Superduke-tråden

hmm skumt detta asså. tog med mig extra vätska och körde en sväng idag på 20 minuter och pumpade som en galning på kopplingen utan att det försvann någon vätska alls. :va kopplingen funkar prima.
men hur fan det kan komma sig att det läckte förra veckan man inte idag fattar ja inte.
 
Nu fick jag hem min TuneECU. Rimligt att jag (eller Ebayliraren som sålde :mad:) inte fick med någon adapter för att lira med obd-donet till KTM, trots att det stod i annonsen. Eller ja, mer eller mindre iaf. Så nu får jag beställa en adapter också. Orka.

Får lösa en kurs sen, Demon, hur man gör.

- - - Updated - - -

hmm skumt detta asså. tog med mig extra vätska och körde en sväng idag på 20 minuter och pumpade som en galning på kopplingen utan att det försvann någon vätska alls. :va kopplingen funkar prima.
men hur fan det kan komma sig att det läckte förra veckan man inte idag fattar ja inte.

Det är inte nån som blåst dig och tömt behållaren? Låter ju jävligt skumt att det inte går att provocera fram felet igen...
 
mjo jag börjar nästan fundera på om någon har tömt den för mig.
tycker ju att ett läckage är ett läckage o det bör fortsätta läcka när de väl börjat.
 
Fick btw hem Stomp grips idag, och även en rulle orange rim tape som goodie för att leveransen hade dröjt. Är det yay or nay på rim tape egentligen?
 
Fick btw hem Stomp grips idag, och även en rulle orange rim tape som goodie för att leveransen hade dröjt. Är det yay or nay på rim tape egentligen?

........................................................................................

Jag har precis skickat på rim tape... :D
IMG_0506.JPG

Oerhört barnsligt... men va f-n...
 
Last edited:
Verkar ju rätt långsökt att toppfarten skulle öka med ökat luftmotstånd? :va
Min maxade iallafall 223km/h på varvstoppet, oavsett ruta:yoparty

Jag tyckte men var känslig för vad man hade för kläder på sig med. Med Gore tex stället så kändes det som den inte ville mer än drygt 220-225. Med skinställ 230-235 och med skinställ och ruta så brukade den hacka lite mot varvstoppet 240 (gjorde aldrig det utan ruta). Tycker själv att det var skumt, men upplevde det flera gånger. Det var en 2007 med std drevning och ljuddämpare.
Har faktiskt börjat snegla mot en av de senare 990SD igen :).
 
Har för mig jag kört 245 (eller om det var 243) med min 06a. Har för mig det var rätt stopp där. Men längre raka kanske gett 250. (Avlyst väg såklart. ;))
Verkligen ingen kul hoj att brassa 200 med dock. Man får ju hålla i sig för glada livet.

Men har ju höjt varvstopp iom mappen.
Även slipons och öppet luftfilter.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Jag tyckte men var känslig för vad man hade för kläder på sig med. Med Gore tex stället så kändes det som den inte ville mer än drygt 220-225. Med skinställ 230-235 och med skinställ och ruta så brukade den hacka lite mot varvstoppet 240 (gjorde aldrig det utan ruta). Tycker själv att det var skumt, men upplevde det flera gånger. Det var en 2007 med std drevning och ljuddämpare.
Har faktiskt börjat snegla mot en av de senare 990SD igen :).

Okej okej, jag påstår inte att du ljuger :tungan
Min var omdrevad 16/41 om jag inte minns fel, akra evo burkar, BMC filter med rc8 trattar och mappad :tummenupp
 
Alright, körde hem duken från Sundsvall till Umeå igår, sista 4 milen i snö :tungan :huvet såg idag att halvljuset inte fungerade heller, satt en H7 lampa i som var trasig tydligen. Har 2st funderingar dock!
1: Det finns ingen halvljus-indikator på instrumentpanelen va? Bara för helljus? Bara så man vet.
2: Då jag har haft helljus på så kan hela hojen ha självdött i ca 1sec innan den går igång igen, har hänt 2 ggr nu. Kan detta bero på att halvljuset inte fungerar? tips annars?

Är sjukt dålig på allt med elektronik som har med fordon att göra. Säkringarna var hela i alla fall.
 
