Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mängden afghanska unga män som sitter i dessa trakter och röker på har ökat något vansinnigt det senaste året. På något vis kan jag ändå förstå att man satte in en del resurser. Det stannar ju inte vid att några haschtomtar sitter och röker på utan det skapas dessutom en marknad med påföljande konkurrens om "kunderna". Göteborg har sett sin beskärda del av hur sådan konkurrens hanteras...

Man påverkar ju knappast marknaden genom att jaga ett fåtal slutkunder med helikopter.

Om dom istället hade jagat odlingar med helikopter med värmekamera så hade man ju slagit mot hela ledet av odlare, distributörer i flera led

(den som köper in tiotals kilon från odlaren säljer inte femmor på stan, det är flera led, en som köper in kilon och säljer hekton och en som köper in hekton och säljer femmor, som någon sedan röker upp ett gram ur och sedan säljer vidare som femma till någon som delar upp den på fem ettor och säljer på skolgården...)

ända ner till slutanvändaren om dom är framgångsrika och stänger ner flera såna led...

Så att lägga pengar på att jaga slutanvändare med helikopter är fullständigt vansinnigt i alla fall.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
- Även om man skjuter enligt reglementet på landsbygden så kan man skrämma djur. Jag har svårt att se någon annan lösning än förbud för privatpersoner, säger Elin Lundgren (S), riksdagsledamot från Gävleborgs län till SVT, som även är öppen för att utreda andra lösningar, tex licens mm.

Huvudet på spiken av en politiker. (ironi)

Det är ju landsbygden och de skrämda djuren som varit problemet och diskussionen de senaste dagarna...
Förbudet har självklart inget med videoklippen från hur vissa beter sig i t.ex. Malmö...


Är lösningen inte högre skatt så är det mer förbud...
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har vi en tråd som heter "Svenska Polisen Unplugged"?

Jag såg nyheterna i går där Ygerman sa "Vi behöver inget fyrverkeriförbud, det är Polisens sak att se till det där"

Varpå dom intervjuade en Polis och ifrågasatte varför Poliserna på platsen inte ingrep mot dom som skjöt fyrverkerier horisontellt, varpå Polisen svarade "Det är för farligt, vi kan ju bli beskjutna med raketer"
men sedan tillade "Vi kommer att lagföra dom här personerna i efterhand istället, det går precis lika bra"

Jo, tjena, alla som inte greps på plats med en tänd fyrverkeritårta i händerna, riktat mot människor, kommer att gå helt fria, IOFS kommer väl inte ens dom som eventuellt grips på platsen med en tänd fyrverkeritårta i händerna att åtalas för något heller, så han har ju delvis rätt i att det inte spelar någon roll... :huvet
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Annars kan de kanske hyra in poliser från Danmark.Ifalll de Svenska inte vågar ingripa
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Krut har funnits i Europa sedan 1200-talet, fyrverkerier sedan 1400-talet.

Nu, 600-800 år senare är det dags för förbud. Svenskar kan helt plötsligt inte längre hantera det vettigt eller säkert. Dags för förbud, för alla...


Under 2017 kanske vi får se förbud mot jaktvapen, sportpistoler
bilar rent allmänt, de både dödar folk och är miljöfarliga
knivar, obvious!
datorer/Internet-tillgång, hämndporr och barnporr frodas där, så slut med det!

a646c45633cfab95a2aaf727480883aba7de652148fb3601db61853a62d3b3da.jpg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Född i Sverige – men nu riskerar Alexander utvisning

Han är född och uppvuxen i Sverige men tvingas leva med en ständig oro för att utvisas till Uzbekistan.
Ett land som anses för farligt för att verkställa utvisningar till.
– Jag känner mig jätterädd och arg när jag tänker på det, säger han.


Källa: https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/a/K4O34/fodd-i-sverige--men-nu-riskerar-alexander-utvisning
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K4O34/fodd-i-sverige--men-nu-riskerar-alexander-utvisning




Jahopp, då är vi tillbaka ännu en gång på det här med att utvisa människor med familj, bostad, jobb osv. osv. många många år efter att de först kommit hit. Denna gång inkl. ett barn som fötts och växt upp i Sverige...

Terrorister, våldtäktsmän, mördare däremot, dom är det ju ständigt synd om, så de verkar aldrig riskerat mer än lyxig svenskt fängelse/vård om ens det och fortsätt bidrag, betalt boende osv. osv...


