Suzuki Bandit 1200-tråden

Någon som är i behov av delar till bandit 1200?
Jag är på gång med ett projekt och skall använda mig av motorn, sving och lankage, knappar och reglage.
Allt annat ska jag väl göra mig av med är tanken.
HAr även en pakethållare och toppbox över.
 
Någon som är i behov av delar till bandit 1200?
Jag är på gång med ett projekt och skall använda mig av motorn, sving och lankage, knappar och reglage.
Allt annat ska jag väl göra mig av med är tanken.
HAr även en pakethållare och toppbox över.

Vad är det för årsmodell?
 
Någon som vet vilket material som bandit ramen är i?
Har sökt men hittar bara "steel tube frame" typ:va
 
Någon som är i behov av delar till bandit 1200?
Jag är på gång med ett projekt och skall använda mig av motorn, sving och lankage, knappar och reglage.
Allt annat ska jag väl göra mig av med är tanken.
HAr även en pakethållare och toppbox över.
Har du plast detaljerna som bakljuset sitter fast i?

Skickat från min F8131 via Tapatalk
 
Vafanken är det för FEL på sporthojs redigera-funktion. Inlägg försvinner ut i binära rymden, ZAPP! Grrr...

Det var någon som underade över individuella luftfilter, typ K&N RU-2922
https://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=ru-2922

FAQ'en hittas @ https://web.archive.org/web/20140107041409/http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm

Det var jag det :hej
Vilken grym faktasida om banditen! Guld värt! :tummenupp

Finns det någon förgasarmodell som funkar till en orginal motor men som också funkar om man har planer på effekthöjning i framtiden?
 
förgasarmodell som funkar till en orginal motor men som också funkar om man har planer på effekthöjning

Mikuni RS36. De klarar av att föda upp till ca 155-160 bakhjulshästar. Planerar du mer kubik, kör med RS38 - fast då blir den lite "bölig" när du skaftar fullt med originalkubiken.
 
Mikuni RS36. De klarar av att föda upp till ca 155-160 bakhjulshästar. Planerar du mer kubik, kör med RS38 - fast då blir den lite "bölig" när du skaftar fullt med originalkubiken.
Okej tack för Infon :D

Sen efter att läst lite överallt, så verkar man kunna förvänta sig +10-15 hk I effekökning på 2" moden, medans om man gör en stage-2 uppgradering av förgasarna så kan man vänta sig 5-7hk, trots ett större och dyrare ingrepp? :va
 
trots ett större och dyrare ingrepp? :va

Ljuddämpare, ca 12hp. 2" mod, ca 7hp. Resten av moddarna (före insuget på original CV36) +/- 0hp. 2" modden klarar sig upp till ca 145 hästar på bakhjulet dvs med andra kammar, masserad topp och komp.

Det finns ingen anledning att köra med Dual-pod ru-2922 annat än för enkelheten att plocka förgasarna samt det böliga insugsljudet. Nästa steg är RS36 etc. Stage 2 med nålar och dual-pod är precis som ett dynojet-kit, ett sätt att lura pengar av folk.
 
Lite tips eftersöks:)

I vinter tänkte jag montera fatbarstyre på min bandit 1200s -02, tänkte även byta olja packningar och fjädrar i gafflarna och där vill jag gärna ha tips på fabrikat hårdhet osv. Har problem med att den säckar fram väger ca 120kg, Sen undrar jag om de finns o köpa grejer för att få ner fotpinnarna lite? Även tips på drevning om man ska byta drivpaket är de någon som labbat något med de och har några tips? Är de några som åker med 190 bakdäck istället för 180?

Mkt nu hoppas på några svar iaf ????
 
Ljuddämpare, ca 12hp. 2" mod, ca 7hp. Resten av moddarna (före insuget på original CV36) +/- 0hp. 2" modden klarar sig upp till ca 145 hästar på bakhjulet dvs med andra kammar, masserad topp och komp.

Det finns ingen anledning att köra med Dual-pod ru-2922 annat än för enkelheten att plocka förgasarna samt det böliga insugsljudet. Nästa steg är RS36 etc. Stage 2 med nålar och dual-pod är precis som ett dynojet-kit, ett sätt att lura pengar av folk.

Okej! känns dumt o lägga massa pengar på orginalförgasarna, om man ändå skall byta nån gång i framtiden.
Mitt bekymmer är att jag inte kommer ha plats för orginalluftburken :va
 
Ni som har slängt på flatslides på era B12'or, har besiktningen sagt något när dom kollat hojen? Vidare; är det någon med de senare årsmodellerna av B12'an som slängt på RS36'or? Anledningen att jag frågar är att det är en annan vakumförgasare på dom jämfört med de tidigare modellerna, och dom har inte den vanliga delningen 77-93-77, utan något i stil med ungefär uppmätt. 82-85-82. Går det att få tag på RS36'or med den delningen, eller får man tänka sig att byta insugningsgummina?
 
Hej har funderat på att köpa en bandit 1200 03.a alltså gen 2
har läst igenom tråden men inte hittat nån info om bestyckning till gen 2.
om man t.ex byter ljuddämpare och luftfilter. verkar vara annan förgasare mot gen 1 ?
gen 1 mikuni ? gen 2 kehihin ? tacksam för svar
 
Det är Mikuni i båda fallen; MKI har BST36 och MKII har BSR 36. Det är skilda bestyckningar på dessa, och tyvärr har även jag misslyckats med att få fram bestyckningen vid 2" modden för MKII. Den borde dessutom gå snålare om du öppnar upp för luft och avgas. I mitt fall har jag gått upp ett steg på lågfartsmunstycket i samma situation, men som sagt, det är inte samma som 2" modden.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top