Aprilia Rs 125 bakhjul

125a-åkare

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2015
Hoj
Honda Nsr 125 2001
Tänkt om nån vet om de skulle gå att få dit ett 170 brett bakhjul på en RS 125. Har 160 nu men nu börjar trådarna komma fram så tänkte ifall de skulle gå att få dit ett 170.

Klart det går, men inget blir bättre av det. Är det dessutom inte 150/60-17 det ska vara? Det finns ganska gott om billiga däck på nätet, köp ett korrekt så blir du nog mer nöjd.

Jag håller med Mattias, inget blir bättre av ett bredare bakdäck på en 125:a. Det kanske ser coolare ut vid korvmojjen men det finns ju inga korvmojjar längre.

Haha man måst ju ha brett bakdäck :tummenupp Men tänkt om det går att få dit utan att det tar i nånting.

Klassiska grenen bakåttrimning praktiseras fortfarande:)
Vad väger ett 170 däck jmfr. med ett 150?

Jag köpte precis ett Bridgestone BT016 till min duke. För att vara ett 150 däck så är det mycket brett ser ut som 160 men märken ingen skillnad i köregenskaper till skillnad från om man monterar större däck. Du kommer bara tappa kraft eftersom det väger mer sen så kommer däcket bli ihopklämt mot fälgen som ger ännu sämmre egenskaper. http://www.mcdackonline.com/cgi-bin...=ZR&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&dsco=1121&m_s=1

Blir väll ett 160 igen då :) Men skulle de gå att få dit ett 170 utan att de tar i något?Tänkte ifall nån har provat.

Ett 160 däck kan vara bredare än ett 170.... Beror på profilen på däcket...

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...