2018 Ducati V4

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Vad tycker ni?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2017-11-08 kl. 00.48.05.jpg
    Skärmavbild 2017-11-08 kl. 00.48.05.jpg
    83.6 KB · Visningar: 202
  • Skärmavbild 2017-11-08 kl. 00.48.52.jpg
    Skärmavbild 2017-11-08 kl. 00.48.52.jpg
    73.7 KB · Visningar: 204
  • Skärmavbild 2017-11-08 kl. 00.50.20.jpg
    Skärmavbild 2017-11-08 kl. 00.50.20.jpg
    91.4 KB · Visningar: 200
Leksak för killar i annan löneklass än jag.


Vi är så glada att ni nu har fått se nya Panigale V4 S, vad tycker ni gått folk? Går att beställ redan nu för säker leverans till säsongen.
288.900kr för V4 S
229.900kr för V4 Standard
 
Har lite svårt för bakpartiet. Lite "trista" linjer men smaken är ju delad, det kanske ser bättre ut live.

Jag gissar att i Sverige lär inköpsproblemet vara 50% av problemet, vore kul att se vad premien blir.
 
Hade på känn att jag skulle bli besviken. Designmässigt en "facelift" av Panigalen. Jag hade svårt för Panigalen när den kom då jag inte gillar när hojar är för kompakta. Till slut ser ju föraren bara ut som en stor klump på hojen. Och det var en väldig blandning av raka och mjuka linjer. Men helheten kändes ändå okej och den var nånting helt nytt.

Nu känns det just bara som en facelift. Som att dom drog i lite ytor för att få det häftigare. Men allt blev skit. Bifogar bild på ett område som är katastrof, det är ju ett skolexempel i hur man inte ska göra. "Torterade ytor" och en blandning mellan mjukt och kantigt så det står härliga till, väldigt plottrigt. Ser ut som man tagit delar från flera hojar och bara slängt ihop. Hojen överlag ser väldigt tjock och framtung ut.

Man kan faktiskt diskutera design baserat på fakta men smaken är ju personlig. Jag gjorde ett Ducatikoncept för ett tag sen och kunde inte låta bli att jämföra, även om min skiss är lite extrem, en designers frihet :tungan Spegelvänd på bilden då jag inte hittade bild på Panigalen åt andra hållet när det begav sig.

Snyggaste Ducatin någonsin enligt mig är 1098, perfekta proportioner, aggressiv men inte för vulgär design, en grym helhet och inte en enda linje man skulle vilja ändra på.
 

Bifogat

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    20.2 KB · Visningar: 107
  • Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    925.2 KB · Visningar: 158
  • 862_0.jpg
    862_0.jpg
    216.6 KB · Visningar: 133
Last edited:
Jag nyfiken på vad de som rejsar med Panigale tänker, undrar hur mycket Corse man behöver slänga på för att den ska vara driftsäker i sitt rätta element jämfört med den tvåcylindriga.

Jag TROR det blir ett ordentligt lyft.
Kåporna hamnar i bubbelplast ändå så den designen är oväsentlig anser jag.
 
Last edited:
Hade på känn att jag skulle bli besviken. Designmässigt en "facelift" av Panigalen. Jag hade svårt för Panigalen när den kom då jag inte gillar när hojar är för kompakta. Till slut ser ju föraren bara ut som en stor klump på hojen. Och det var en väldig blandning av raka och mjuka linjer. Men helheten kändes ändå okej och den var nånting helt nytt.

Nu känns det just bara som en facelift. Som att dom drog i lite ytor för att få det häftigare. Men allt blev skit. Bifogar bild på ett område som är katastrof, det är ju ett skolexempel i hur man inte ska göra. "Torterade ytor" och en blandning mellan mjukt och kantigt så det står härliga till, väldigt plottrigt. Ser ut som man tagit delar från flera hojar och bara slängt ihop. Hojen överlag ser väldigt tjock och framtung ut.

Man kan faktiskt diskutera design baserat på fakta men smaken är ju personlig. Jag gjorde ett Ducatikoncept för ett tag sen och kunde inte låta bli att jämföra, även om min skiss är lite extrem, en designers frihet :tungan Spegelvänd på bilden då jag inte hittade bild på Panigalen åt andra hållet när det begav sig.

Snyggaste Ducatin någonsin enligt mig är 1098, perfekta proportioner, aggressiv men inte för vulgär design, en grym helhet och inte en enda linje man skulle vilja ändra på.

Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp Lär inte byta hoj i första taget :)
 
Grym hoj, men jag kommer att avvakta en Gen. av den, vis av erfarenhet. Köpte 1098 och 1199:an! :)
 
Va där inte snack om att en sub 1000cc skulle komma lite senare?

Tråkigt och inte kunna köra i 1000cc klassen.
 
Den ser tung, tjock och knubbig ut.

Ser ut som att däckprofilen är högre än ” normalt ”?
 
Last edited:
Fin hoj, bara den är driftsäker o inte käkar stakar på löpande band som 1199an när den kom:(

Det jag undrar är hur det kan vara sån pris skillnad mellan S modellen o Specialen? Över 100 papp för ett Acra hel system o en fräst gaffelkrona...