Logiken och vettig medmänsklighet är så jävla bortblåst :huvet
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Född i Sverige – men nu riskerar Alexander utvisning

Han är född och uppvuxen i Sverige men tvingas leva med en ständig oro för att utvisas till Uzbekistan.
Ett land som anses för farligt för att verkställa utvisningar till.
– Jag känner mig jätterädd och arg när jag tänker på det, säger han.


Källa: https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/a/K4O34/fodd-i-sverige--men-nu-riskerar-alexander-utvisning
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K4O34/fodd-i-sverige--men-nu-riskerar-alexander-utvisning




Jahopp, då är vi tillbaka ännu en gång på det här med att utvisa människor med familj, bostad, jobb osv. osv. många många år efter att de först kommit hit. Denna gång inkl. ett barn som fötts och växt upp i Sverige...

Terrorister, våldtäktsmän, mördare däremot, dom är det ju ständigt synd om, så de verkar aldrig riskerat mer än lyxig svenskt fängelse/vård om ens det och fortsätt bidrag, betalt boende osv. osv...


Logiken och vettig medmänsklighet är så jävla bortblåst :huvet

Ja, det finns sannolikt en gemensam plan för att förstöra landet, utvisa fungerande laglydiga, spara våldtäktsmän och andra kriminella. :huvet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur gick det föresten med dom 80 000 som ska utvisas?

Migrationsverket jobbade väl övertid för att dela ut PUT åt såna som inte skulle ha det, så det är väl därför vi måste utvisa såna som är födda här?
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Krut har funnits i Europa sedan 1200-talet, fyrverkerier sedan 1400-talet.

Nu, 600-800 år senare är det dags för förbud. Svenskar kan helt plötsligt inte längre hantera det vettigt eller säkert. Dags för förbud, för alla...

Håller med. Helt meningslöst med förbud. Muslimerna hittar alltid nya sätt att attackera värdbefolkningen på. För ett år sen var det taharrush, nu fyrverkerier, nästa år är det nåt annat.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur gick det föresten med dom 80 000 som ska utvisas?

Migrationsverket jobbade väl övertid för att dela ut PUT åt såna som inte skulle ha det, så det är väl därför vi måste utvisa såna som är födda här?

Uppemot 80?000 av dem som sökte asyl förra året ska avvisas, har inrikesminister Anders Ygeman (S) sagt. Ungefär drygt hälften av dem som får avslag på sin asylansökan lämnar landet frivilligt, att döma av hur det sett ut historiskt. Men av dem som polisen ska av- eller utvisa avviker mer än 75 procent. Det framgår av Migrationsverkets och Polismyndighetens granskning av det så kallade återvändandeuppdraget, som publicerades på onsdagen.

Källa: https://unvis.it/svd.se/3-av-4-avviker-vid-utvisning

Mao tusentals befinner sig i Sverige olagligt.
Fanns nog aldrig en chans att 80 000 skulle uppnås, jag ställer mig t.o.m. tveksam till att 40 000 skulle ha lämnat frivilligt, finns ju inga direkt incitament att inte stanna kvar i Sverige oavsett beslut från våra myndigheter...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Uppemot 80?000 av dem som sökte asyl förra året ska avvisas, har inrikesminister Anders Ygeman (S) sagt. Ungefär drygt hälften av dem som får avslag på sin asylansökan lämnar landet frivilligt, att döma av hur det sett ut historiskt. Men av dem som polisen ska av- eller utvisa avviker mer än 75 procent. Det framgår av Migrationsverkets och Polismyndighetens granskning av det så kallade återvändandeuppdraget, som publicerades på onsdagen.

Källa: https://unvis.it/svd.se/3-av-4-avviker-vid-utvisning

Mao tusentals befinner sig i Sverige olagligt.
Fanns nog aldrig en chans att 80 000 skulle uppnås, jag ställer mig t.o.m. tveksam till att 40 000 skulle ha lämnat frivilligt, finns ju inga direkt incitament att inte stanna kvar i Sverige oavsett beslut från våra myndigheter...

Olagligt och olagligt, får man fortfarande sociala förmåner är det ju knappt att andas som olagligt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Olagligt och olagligt, får man fortfarande sociala förmåner är det ju knappt att andas som olagligt.

Sant, olagligt var dåligt ordval. Och främst är det inte de individer jag motsätter mig.
Det handlar mer om systemet och regeringen, man säger att 80 000 ska avvisar för att de ha fått ett asylbeslut som inte ger dem rätt till asyl, ja då ska de inte heller få eller kunna kvarstanna här.

Att minst hälften inte haft skäl för asyl som kom hit 2015 säger något...









P.S På tal om mitt inlägg om förbud mot fyrverkerier... Vi har ju ett jävla problem med stenkastning, när kommer förbud mot att inneha sten!?! :mad: :crash
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sant, olagligt var dåligt ordval. Och främst är det inte de individer jag motsätter mig.
Det handlar mer om systemet och regeringen, man säger att 80 000 ska avvisar för att de ha fått ett asylbeslut som inte ger dem rätt till asyl, ja då ska de inte heller få eller kunna kvarstanna här.

Att minst hälften inte haft skäl för asyl som kom hit 2015 säger något...









P.S På tal om mitt inlägg om förbud mot fyrverkerier... Vi har ju ett jävla problem med stenkastning, när kommer förbud mot att inneha sten!?! :mad: :crash

Nej, lite svårt att drömma människor som ges möjlighet att mjölka en stat på pengar utan att riskera sin släkt eller avkommors framtid.

Skulle jag kunna åka till Saudiarabien och ges möjlighet att leva gratis på samma nivå som saudier skulle jag nog göra det.:glömdet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att minst hälften inte haft skäl för asyl som kom hit 2015 säger något...

Du kan ju inte bara dra siffror ur röven sådär :mad:

Vi beviljade 143 252 uppehållstillstånd 2016 vilket motsvarar bifall på 77% av ansökningarna

Av dom som sökte asyl var 17 000 flyktingar enligt FN:s konventioner.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Här har vi en annan aktuell OIS

"Dagens radio-och tv-avgift måste ersättas"

Enligt barnprogramledaren/disneyprinsessan Alice Bah Kuhnke så måste vi göra om utpressarverksamheten

"Nuvarande radio och tv-avgiften som bygger på innehav av tv-apparat ska ersättas. I huvudsak tre olika modeller nämns. Att fortsätta på nuvarande sätt men att fler apparater ska räknas som avgiftspliktiga, till exempel datorer och telefoner.

Ett annat sätt är att varje hushåll betalar en avgift och det tredje sättet är att ta ut en avgift av alla på motsvarande sätt som begravningsavgiften."

Att ta ut TV avgift för saker som inte är en TV har dom ju redan provat och fått backa ifrån, men det kanske inte har nått redaktionen för disneydags?

Jag har en helvild tanke här, ni vet alla dom där TV kanalerna som folk verkligen vill se, dom får man betala för att kunna se, dom sänds lixom ut i luften på något konstigt sätt utan att folk kan se dom, men om man säger att man vill se dom så fixar dom lixom magiskt till så att man kan göra det, men då får man en räkning hem i brevlådan för det.

"Men SVT finns ju också på nätet" Jamen det är ju jättebra, enligt obekräftade rykten finns även sidor för dom som är intresserade av att titta på människor som vuxenkramas, där man inte heller kan se materialet utan att betala för det.

Eller en sån sida som till exempel Motogp.com, där kan man se jättemånga motorcyklar köra jättefort, om man vill och går med på att betala för det, annars kan man inte se det.

Man kanske skulle kunna presentera en sån lösning för Alice, hon är nog inte intresserad av motorcyklar som kör jättefort och har nog aldrig träffat på sidorna i exemplet ovan och vet inte att det fungerar att göra så?

(EDIT) Jag glömde länken: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6592924
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hifiklubben har blivit dömda av reklamombudsmannen för sexistisk reklam, ja jävlar i mig, där syns kvinnoben i några millisekunder.:3freak

Är du säker på att det inte var barista/hipsterskägget som ansågs för sexigt för allas bästa?

Eller gubben i undertröja?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hifiklubben har blivit dömda av reklamombudsmannen för sexistisk reklam, ja jävlar i mig, där syns kvinnoben i några millisekunder.:3freak

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/03/hi-fi-klubben-fallda-for-sexistisk-annons/


Sånt här är verkligen viktigt att kämpa för!

Hade det varit ett fetto till WT som det hade handlat om istället så hade det varit helt ok.

Vackra, smala, snygga tjejer på lättklädda bilder/videos är objektifierande, sexistiska och patriarkala.
Ovårdade feministtjockisar på lättklädda bilder/videos visar istället hur kvinnor har tagit kontroll över sina egna kroppar och inte låter sig tryckas ner.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sånt här är verkligen viktigt att kämpa för!

Hade det varit ett fetto till WT som det hade handlat om istället så hade det varit helt ok.

Vackra, smala, snygga tjejer på lättklädda bilder/videos är objektifierande, sexistiska och patriarkala.
Ovårdade feministtjockisar på lättklädda bilder/videos visar istället hur kvinnor har tagit kontroll över sina egna kroppar och inte låter sig tryckas ner.

Fast blir det inte slutshaming om man fäller som i detta fallet.:va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top