Börja köra Enduro i Skåne

Ja trist att allt ska bli så dyrt! Som motionär som kanske inte kör så mycket blir det rätt kostsamma träningar!
På min tid (inte så länge sedan som det låter) tog dom inte ens träningsavgift på alla banor, och där det kostade något var det typ 20-40kr!

Jag åker inte på några banor för dom är oftast sönderkörda.... Kör ful enduro dvs. Inte på bana utan egna slingor i skogen...

Enduro och cross är billigt i jämförelse med rr! Vad är licenskostnaden utslagen på ett år, mindre än ett vanligt genomsnittligt mobilabonnemang.

Jag åker inte på några banor för dom är oftast sönderkörda.... Kör ful enduro dvs. Inte på bana utan egna slingor i skogen...

Men du har ju ingen ful enduro..... den är ju ganska fin:tummenupp

Enduro och cross är billigt i jämförelse med rr! Vad är licenskostnaden utslagen på ett år, mindre än ett vanligt genomsnittligt mobilabonnemang.

Spelar ingen roll. Svemo är totalpuckade.

Varför ska jag dubbelförsäkra mig själv?
Var är det personliga ansvaret?

De nya reglerna gör att jag enbart kör i fulspår.

Enduro= dyrt?????
Är ju hur billigt och roligt som helst.

Banor/spår överallt. Avgift på typ 80 spänn hos dom större klubbarna och från gratis till en 50 lapp hos dom mindre.

Reservdelsförsäljare i varje byhåla.

Enda negativa är ju det eviga tvättandet och skruvandet.

Enduro= dyrt?????
Är ju hur billigt och roligt som helst.

Banor/spår överallt. Avgift på typ 80 spänn hos dom större klubbarna och från gratis till en 50 lapp hos dom mindre.

Reservdelsförsäljare i varje byhåla.

Enda negativa är ju det eviga tvättandet och skruvandet.

Beror på vad kan kan tänka sig att köra med för skit.

Ny hoj varje 1-3 år. Värdeminskning utan dess like.

De är som att jämföra äpplen å päron, beror lite på vilken nivå folk kör på ju...

Jo men visst är det så, Men vi tar en motionär i Roadracing som vill köra en racehelg i lingonserien.

Anmälningsavgift 3000 sek , Fre tränning 500, 1 set däck 4000 licens 3000.

Dom pengarna driftar en motionär runt en geggamoppe i ett kvartal på :D

Beror på vad kan kan tänka sig att köra med för skit.

Ny hoj varje 1-3 år. Värdeminskning utan dess like.

Ny hoj varje 1-3 år är ju något som asfaltsrejsingen också drabbas av beroende på vad man kan tänka sig att köra, och med tanke på prisskillnaderna i hojar så framstår ju enduro som ännu billigare i jämförelse. :hihi

Har kört både RR. cross och enduro. Den som påstår att geggkörningen är lika dyr som RR yrar i nattmössan. Ev att det blir samma kostnader när man tävlar på Sm-nivå. Men som vanligt motionär är det mkt billigare. Och inga problem att hitta ställen att köra på ett par ggr i veckan.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Jag har kört runt 60-80 timmar motionscross/enduro under 3 år. Uppskattningsvis har det kostat mig 20000 inklusive licenser, banavgift, renovering av en växellåda, alla slitdelar osv. Detta på en RM 250 2-takt från 2007 som inte minskar nämnvärt i värde men som ändå fortfarande är en kompetent maskin i rätt händer . Per timme får jag kostnaden till 250 spänn. Inte gratis såklart, men man åker garanterat inte någon form av RR för så lite pengar. :brinnerup

Jo men visst är det så, Men vi tar en motionär i Roadracing som vill köra en racehelg i lingonserien.

Anmälningsavgift 3000 sek , Fre tränning 500, 1 set däck 4000 licens 3000.

Dom pengarna driftar en motionär runt en geggamoppe i ett kvartal på :D

Klart de är dyrare me roadracing än enduro/cross, men jag har ingen koll på va licenser å anmälningsavgifter går på för har aldrig tävlat då... Lägger dom dyra licens pengarna på slitdelar istället.. :)
Växelpengar räcker inte långt för mig då, fast de beror på att jag kör hyfsat mycke typ 100-120 timmar om året...

Har köpt mig en geggamoppe jag med 250 exc-f 2015 har väl hunnit med en 20 timmar på ett par månader och det är gratis jämnfört med roadracing.

Skulle kunna hålla igång 4 endurocyklar och det hade fortfarande varit billigare än att köra RR på sm nivå :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti