KTM 1190 Adventure

Booster plug är väll en liten pryl som fintar ECU att det är en viss temp ute och då fetar på blandningen lite?

Rottweiler har nått som heter fuel dongles.

Om det är någon som vill ha en orange hjälm så säljer jag min kruka. Körd knappt 100mil.

0a8bbeeb72a3100f9cccfd7e110891d8.jpg

Vad är det för modell, storlek och pris på hjälmen?
 
Booster plug? Är det samma som O2 pluggar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nej det är inte samma sak.
http://www.boosterplug.com/shop/ktm-1050-and-up-series-46c1.html
bosterplugen kopplas i serie med tempgivaren i luftburken och lurar ECU´n att feta på bränslet lite. det skall funka över hela varvtalsregistret.

Sätter du dit Rottweilers" O2 -pluggar" så funkar de bara upp till 5500 varv ( så länge som O2 sensorerna fungerar innan den färdigprogrammerade bränslekurva tar över ..)

Eftersom jag har slip-on så vill jag inte att den går för snålt någonstans i registret :tummenupp

Jag köpte en "sas removal dongle" från
http://www.zenoverland.com/ktm-1190-adventure/zen-overland-sas-removal-dongle.html

De ligger innanför EU och har billigare frakt och ingen tull...
 
Last edited:
Någon mer som byter hoj till säsongen?
Har beställt en 1290 S och byter in min 1190.
Inget leveransdatum klart ännu men troligt slutet av mars.
 
Jag bytte ned mig i cc
Från
QUOTE]

Kul hoj :tummenupp
Halva effekten, men dubbelt så kul ? ( i alla fall mycket smidigare...:banana)

701 är helt klart en roligare hoj för min typ av körning.
Jag rekommenderar dock 1190R till alla som funderar på att köpa en, helt galen motor när man kommer upp i varv. Saknar ljudet från rottweiler och öppet akra utan katalysator :yoparty :fakta
 
Har du provkört efter montage?
Fick hem min boosterplug idag är spänd på om det blir skillnad!
 
Hej på er. Har fått problem med styrvobbel på min 1190 A. Har standard däcken Conti. Uppträder vid ca 70km/t vid avslag. Har haft inne den på service där dom drog styrlagret men det hjälpte inte. Dom vill byta däck. Men kam det verkligen vara det? Däcket är inte ens halvslitet. Har gått ca 700mil. Någon som har erfarenhet av detta??
 
Hört mkt om det i forum, min kan ha lite sån tendens om jag släpper styret vid avslag men väldigt lite. Hur kraftigt är det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har bytt däck och justerat styrlagret. Kör med Metzler roadtec 01 däck, klart mycket bättre än orginal
KTM bytte modell på övre styrkronan 2017 , pga styrlagret...
 
Last edited:
Nej inga packväskor på. Det uppträder bara vid avslag i 70-90 km/t alltså när vikten är på framhjulet.
 
Conti Trial attack 2 får "klackar" ganska tidigt på framdäcket. Har du det minsta pulserande i frambromsen? Mina skivor slog sig något efter 1000 mil som togs på garantin efter mycket felsökande. Hade samma typ av vobbel i samband med det.
 
Finns många trådar på forum och Facebook om detta.
Be dom undersöka/mäta upp fälgarna.
 
Jag har med en tendens till vobbel i vissa hastigheter oftast lite högre typ över 150
 

Bifogat

  • IMG_0714.JPG
    IMG_0714.JPG
    555.5 KB · Visningar: 87
På min var hjulet felekrat från fabrik man såg det om man ställde den
på centralstödet och snurrade hjulet det rörde sig upp och ned ca 4mm
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top