen er totalt forskjell på denne her motoren. Syl nr 5 vil tenne imellom syl 1 og 2, så blir 90 grader i mellom 1 5 og 2. Så det blir ujevn tennings intervaller. Rekke følgen bli 1 5 2 4 3 :) men asymmetrisk.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top