Det är väl rätt så självklart varför de valde 1100 cm3? För den måste ju vara starkare än en 1299:a som är måttstocken. Undra då hur de gör när de skall släppa en V4a på 1000 cm3? Skall den varva 1000 varv mer för att kompensera för mindre slagvolym?? Och de där effekt siffrorna, hur mkt är det på slangen i verkliga livet??
215 hk samt 226 hk säger de nu, känns som höga siffror men sånt säljer nu..
 
Längtar tills den motorn kommer på en nakenhoj som konkurerar med superduken och aprilia tuono.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 
Jag är ganska säker på att denna hoj kommer att vara den bästa hojen i klassen på direkten. Detta är inget man har jobbat på sedan semestern. Detta är ett projekt som pågått sedan den första Panigalen presenterades och fler modeller lär följa.
 

Haha, då vill jag ju gärna veta exakt vad det är som fick dig spyfärdig :yoparty
Vilken proportion, vilken linje, vilken yta eller vilken del och varför?

Den är lite för låg och lång som sagt då jag ville framhäva kontrasten mot Panigalen.

Och mer on-topic. Ser bättre ut med Speciale-lacken då den framhäver lite bra saker och tar bort mindre bra saker. Det vita gör att röran under tanken försvinner lite samtidigt som det svarta framhäver viktiga vinklar och förtydligar riktningen framåt. Det svarta nedtill och bakom framhjulet gör den mindre klumpig. Kåpan bakom framdäcket är rak i nederkant annars men rund efter vecket innan gaffelbenet. Den raka och runda kanten är också nästan exakt lika långa, med den här lackdesignen är det nästan gyllene snittet istället. Den övre linjen är 0,62 av den nedre och båda är raka.
 

Bifogat

  • ducati_superbike_by_dsl_fzr-daf4r41.jpg
    ducati_superbike_by_dsl_fzr-daf4r41.jpg
    417.5 KB · Visningar: 39
  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    446 KB · Visningar: 42
  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    433 KB · Visningar: 43
  • Panigale-V4-Speciale-936x703.jpg
    Panigale-V4-Speciale-936x703.jpg
    75.2 KB · Visningar: 53
Last edited:
bakdelen måste väl Helmuth från köln lånat ut till någon italienare :D:zpy
 
Hade på känn att jag skulle bli besviken. Designmässigt en "facelift" av Panigalen. Jag hade svårt för Panigalen när den kom då jag inte gillar när hojar är för kompakta. Till slut ser ju föraren bara ut som en stor klump på hojen. Och det var en väldig blandning av raka och mjuka linjer. Men helheten kändes ändå okej och den var nånting helt nytt.

Nu känns det just bara som en facelift. Som att dom drog i lite ytor för att få det häftigare. Men allt blev skit. Bifogar bild på ett område som är katastrof, det är ju ett skolexempel i hur man inte ska göra. "Torterade ytor" och en blandning mellan mjukt och kantigt så det står härliga till, väldigt plottrigt. Ser ut som man tagit delar från flera hojar och bara slängt ihop. Hojen överlag ser väldigt tjock och framtung ut.

Man kan faktiskt diskutera design baserat på fakta men smaken är ju personlig. Jag gjorde ett Ducatikoncept för ett tag sen och kunde inte låta bli att jämföra, även om min skiss är lite extrem, en designers frihet :tungan Spegelvänd på bilden då jag inte hittade bild på Panigalen åt andra hållet när det begav sig.

Snyggaste Ducatin någonsin enligt mig är 1098, perfekta proportioner, aggressiv men inte för vulgär design, en grym helhet och inte en enda linje man skulle vilja ändra på.

Jag håller med dig om det mesta vad skriver om Ducati V4an, men din egen skiss ser ut som någon har mixat en 1098 och en panigale och tryckt ihop den i höjdled. Ergonomin är helt omöjlig och lär bli helt okörbar. Det är mycket därför som V4an har så knubbiga proportioner, för att man ska kunnas sitta på den även om man inte har taxben, t-rex armar och onormalt lång överkropp. Den ser fin ut annars, men testa att studera den med en normal mänsklig kropp i sadeln som referens. Det skulle du helt säkert lära dig något på, men skissen skulle också garanterat bli knubbigare.
 
Haha, då vill jag ju gärna veta exakt vad det är som fick dig spyfärdig :yoparty
Vilken proportion, vilken linje, vilken yta eller vilken del och varför?

Den är lite för låg och lång som sagt då jag ville framhäva kontrasten mot Panigalen.
Bakdelens längd och utrymmet under den. Tanken har alldeles för stor volym jämfört med fronten. Ser ut som:
 

Bifogat

  • 250px-Praying_mantis_india.jpg
    250px-Praying_mantis_india.jpg
    13.1 KB · Visningar: 966
  • Unknown.jpg
    Unknown.jpg
    7.7 KB · Visningar: 42
  • Skärmavbild 2017-11-09 kl. 00.24.57.jpg
    Skärmavbild 2017-11-09 kl. 00.24.57.jpg
    28.5 KB · Visningar: 33
Last edited:
Jag blev väldigt besviken... Gillar Panigale men linjerna på denna va inget att hurra för. Den som de kallar speciale såg okej ut.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top