Alright, körde hem duken från Sundsvall till Umeå igår, sista 4 milen i snö :tungan :huvet såg idag att halvljuset inte fungerade heller, satt en H7 lampa i som var trasig tydligen. Har 2st funderingar dock!
1: Det finns ingen halvljus-indikator på instrumentpanelen va? Bara för helljus? Bara så man vet.
2: Då jag har haft helljus på så kan hela hojen ha självdött i ca 1sec innan den går igång igen, har hänt 2 ggr nu. Kan detta bero på att halvljuset inte fungerar? tips annars?

Är sjukt dålig på allt med elektronik som har med fordon att göra. Säkringarna var hela i alla fall.
Segt med snö!

Finns ingen halvljusindikator. Låter lite knas att den skulle dö av helljus, men elbrôt i allmänhet kan nu orsaka det mesta märkliga. Inga bra tips tyvärr.
 
Segt med snö!

Finns ingen halvljusindikator. Låter lite knas att den skulle dö av helljus, men elbrôt i allmänhet kan nu orsaka det mesta märkliga. Inga bra tips tyvärr.

Drygt!
Ska försöka undersöka vad det beror på, annars kontaktar jag återförsäljaren. Segt att få problem då man inte ens kört 50 mil :D
 
Har hittat felet, det är någon kabel som går till huvudsäkringen som är skadad. Kunde vicka på "lådan" det sitter i och orsaka felet. Ska kontakta återförsäljaren imorn, de bör ta på sig kostnaden för att byta ut kablarna och arbetet därtill.
 
Har hittat felet, det är någon kabel som går till huvudsäkringen som är skadad. Kunde vicka på "lådan" det sitter i och orsaka felet. Ska kontakta återförsäljaren imorn, de bör ta på sig kostnaden för att byta ut kablarna och arbetet därtill.

Gött! Hoppas att det löser sig smidigt och att handlaren tar på sig någon sorts garanti. Brukar ju annars vara vanligt att de bara lämnar garanti på saker som hade lett till anmärkning på en besiktning... Vill iaf minnas det från en gammal SAAB jag köpte vars tändkassett rasade efter någon vecka. Snulle till mig. Efter lite wheelande bytte de den dock efter att jag löst en bättre begagnad. OT, men vafan.

- - - Updated - - -

Btw fått hem mitt Puig-glas nu. Funderar om jag orkar mig ut och sätta på skiten bara.
 
Gött! Hoppas att det löser sig smidigt och att handlaren tar på sig någon sorts garanti. Brukar ju annars vara vanligt att de bara lämnar garanti på saker som hade lett till anmärkning på en besiktning... Vill iaf minnas det från en gammal SAAB jag köpte vars tändkassett rasade efter någon vecka. Snulle till mig. Efter lite wheelande bytte de den dock efter att jag löst en bättre begagnad. OT, men vafan.

- - - Updated - - -

Btw fått hem mitt Puig-glas nu. Funderar om jag orkar mig ut och sätta på skiten bara.


Jo det verkar lösa sig smidigt :), det var alltså en kabel till startreläet som var skadad. Behöver antingen byta ut eller skarva till förmodligen. Fick lämna in och Yamaha center tog på sig kostnaden, schysst!

Själv har vi haft snö och hagel i 2 dagar igen nu efter 20c varmt 1 dag förra veckan :3freak:huvet
 
Ja Norrland är perfekt för en frusen MC åkare som en annan. =)
Fast är mitt uppe i att ska flytta snart jag så har knappt hunnit kolla på hojen. Dels ska det besiktigas. Sen måste jag byta olja.

Är det någon som hade en länk på "service" kit till 2006 SD? Tänker på Filter och de två "Screenarna". Den är ju ett par år nu så tänkte om man kanske ska kosta på sig att byta dom också när man ändå håller på.
Har hittat kittet förut men hittar fasiken inget nu på internätet. Hittar bara pappfiltret.
 
Ja Norrland är perfekt för en frusen MC åkare som en annan. =)
Fast är mitt uppe i att ska flytta snart jag så har knappt hunnit kolla på hojen. Dels ska det besiktigas. Sen måste jag byta olja.

Är det någon som hade en länk på "service" kit till 2006 SD? Tänker på Filter och de två "Screenarna". Den är ju ett par år nu så tänkte om man kanske ska kosta på sig att byta dom också när man ändå håller på.
Har hittat kittet förut men hittar fasiken inget nu på internätet. Hittar bara pappfiltret.

Kitet till 950/990 LC8 motorn heter 00050000065
Välsorterade KTM handlare brukar ha dessa på hyllan...
 
Back
Top