Börja köra Enduro i Skåne

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Då sitter man här igen och har inget att göra när hojen är i vinterdvala:(
Som vanligt börjar man fundera på de där Enduro hojarna som plötsligt börjar se ganska roliga ut igen (som varje vinter :D)

Nu till själva frågan.
Syftet skulle vara att köra november till mars då den riktiga hojen behöver sin vila, men när jag försöker hitta banor/spår att köra på så tycker jag att alla stänger ner sina banor på vintern:huvet

Finns det några enduro spår som är öppna hela vintern och vilken klubb är det i så fall man skall ansluta till?

Bor i Bara mellan Malmö och Lund, så bra de finns i den delen av Skåne.

Bli medlem i Fmck så kan du köra på Revinge och HÖF

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Tack, skall kolla upp dem:Bugar

Mjo, men i januari-mars KAN det bli jävligt kallt.
Och då har du en stenhård crossbana och allt är kallt och jävligt.

Och folk trillar hela tiden på en crossbana, dubbdäck = döden.

Har du kört på frusen crossbana med dubbdäck?

Det är nog det roligaste man kan göra! Ja kan vara lite kallt, speciellt om fingrarna. Men det står man ut med när man har så kul!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Däcken ligger redo i garaget! :)

dba87655b9869eb2f9edf239ca544b78.jpg

Mjo, men i januari-mars KAN det bli jävligt kallt.
Och då har du en stenhård crossbana och allt är kallt och jävligt.

Och folk trillar hela tiden på en crossbana, dubbdäck = döden.

Vintern klart bättre att köra svalt å inte för varmt.... När man kör enduro så blir man genom svettig mitt i vintern ända... Dubbdäck är väldigt bra grepp klart bättre än me vanliga enduro/cross däck på sommaren.. Marken är hårdare å bättre fäste gör att de går fortare...Föredrar vintern före sommaren...

Är det snöfritt och tjäle gör det ont att vurpa. Är det massor med snö så känns det knappt ....:banana
snöspår är kul :tummenupp

Har du kört på frusen crossbana med dubbdäck?

Det är nog det roligaste man kan göra! Ja kan vara lite kallt, speciellt om fingrarna. Men det står man ut med när man har så kul!

Nej, inte med dubbdäck. Dock på frusen mark och det är svinkallt och går knappt att köra.

Vintern klart bättre att köra svalt å inte för varmt.... När man kör enduro så blir man genom svettig mitt i vintern ända... Dubbdäck är väldigt bra grepp klart bättre än me vanliga enduro/cross däck på sommaren.. Marken är hårdare å bättre fäste gör att de går fortare...Föredrar vintern före sommaren...

Jag gillar inte vinter, allt är bättre på sommaren.

Är Svedala så stort att man snackar om södra delen?

Ibland undrar jag om norrlänningar (norr om åsen) känner till att det finns en ort vid namnet.

Nu är licensen för 2017 betald :banana
(den måste man ha om man vill åka på crossbanor och liknande)

*/ ?>
Back