Då återstår bara att se om skiten håller ihop. It’s a Triumph after all.
Då återstår bara att se om skiten håller ihop. It’s a Triumph after all.
Knappast europeisk då det mesta av en modern Triumph tillverkas och monteras i Thailand (precis som BMW). Moto2-motorn monteras förvisso ihop i Alcaniz, Spanien men fortfarande av delar med Thailändskt ursprung.
Men ursprungsland och tillverkningsland är väl inte samma?
Kör man då kinesiskt när man kör Volvo?
För mig gör man det. Volvo är en kinesisk bil.
Ett kinesiskt företag med en fabrik i Sverige som tillverkar kinesiska produkter.
För att se på en annan branch.
Tycker du att Apples iPhone är en amerikansk mobil från ett amerikanskt företag ?
Eller är iPhone en kinesisk mobil ? För iPhonen är tillverkad i Kina ?
Eller när jag fick en IBM, HP eller Dell bärbar dator på jobbet. Var det då en amerikansk dator?
Eller var det en kinesisk dator för den var tillverkad i Kina ?
Hur ser du på ett köp av en Apple, HP eller Dell? Ser du det som ett köp av en kinesisk eller amerikansk produkt ?
Jag ser Apple, HP och Dell som amerikanska produkter.
Och därför är Volvo för mig en kinesisk bil !
Även om det är viktigt för marknadsföringen i Sverige att Volvo är en svensk bil !
För mig gör man det. Volvo är en kinesisk bil.
Ett kinesiskt företag med en fabrik i Sverige som tillverkar kinesiska produkter.
Man är ju fortfarande sugen på att se en ny Daytona hoj till den där motorn också. Men det verkar fortfarande dött kring det tyvärr.
Frågan är om denna motorn kommer påverka Moto2 racingen nåt nämnvärt för oss tittare jämfört med nu. Man spekulerar ju framförallt i att steget till MotoGP blir mindre, men man kan ju inte påstå att det verkar vara ett jätteproblem i nuläget (Marquez, Zarco, mfl.).
Mycket märkligt resonemang.
Volvo Personvagnar är ett svenskt aktiebolag. Säte i Sverige. Huvudkontor med utveckling etc etc i Sverige.
Fabriker i Sverige (ca 39%), Belgien (ca 46%), Kina (ca 14%), Malaysia (ca 0,3%) och snart USA (parentes = ca produktionsandel 2016).
Ägare är ett kinesiskt holdingbolag.
Om det företaget säljer hela sitt innehav imorgon till en norsk finansman, är det då en norsk bil?
Tillbaka till topic:
Man är ju fortfarande sugen på att se en ny Daytona hoj till den där motorn också. Men det verkar fortfarande dött kring det tyvärr.
Frågan är om denna motorn kommer påverka Moto2 racingen nåt nämnvärt för oss tittare jämfört med nu. Man spekulerar ju framförallt i att steget till MotoGP blir mindre, men man kan ju inte påstå att det verkar vara ett jätteproblem i nuläget (Marquez, Zarco, mfl.).
Men en Moto2hoj för gata med lyse och blinkers vore inte helt fel!
Ljudet, ljudet och kanske ljudet!
Men en Moto2hoj för gata med lyse och blinkers vore inte helt fel!
Men vad den Thailänska fabrikanten har för planer kan man bara undra!
.... Andra märken verkar ju ha slagit in på rena trackdayhojar som säljs utan lysen och regskylt, ...
Triumph har onekligen ett flertal syften med sitt deltagande i Moto2.
Ett av syftena är ...
Ett annat syfte är ...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |